- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Ψηφιακός μετασχηματισμός: Τα οφέλη στο επιχειρείν - Ένας χρηστικός οδηγός για τη μικρομεσαία επιχείρηση
Σε κλειδί για την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αναδεικνύεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός. Ειδικότερα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πέραν της μεγάλης πρόκλησης στην πρόσβασή τους σε χρηματοδοτήσεις έχουν να οργανώσουν το σωστό σχεδιασμό τους στη ψηφιακή μετάβαση.
Σε τι τελικά όμως θα ωφελήσει ένα μικρομεσαίο επιχειρηματία ο ψηφιακός μετασχηματισμός; Με απλά λόγια, πώς αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας μιας επιχείρησης η μετάβαση σε μια ψηφιακή εποχή;
Η ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών, η ψηφιοποίηση των διαδικασιών και η σωστή προβολή μίας επιχείρησης στο ψηφιακό περιβάλλον μπορεί να επιφέρει σημαντικά οφέλη, όπως αύξηση της παραγωγικότητας, καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και αύξηση πελατών, αναφέρει ο Θοδωρής Γεωργεδάκης, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της RoiMat 360ο Growth Marketing Agency, επισημαίνοντας ότι σε ένα κοινωνικοοικονομικό τοπίο που αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να μπορούν να προσαρμόζονται άμεσα στα νέα δεδομένα για να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Τι είναι και τι προσφέρει ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός σε μια μικρομεσαία επιχείρηση;
Ο κ. Γεωργεδάκης εστιάζει στα ακόλουθα πλεονεκτήματα της ψηφιοποίησης μιας επιχείρησης αυτού του μεγέθους:
- Αποτελεί καταλύτη για την τεχνολογική της αναβάθμιση, η οποία αποτελεί στρατηγικό μοχλό για τη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους και τη μείωση εξόδων και αφορμή για να κατευθυνθούν οι εργαζόμενοι σε δραστηριότητες υψηλότερης αξίας σε ένα πιο ευέλικτο εργασιακό περιβάλλον.
- Περιλαμβάνει αλλαγές και ενίσχυση σε διάφορους τομείς, όπως η ψηφιακή ταυτότητα, η προβολή και η ανάπτυξη πωλήσεων.
- Προσφέρει τη δυνατότητα επικοινωνίας με πελάτες και προμηθευτές σε διεθνές επίπεδο και προβολής των υπηρεσιών ή των προϊόντων τους μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων (eshop) ή μέσω ιστοτόπων (websites), χωρίς γεωγραφικό περιορισμό, όλη τη διάρκεια του 24ώρου.
- Συμβάλει στην αξιοποίηση διάφορων ψηφιακών τεχνικών μάρκετινγκ (digital marketing), όπως το Social Media Marketing, το SEO, το PPC και το email marketing, για να αυξήσουν την προβολή τους και τις πωλήσεις τους. Επίσης, οι εφαρμογές κινητών συσκευών (apps) μπορούν να βελτιώσουν την προσβασιμότητα της επιχείρησης στο κοινό της. Αναπτύσσοντας μια εφαρμογή ενισχύεται η διατηρησιμότητα της ενεργής βάσης πελατών, ενώ παράλληλα ενισχύεται η προσέλκυση νέων πελατών πιο γρήγορα και εύκολα.
- Δίνει πρόσβαση σε νέα εργαλεία και τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η ανάλυση δεδομένων και η αυτοματοποίηση διαδικασιών, που μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν την απόδοσή τους και να μειώσουν το κόστος και τον χρόνο που απαιτείται για την εκτέλεση εργασιών.
H αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων και χρονοβόρων διαδικασιών, όπως η διαχείριση πελατών (CRM), η οικονομική / λογιστική διαχείριση και η διαχείριση ανθρώπινων πόρων με τη χρήση εξειδικευμένων λογισμικών, μπορούν να κάνουν μία μικρομεσαία επιχείρηση να εξοικονομήσει πόρους τόσο σε χρόνο όσο και σε κόστος.
Η επιτάχυνση της υιοθέτησης ψηφιακών τεχνολογιών όπως αυτές που αναφέρθηκαν σημαίνει ότι η εκάστοτε μικρομεσαία επιχείρηση θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει με πιο γρήγορους ρυθμούς, με οργανωμένο τρόπο, με στόχο την επίτευξη των αναπτυξιακών της στόχων. Αυτό προϋποθέτει την επένδυση των πόρων (ή/και την απορρόφηση του προγράμματος Δράση «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» Ελλάδα 2.0) στη σωστή κατεύθυνση με πλάνο πενταετίας και την προσαρμογή της εκάστοτε επιχείρησης σε ένα πιο ευέλικτο και γρήγορο περιβάλλον, αναγνωρίζοντας ότι η τεχνολογία βρίσκεται στο επίκεντρο του τρόπου με τον οποίο μπορεί να δημιουργηθεί αξία. Κατά την ψηφιακή μεταμόρφωση, είναι σημαντικός παράγοντας η σωστή επιλογή ενός έμπειρου συνεργάτη, επισημαίνει επίσης ο κ. Γεωργεδάκης, υπογραμμίζοντας ότι κάποιες από τις υπηρεσίες που αναφέρθηκαν παραπάνω προσφέρονται από την RoiMat 360ο Growth Marketing Agency που ειδικεύεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στην επιτυχημένη ανάπτυξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Με ταχύ ρυθμό προχωρά η ψηφιοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων
Εξάλλου, αναφορικά με την ψηφιοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων αισιόδοξα είναι τα συμπεράσματα έρευνας του ΣΕΒ που είδε το φως της δημοσιότητας καθώς οι ελληνικές επιχειρήσεις ψηφιοποιήθηκαν πέντε φορές ταχύτερα από το μέσο όρο της ΕΕ κατά την περίοδο 2019-2022 καθώς ο ρυθμός μεταβολής της ψηφιακής ωριμότητας τους διαμορφώθηκε σε 9,2% έναντι 1,9% στην ΕΕ. Ως αποτέλεσμα, οι ελληνικές επιχειρήσεις διαθέτουν πλέον το 70% της μέσης ψηφιακής ωριμότητας στα 27 κράτη μέλη της Ένωσης, ωστόσο παραμένουν ακόμη σημαντικά εμπόδια για την πλήρη κάλυψη του κενού.
Από την έρευνα του ΣΕΒ για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων που αξιοποιεί ευρήματα του Δείκτη Ψηφιακής Ωριμότητας (Digital Maturity Index - DMΙ) του ΣΕΒ προκύπτει ότι σύμφωνα με την έρευνα το 85% των επιχειρήσεων διαθέτουν έστω και κάποιο περίγραμμα ψηφιακής στρατηγικής, το 74% κρίνουν πως διαθέτουν τις απαραίτητες ψηφιακές υποδομές για να την υλοποιήσουν, το 58% έχουν καθιερώσει αρμόδιους ρόλους, αλλά το 36% αντιμετωπίζουν γενικότερες αντιστάσεις στην αλλαγή. Οι επιχειρήσεις επενδύουν σημαντικά ποσά στις ψηφιακές τεχνολογίες καθώς το 31,3% επένδυσαν πάνω από 1 εκατ. ευρώ ενώ το 64,4% πάνω από 100.000 ευρώ και έως 1 εκατ.ευρώ. Για την επόμενη τριετία, το 75% αναμένεται να επενδύσει περισσότερα από 100.000 ευρώ. και περισσότερες από 47% των μικρών και 88% των μεσαίων επιχειρήσεων θα επενδύσουν μεταξύ 100.000 ευρώ και 1 εκατ.ευρώ. Η ψηφιακή ωριμότητα συνδέεται εξάλλου και με το επιχειρηματικό μέγεθος: 7 στις 10 μεγάλες επιχειρήσεις κινούνται σε υψηλά επίπεδα ωριμότητας, κάτι που ισχύει μόλις για το 23% των μεσαίων και το 13% των μικρών επιχειρήσεων.
Τα σημαντικότερα εμπόδια στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων, σύμφωνα με την έρευνα είναι οι εσωτερικές αντιστάσεις και η έλλειψη ψηφιακής κουλτούρας (36%), η εύρεση επαρκών οικονομικών πόρων (14%) και η έλλειψη δεξιοτήτων και τεχνογνωσίας εντός της επιχείρησης (10,5%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ