- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Blue Horizon: Οι εγκληματικές ενέργειες που οδήγησαν τον 36χρονο Αντώνη Καργιώτη στον θάνατο - Οι απαντήσεις της πλοιοκτήτριας εταιρίας και οι έρευνες
Αντιμέτωπα με βαρύτατο κατηγορητήριο βρίσκονται πλέον τα τέσσερα μέλη του πληρώματος του Blue Horizon που εμπλέκονται στην ανθρωποκτονία του 36χρονου Αντώνη Καργιώτη, η οποία τελέστηκε υπό αδιανόητες συνθήκες και έχει προκαλέσει σοκ στο πανελλήνιο.
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται Ένορκη Διοικητική Εξέταση για τις ενέργειες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, ενώ και η πλοιοκτήτρια εταιρία διενεργεί εσωτερική έρευνα για τα ανατριχιαστικά γεγονότα που κατέγραψαν πολίτες σε βίντεο και οδήγησαν στην αποκάλυψη της εγκληματικής ενέργειας.
Εγκληματικές ενέργειες που οδήγησαν τον Αντώνη Καργιώτη στον θάνατο
Το πλοίο έλυσε τους κάβους χωρίς να έχει σηκώσει τον καταπέλτη, κατά παράβαση των κανονισμών.
Ο ύπαρχος του πλοίου δεν επέτρεψε την είσοδο του 36χρονου στο πλοίο με την επίκληση του σχετικού κανονισμού ότι οι κάβοι είχαν λυθεί, ωστόσο όταν ο καταπέλτης δεν έχει σηκωθεί και ένας επιβάτης βρεθεί να έχει πατήσει σε αυτόν θεωρείται ότι έχει επιβιβαστεί στο πλοίο.
Ο ύπαρχος απώθησε τον 36χρονο, κάτι που δεν επιτρέπεται ούτως ή άλλως, ενώ θα έπρεπε να ζητήσει την συνδρομή των λιμενικών.
Οι λιμενικοί ήταν άφαντοι τόσο κατά την αναχώρηση του πλοίου, οπότε οφείλουν να είναι παρόντες, όσο και κατά την εξέλιξη του επεισοδίου με τον 36χρονο οπότε θα έπρεπε να συμβάλουν για τη διάσωσή του.
Ο ύπαρχος δεν ενημέρωσε μέσω του ασυρμάτου τον πλοίαρχο για το επεισόδιο και την κατάληξή του.
Ο καπετάνιος δεν είδε ή αδιαφόρησε για το επεισόδιο αν και είχε εικόνα από τις κάμερες που καλύπτουν τον καταπέλτη του πλοίου.
Τα μέλη του πληρώματος βλέπουν τον 36χρονο να πέφτει στη θάλασσα, αλλά δεν του προσφέρουν βοήθεια για να διασωθεί.
Όταν ο 36χρονος πέφτει στη θάλασσα, ο καπετάνιος δεν κάνει κράτει τις μηχανές, ώστε να μην τον ρουφήξει η δίνη που σχηματίζεται, ούτε δίνει εντολή να ριχθεί σωσίβιο και λέμβος για τη διάσωσή του.
Ο καπετάνιος έδωσε αλλοιωμένα δεδομένα του συμβάντος και στο επιχειρησιακό κέντρο περί ατυχήματος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι επιβάτες καταγγέλλουν ότι όταν πήγαν στον καπετάνιο για το επεισόδιο, πριν το πλοίο υποχρεωθεί να επιστρέψει στον Πειραιά, εκείνος τους έκλεισε την πόρτα.
Οι απαντήσεις της πλοιοκτήτριας εταιρίας
Εσωτερική έρευνα για την ανθρωποκτονία διενεργεί από το βράδυ της Τρίτης η ακτοπλοϊκή εταιρεία Attica Group στον στόλο της οποίας ανήκει το πλοίο Blue Horizon.
Στόχος «να διακριβωθούν στο ακέραιο οι συνθήκες της τραγωδίας και οι λόγοι που δεν τηρήθηκαν οι σαφείς, προβλεπόμενες διαδικασίες, οι οποίες οφείλουν να εφαρμόζονται αυστηρά από τα πληρώματα όλων των πλοίων μας», υπογραμμίζει σε σχετική ανακοίνωση.
Παράλληλα η εταιρία απαντά σε κάποια ερωτήματα που έχουν αρχίσει να διατυπώνονται για τις συνθήκες της τραγωδίας.
Συγκεκριμένα:
Γιατί ο πλοίαρχος έβγαλε ανακοίνωση ότι το πλοίο πρέπει να καθυστερεί λόγω συμβάντος για το οποίο δεν ευθύνεται το πλοίο;
«Η ανακοίνωση που αποδίδεται στο Blue Horizon, και στην οποία φέρεται να ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά δεν έγινε από το Blue Horizon. Η ανακοίνωση έγινε από το παρακείμενο πλοίο Έλυρος, το οποίο πήρε εντολή από τις Λιμενικές Αρχές να παραμείνει στο λιμάνι».
Γνώριζε ο καπετάνιος τι συνέβαινε στον καταπέλτη;
«Την ώρα που έδωσε την εντολή απόπλου δεν υπήρχε συμβάν στον καταπέλτη. Στη συνέχεια, αντελήφθη άνθρωπο σε κίνδυνο από τις κάμερες της γέφυρας».
Γιατί δεν σταμάτησε αμέσως το πλοίο και γιατί δεν ρίχτηκε σωσίβιο με σχοινί ή άλλο μέσο προκειμένου να διασωθεί;
«Ήταν λανθασμένες και η εκτίμηση και η απόφαση του πλοιάρχου και μάλιστα έρχονται σε απόλυτη αντίθεση με την εκπαίδευση που έχει λάβει και την πάγια ναυτική πρακτική».
Τι προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας για τον απόπλου του πλοίου; Tηρήθηκαν;
«Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν».
Γιατί απαγορεύτηκε η είσοδος στο θύμα αφού είχε ήδη ανέβει στον καταπέλτη και ο κίνδυνος ήταν άμεσος;
«H απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί. Η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο».
Ποιοι έπρεπε να αντιδράσουν άμεσα όταν έπεσε άνθρωπος στην θάλασσα;
«Πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν».
Είχε εισιτήριο το θύμα;
«Ναι, είχε εισιτήριο και είχε επιβιβαστεί νωρίτερα στο πλοίο».
Τι ώρα ακριβώς απέπλευσε το πλοίο και τι ώρα ήταν προγραμματισμένο να αποπλεύσει;
«Η προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν στις 21.00 και το πλοίο αναχώρησε 21.13.»
Γιατί το πλοίο χρειάστηκε 42 ολόκληρα λεπτά για να επιστρέψει στον Πειραιά;
«Αναμένουμε πληροφόρηση από το Λιμενικό σχετικά με αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση. Διερευνάται σε συνεργασία με τις Αρχές».
Ο Πλοίαρχος είχε προϋπηρεσία και εμπειρία;
«Ο συγκεκριμένος Πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρεία μας 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως Ύπαρχος στην εταιρεία, τους 39 από τους οποίους στο Blue Horizon. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα Πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο».
Βαρύ κατηγορητήριο για τους συλληφθέντες
Ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία που τελέστηκε με ενδεχόμενο δόλο ασκήθηκε στον ύπαρχο του Blue Horizon από τον Εισαγγελέα Πειραιά. Είναι ο άνθρωπος που έσπρωχνε τον 36χρονο Αντώνη Καργιώτη.
Σε βάρος του υποπλοίαρχου και του ναύτη ασκήθηκε δίωξη για συνέργεια στην ανθρωποκτονία που τελέστηκε με ενδεχόμενο δόλο.
Ως προς τον καπετάνιο, ο οποίος δεν ακινητοποίησε το πλοίο αλλά συνέχισε κανονικά την πορεία του σαν να μην έχει συμβεί τίποτε, διώκεται με βάση τις νέες διατάξεις που ψηφίστηκαν μετά την τραγωδία των Τεμπών για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που επίσης είναι κακούργημα.
Προθεσμία για να απολογηθούν το Σάββατο πήραν οι τέσσερις κατηγορούμενοι.
Στο «μικροσκόπιο» και οι ενέργειες του λιμενικού
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα διενεργηθεί από την Εισαγγελία επείγουσα έρευνα για τις ευθύνες του Λιμενικού Σώματος, αν ήταν εκεί για να αποτρέψει την τραγωδία και τι έκανε όταν το πλοίο έφυγε εαν δηλαδή, τήρησε το πρωτόκολλο ασφαλείας.
Την ίδια ώρα σε εξέλιξη βρίσκεται ΕΔΕ για τους χειρισμούς τους λιμενικού.
Ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτη, ερωτηθείς σχετικά με το αν υπήρχαν άνθρωποι του Λιμενικού στο σημείο την ώρα του συμβάντος και γιατί δεν παρενέβησαν, τόνισε: «Υπήρχε άνθρωπος του Λιμενικού και, εφόσον εκείνη τη στιγμή είχε τελειώσει η επιβίβαση, αυτό που έκανε ήταν να ρυθμίσει την κυκλοφορία. Δεν είχε στραμμένα τα μάτια του στο πλοίο. Άκουσε τη φασαρία, αμέσως πήγε προς το σημείο, προσπάθησε να δει και να καταλάβει τι έγινε, και με τη συνδρομή του καβοδέτη ανέσυραν τον άνθρωπο και ειδοποίησαν το ΕΚΑΒ».
Σχολιάζοντας το γεγονός ότι το πλοίο απέπλευσε κανονικά σαν μη συνέβη τίποτα, ο κ. Βαρβιτσιώτης σημείωσε: «Ο ύπαρχος και ο αξιωματικός θα έπρεπε να έχουν ενημερώσει αμέσως τον καπετάνιο και να μη φύγει το πλοίο και να αναγκαστούμε να το καλέσουμε πίσω. Από τη στιγμή που είχαν λυθεί οι κάβοι, για λόγους ασφαλείας το πλοίο έπρεπε να αποπλεύσει. Αλλά, από τη στιγμή που βγήκε από την μπούκα, έπρεπε να σταματήσει και να επιστρέψει, κάτι που δεν έκανε».
Αυτόπτης μάρτυρας της τραγωδίας που καταγράφηκε το βράδυ της Τρίτης (5.9) στο λιμάνι του Πειραιά μίλησε στην ΕΡΤ για τη στιγμή που μέλη του πληρώματος του Blue Horizon σπρώχνουν από τον καταπέλτη του πλοίου τον 36χρονο, αλλά και τις ενέργειες που έκαναν όταν ο άνδρας βρισκόταν στο νερό. «Τον κοίταξαν να βυθίζεται στο νερό και έδωσαν εντολή να αναχωρήσει το πλοίο», τονίζει ο αυτόπτης μάρτυρας.