Ελλαδα

Ιερώνυμος: Τα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών θα μπορούν να βαφτίζονται όταν μεγαλώσουν

Δήλωση μετά την συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο

Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος: Τα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών θα μπορούν να βαφτίζονται όταν μεγαλώσουν

Συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο είχε νωρίτερα ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάση Ελλάδος Ιερώνυμος στο πλαίσιο της επίσκεψης του στη χώρα όπου δήλωσε ότι «τα παιδιά των ομόφυλων ζευγαριών θα βαφτίζονται εφόσον το επιθυμούν».

Η συνάντηση των δύο εκκλησιαστικών ηγετών και των μελών της συνοδείας του Σεβασμιωτάτου, διήρκεσε σαράντα λεπτά και συζητήθηκαν θέματα της τρέχουσας εκκλησιαστικής επικαιρότητας.

«Τώρα που αλλάζουν τα πράγματα δεν είμαστε κατά των παιδιών»

Απαντώντας σε ερώτηση για το θέμα της βάπτισης ο Μακαριώτατος κ. Ιερώνυμος τόνισε πως «πρέπει να επιστρέψουμε ξανά στην παράδοση. Αν η βάπτιση γίνεται στη μικρή ηλικία των παιδιών, είναι διότι μέσα στην Εκκλησία είχε δημιουργηθεί η αίσθηση ότι το παιδί μεγαλώνει μέσα σε ένα περιβάλλον χριστιανικών αρχών. Επομένως δεν χρειαζόταν κατήχηση, γιατί γινόταν εντός του περιβάλλοντος. Τώρα που αλλάζουν τα πράγματα, δεν είμαστε κατά των παιδιών. Τα παιδιά τα αγαπάμε και νοιαζόμαστε περισσότερο απ’ όλους τους άλλους. Η Εκκλησία θα περιμένει αυτά τα παιδιά να φτάσουν σε μία ηλικία και όταν μεγαλώσουν και επιθυμούν να βαπτιστούν θα βαπτιστούν».

Ο κ. Ελπιδοφόρος απαντώντας για το ίδιο θέμα είπε πως «δεν έχω να προσθέσω τίποτα, τα είπε όλα ο Μακαριώτατος»

Μητροπολίτης Ναυπάκτου: Τι είπε για τη βάπτιση παιδιών ομόφυλων ζευγαριών 

Για την στάση της Εκκλησίας στην βάπτιση παιδιών ομόφυλων ζευγαριών, τον πολιτικό γάμο τους αλλά και την πίστη ενός ομοφυλόφιλου μίλησε μεταξύ άλλων στην ΕΡΤ ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος και Αγίου Βλασίου, μέλος της επιτροπής Τύπου της Ιεραρχίας.

Όπως ξεκαθάρισε αρχικά «θα συνταχθεί ένα κείμενο το οποίο θα αναγνωστεί στις εκκλησίες, στους ιερούς ναούς, στις 4 Φεβρουαρίου. Λέγεται “Προς τον λαό” και συνηθίζει η Εκκλησία να το κάνει αυτό μέχρι τώρα για σοβαρά θέματα. Συντάσσει ένα κείμενο ώστε να ενημερωθεί ο λαός. Στη συνέχεια ή παράλληλα θα συνταχθεί και ένα κείμενο με σε νομικό πλαίσιο και με νομικό περιεχόμενο, το οποίο θα αποσταλεί σε όλους τους βουλευτές του Κοινοβουλίου».

Για το αν η αγάπη της Εκκλησίας αφορά και άτομα που έχουν διαφορετική σεξουαλική προτίμηση και συμβιώνουν με τον ή την σύντροφό τους απάντησε: «η αγάπη της Εκκλησία είναι δεδομένη, όπως ακριβώς είναι και ο Χριστός. Και ο Θεός αγαπάει τους πάντες και τους αμαρτωλούς και τους δικαίους και όλους. Λοιπόν, είναι δεδομένη η αγάπη της Εκκλησίας, αλλά βεβαίως ασκεί ποιμαντική και στους ετερόφυλους και στους ομόφυλους. Αλλά εδώ έχουμε ένα θέμα το οποίο είναι κάτι το ιδιαίτερο. Δηλαδή αναιρείται το μυστήριο του γάμου. Η Εκκλησία έχει ένα θεσμό, έχει τα μυστήρια και βεβαίως δέχεται όλους τους ανθρώπους και τους ασκεί ποιμαντική, όταν βέβαια υπάρχει μετάνοια. Δηλαδή άλλο είναι η αγάπη, η οποία βεβαίως δίνεται σε όλους τους ανθρώπους και άλλο είναι η ποιμαντική καθοδήγηση την οποία ασκεί. Και βεβαίως το να είναι κανείς ενεργητικά μέλος της Εκκλησίας. Επομένως, δεν πρέπει να συγχέεται η αγάπη, η οποία είναι δεδομένη και βεβαίως ένας που επιστρέφει και ζητάει τη βοήθεια της Εκκλησίας με μετάνοια, η Εκκλησία τον αποδέχεται».

«Η Εκκλησία έχει ένα θεσμό, έχει τα μυστήρια της, έχει τον γάμο της και επομένως καθετί το οποίο είναι εκτός της μυστηριακής ζωής δεν είναι αποδεκτό από την Εκκλησία, εκτός αν υπάρχει μετάνοια», απάντησε ως προς τον λόγο που ενοχλεί την εκκλησία ο πολιτικός γάμος των ομόφυλων ενώ ερωτηθείς για το αν εξακολουθείτε να πιστεύετε ότι είναι «πορνεία» ο πολιτικός γάμος απάντησε «Ναι, αυτή είναι η παράδοση της Εκκλησίας. Δηλαδή κάθε τι το οποίο δεν ευλογείται, δεν ιερολογείται, είναι μια σχέση που γίνεται μεταξύ δύο ανθρώπων, η οποία δεν έχει ευλογηθεί από την Εκκλησία. Λοιπόν, πολλώ μάλλον εδώ για τους ομοφυλόφιλους, για τον λεγόμενο ομοφυλοφιλικό ή ομόφυλο γάμο».

Τέλος, για το αν ένας ομοφυλόφιλος είναι λιγότερο πιστός από έναν ετερόφυλο απάντησε πως «μπορεί να πιστεύει. Αλλά εμείς λέμε έχουμε ένα θεσμό. Ο θεσμός αυτός της Εκκλησίας έχει ορισμένα καθήκοντα τα οποία πρέπει να τηρεί κανείς. Επομένως, καθένας ο όποιος δεν τηρεί αυτά που λέει η Εκκλησία, είναι εκτός της μυστηριακής ζωής της Εκκλησίας. Φυσικά, σας είπα και προηγουμένως, η Εκκλησία είναι φιλάνθρωπη και αγαπά. Είναι ένα πνευματικό νοσοκομείο. Είναι ένα θεραπευτήριο που θεραπεύει, αλλά θεραπεύει αυτούς που θέλουν να θεραπευτούν. Εμείς σεβόμαστε και την ελευθερία του καθενός να μη ζει κατά την παράδοση της Εκκλησίας, αλλά όταν θέλει να λέγεται μέλος της Εκκλησίας, πρέπει να ανταποκρίνεται σε αυτό που λέει η Εκκλησία, όπως ακριβώς γίνεται και σε κάθε οργανισμό. Όταν θέλει να είναι κανείς μέλος μιας παρατάξεως, πρέπει να τηρεί τις αρχές της παρατάξεως αυτής».