Ελλαδα

Τι υποστηρίζει η Νέα Οδός για την καραμπόλα στο Σχηματάρι

Η απάντηση της εταιρείας

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Με ανακοίνωσή της η κοινοπραξία Νέα Οδός δίνει τη δική της απάντηση για το δυστύχημα στο Σχηματάρι υποστηρίζοντας πως τήρησε όλες τις νόμιμες διαδικασίες για την εκτέλεση έργων για το σημείο στο οποίο έγινε η φονική καραμπόλα την Παρασκευή, με αποτέλεσμα το θάνατο μίας γυναίκας και τον τραυματισμό τεσσάρων ατόμων. Η εταιρία αναφέρειι την πρόσφατη αλλαγή ασφαλτοτάπητα κάτι το οποίο-όπως σημειώνει-αυξάνει την αντιολισθηρότητα του δρόμου.

Η ανακοίνωση της εταιρείας ως έχει:

«Στις 12 Δεκεµβρίου 2014 και ώρα 18:17 στο 64ο χιλιόµετρο της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαµίας, όπου και διενεργούνται εργασίες κατάργησης του παλιού σταθµού διοδίων Σχηµαταρίου συνέβη δυστύχηµα, µε αποτέλεσµα το θανάσιµο τραυµατισµό ενός ατόµου και τον τραυµατισµό 4.

Θα θέλαµε καταρχήν να εκφράσουµε τα θερµά µας συλλυπητήρια στην οικογένεια του θύµατος, καθώς και τη συµπαράστασή µας στους τραυµατίες και τις οικογένειές τους.

Τα ακριβή αίτια του δυστυχήµατος διερευνώνται στην παρούσα φάση από τις Αρµόδιες Αρχές, µε τις οποίες και συνεργαζόµαστε πλήρως ώστε να παρέχουµε όποια στοιχεία απαιτούνται από πλευράς µας.

Αναφορικά µε την εκτέλεση των εργασιών στο συγκεκριµένο σηµείο, ακολουθήθηκαν όπως πάντα οι προβλεπόµενες από τη νοµοθεσία διαδικασίες:

-Διενέργεια και ολοκλήρωση Μελέτης µε τίτλο Ιόνια Οδός : Αυτοκινητόδροµος ΠΑΘΕ Προσωρινές Κυκλοφοριακές Ρυθµίσεις Κατάργηση Σταθµού ∆ιοδίων Σχηµαταρίου

-Κατάθεση της Μελέτης στον Ανεξάρτητο Μηχανικό.

-Έγκριση από τον Ανεξάρτητο Μηχανικό. (Αριθµός Πρωτόκολλου Έγκρισης Μελετών (ΠΕΜ) IC0650/29052014)

-Γνωστοποίηση στην αρµόδια Ειδική Υπηρεσία ∆ηµοσίων Έργων, του Υπουργείου Υποδοµών (ΕΥ∆Ε- ΛΣΕΠ) και αποστολή σχετικού αιτήµατος έκδοσης αστυνοµικής απόφασης από την ΕΥ∆Ε- ΛΣΕΠ προς την Αστυνοµική ∆ιεύθυνση Βοιωτίας. ( Αριθµός Πρωτοκόλλου Α4 /01/10/16 25595)

-Έκδοση σχετικής Αστυνοµικής Απόφασης Εφαρµογής της Μελέτης από την Αστυνοµική ∆ιεύθυνση Βοιωτίας. (Αριθµός Πρωτοκόλλου 51883/14/1097453)

Η Μελέτη που έχει λάβει όλες τις απαιτούµενες εγκρίσεις, εφαρµόστηκε και εφαρµόζεται κατά γράµµα. Στη συγκεκριµένη περίπτωση, έχει δηµιουργηθεί Ζώνη Προειδοποίησης 2 χλµ. Πριν την έναρξη της ζώνης των εργασιών. Στη Ζώνη Προειδοποίησης δεν εκτελούνται εργασίες, αλλά τοποθετείται η απαραίτητη σήµανση για την προειδοποίηση των οδηγών.

Συγκεκριµένα, 2 χλµ. πριν το σηµείο έναρξης των εργασιών, έχουν τοποθετηθεί προειδοποιητικές πινακίδες Κ 20 (κίνδυνος λόγω εκτελούµενων εργασιών στην οδό) και ρυθµιστικές πινακίδες P 32 για το σταδιακό και ασφαλή περιορισµό του ορίου ταχύτητας σε 50 χλµ. την ώρα. Στα 50 µέτρα πριν του σηµείου έναρξης των εργασιών λειτουργούν προειδοποιητικές πινακίδες µε αναλάµπον βέλος (FLR), ενώ υπάρχει και επιπλέον ειδική σήµανση. (πινακίδες απαγόρευσης προσπέρασης, πινακίδες υποχρεωτικής πορείας, κώνοι)

Πέρα των παραπάνω φωτεινών σηµάνσεων, στο σηµείο όπου διενεργούνται οι εργασίες βρίσκονται ακόµα τοποθετηµένοι και λειτουργούν δυο µεγάλοι πυλώνες (µανιτάρια) που χρησιµοποιούνταν για το φωτισµό του σταθµού διοδίων όσο αυτός βρισκόταν σε λειτουργία.

Αναφορικά µε την κατάσταση του οδοστρώµατος, στο συγκεκριµένο τµήµα έχει πραγµατοποιηθεί πρόσφατα αντικατάσταση ασφαλτοτάπητα. Η αντικατάσταση ασφαλτοτάπητα αυξάνει την αντιολισθηρότητα του οδοστρώµατος και προσφέρει αυξηµένη δυνατότητα πρόσφυσης στα οχήµατα.

Τέλος, θα θέλαµε να αναφέρουµε ότι από την πρώτη στιγµή του δυστυχήµατος κινητοποιήθηκε το σύνολο του ανθρώπινου δυναµικού της Νέας Οδού και σε συνεργασία µε την Τροχαία, την Πυροσβεστική και το ΕΚΑΒ, καταβλήθηκε µια µεγάλη προσπάθεια ασφαλούς απεγκλωβισµού των οδηγών και επιβατών των 25 εµπλεκοµένων οχηµάτων και διασφάλισης της ταχύτερης δυνατής αποκατάστασης της κυκλοφορίας».