Ελλαδα

Bayer Ελλάς: O χώρος που εφαρμόζει τα 4 Cs: Connect, Collaborate, Co-create, Celebrate

Πρεσβεύοντας το μήνυμα «Ένας χώρος εργασίας που μας συνδέει όλους»

Μαρία-Ιωάννα Σιγαλού
9’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Bayer Ελλάς: Τα νέα πρωτοποριακά και βιοκλιματικά ουδέτερα γραφεία στο Μαρούσι

Λένε ότι το γραφείο είναι το δεύτερό μας σπίτι. Θα τολμήσω να πω ότι πολλές φορές μπορεί να θεωρηθεί το πρώτο, αφού εκεί περνάμε τον περισσότερο χρόνο της ημέρας.  Ακόμη και στην περίπτωση του remote working, το γραφείο αποτελεί σημείο αναφοράς της επαγγελματικής μας ζωής. Για αυτό πρέπει να είναι το μέρος που αναπτύσσουμε τις επαγγελματικές μας δεξιότητες και κυρίως το μέρος που συνδεόμαστε με τους άλλους, αλλά και με τον εαυτό μας.

Ένας τέτοιος χώρος εργασίας είναι το νέα πρωτοποριακά και βιοκλιματικά ουδέτερα γραφεία της Bayer Ελλάς στο Μαρούσι, τα οποία εγκαινιάστηκαν επίσημα πριν λίγες ημέρες παρουσία των Τοπικών Αρχών, της κ. Λ. Κεφαλογιάννη, Αντιπεριφερειάρχη Αττικής για τον Βόρειο Τομέα Αθηνών,  του κ. Γ. Νικολαράκου, Αντιδημάρχου Αμαρουσίου και της κ. Γ. Βουρλάκη, Δημοτικής Συμβούλου Δ. Αμαρουσίου, εκπροσώπων της διοίκησης της Bayer AG και μελών της Διοικούσας Επιτροπής της Bayer Eλλάς, σημαντικών συνεργατών και εκπροσώπων του Τύπου. Ανάμεσα σε αυτούς είχα την ευκαιρία να βρίσκομαι και εγώ.

Ομολογώ πως η πρώτη εικόνα του εργασιακού χώρου δε θυμίζει σε τίποτα ό,τι έχω δει μέχρι τώρα. Τα χρώματα είναι φωτεινά και ταυτόχρονα ζεστά, αποπνέοντας μια αίσθηση οικειότητας ενός σπιτιού. Με τις προσθήκες φυτών σε πολλά σημεία στο ταβάνι -πάνω από τα γραφεία και στους come-together χώρους, ο χώρος θυμίζει κάποιο όμορφο αστικό πάρκο, που όλοι θέλουμε να επισκεφτούμε, πόσο μάλλον να δουλεύουμε σε αυτό. Παρατηρώ ότι τα γραφεία είναι openspace, ενισχύοντας έτσι την αλληλεπίδραση και την ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των εργαζομένων.

Με πληροφορούν, ότι τα μέλη της ομάδας, ανεξάρτητα από τον ρόλο ή το τμήμα τους, θα εργάζονται δίπλα-δίπλα, προάγοντας ένα ισχυρό αίσθημα της κοινότητας και του κοινού σκοπού. Έτσι, οι εργαζόμενοι αισθάνονται συνδεδεμένοι με τις ομάδες τους και υιοθετούν την αίσθηση του «ανήκειν», χτίζοντας προσωπική επαφή και δημιουργώντας ισχυρές σχέσεις, κάτι που επικρατεί στη φιλοσοφία της Bayer, στο όραμά και στην κουλτούρα τους. Ακόμη, υπάρχουν κοινόχρηστοι χώροι, όπως η τραπεζαρία ή κάποια spots για περαιτέρω συζήτηση και καλύτερη γνωριμία μεταξύ των εργαζομένων. Ωστόσο, βλέπω στον χώρο και κάποια private rooms, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητά κάθε εργαζόμενου,όποτε τη χρειάζεται. 

Παρατηρώ ακόμη meeting rooms που διαχωρίζονται από τον υπόλοιπο χώρο με διάφανα τζάμια, εξασφαλίζοντας ότι αυτός ο νέος χώρος εργασίας εκτός από την ανοιχτή επικοινωνία, προάγει τη διαύγεια και τη διαφάνεια, χτίζοντας εμπιστοσύνη και ισχυρή δυναμική της ομάδας - βασικά στοιχεία κάθε υψηλά αποδοτικού οργανισμού. Στο κέντρο κάθε τραπεζιού υπήρχαν καραμέλες και σοκολατάκια –ναι δε γινόταν να μην το παρατηρήσω, ενώ κάθε meeting room είχε και διαφορετικό όνομα, όπως Diversity, Inclusion, Intregrity, υπενθυμίζοντας όλες τις αξίες της Bayer.

Στα συν είναι και η εξαιρετική τοποθεσία, την οποία μελέτησαν αρκετά πριν την επιλέξουν, η οποία είναι στρατηγικά κοντά σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, για να κάνει την πρόσβαση άμεση και ευκολότερη. Παράλληλα, «είναι πολύ σημαντικό που τα νέα γραφεία της Bayer Ελλάς βρίσκονται στο Μαρούσι, στην ατμομηχανή της επιχειρηματικότητας, ενισχύοντας την ανάπτυξη της Αττικής, αλλά και όλης της Ελλάδας. Ειδικά αν λάβουμε υπόψιν ότι οι εταιρίες στο Μαρούσι είναι υπεύθυνες για το 35% του ΑΕΠ της χώρας», δηλώνει η κ. Κεφαλογιάννη.
 
Ωστόσο, το ότι φτιάχτηκε ένας τέτοιος χώρος, δε δεσμεύει τους εργαζομένους στην αποκλειστικά δια ζώσης εργασία. Ρωτώντας όλους τους εργαζομένους, σε μία εσωτερική έρευνα, προκρίθηκε και αποφασίστηκε να υιοθετηθεί ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας, που θα αναγνωρίζει τη σημασία της ικανοποίησης των καθημερινών απαιτήσεων εργασίας, χωρίς να υποβαθμίζονται  όμως και οι προσωπικές τους ανάγκες. Το καλύτερο; Όλοι οι εργαζόμενοι έχουν το δικαίωμα να επιλέγουν πότε, πού και πώς θα εργάζονται ορίζοντας αυτοί τον τρόπο που αισθάνονται πιο παραγωγικοί- κάτι που αποδεικνύει την εμπιστοσύνη της Διοίκησης προς το πρόσωπό τους αλλά και τον έντονο σεβασμό για τις προσωπικές τους ανάγκες και προτιμήσεις.


Επιπλέον, η Bayer Ελλάς φροντίζει να επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό, παρέχοντας σε όλους τους εργαζόμενους τα σύγχρονα εργαλεία και εφαρμογές που διευκολύνουν την τηλεργασία, ώστε αυτή να αποτελεί απρόσκοπτη επιλογή, χωρίς η δια ζώσης εργασία να αποτελεί μονόδρομο. Ένα εξαιρετικό παράδειγμα είναι το πρόγραμμα BeWell@Bayer, όπου όλοι οι εργαζόμενοι μπορούν να επωφεληθούν, ανεξάρτητα από την πόλη στην οποία βρίσκονται.
 
Η κ. Αγγέλικα Τζέμου, Head of HR, Μέλος ΔΣ & DE&I CountryLead, αναφέρει σχετικά: «Στην Bayer, δεσμευόμαστε να δημιουργήσουμε ένα βιώσιμο μέλλον όπου οι καθημερινές εργασιακές απαιτήσεις συνδυάζονται αρμονικά με τις προσωπικές ανάγκες των ανθρώπων μας. Ο υβριδικός τρόπος εργασίας είναι η νέα κανονικότητα κατά την οποία αξιοποιούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ευελιξία ενός σύγχρονου χώρου εργασίας. Αναγνωρίζουμε ότι δίνοντας προτεραιότητα στην ευημερία και την ψυχική υγεία των ανθρώπων μας, δημιουργούμε παράλληλα μια κουλτούρα φροντίδας και συμπερίληψης, όπου όλοι νιώθουν ότι εκτιμώνται, υποστηρίζονται και ενδυναμώνονται».
Αγγέλικα Τζέμου, Head of HR, Μέλος ΔΣ & DE&I Country Lead
Παράλληλα με τον άνθρωπο, το ενδιαφέρον της Bayer Ελλάς είναι προσανατολισμένο και στο περιβάλλον, κατανοώντας ότι ένας χαρούμενος άνθρωπος χρειάζεται έναν(πιο) πράσινο πλανήτη. «Σε αυτόν τον περιβαλλοντικά φιλικό και συμπεριληπτικό χώρο, προάγουμε τη συνεργασία, μέσα από την ευελιξία, την ενδυνάμωση την εμπιστοσύνη και την ισότητα. Οι άνθρωποί μας προοδεύουν και βρίσκουν υποστήριξη σε όλα τα επίπεδα, και έτσι ενθαρρύνονται να είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους», προσθέτει η κ. Τζέμου.
Για αυτό και έχουν σχεδιάσει έναν χώρο που πληροί και αναδεικνύει στο μέγιστο βαθμό όλους τους στόχους τους περί βιωσιμότητας. Μαθαίνω ότι ο νέος χώρος οδηγεί σε μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος κατά 70%, σε σύγκριση με τον προηγούμενο χώρο στην οδό Σωρού –προηγούμενα γραφεία στο Μαρούσι- και ότι το ακίνητο που στεγάζεται υπόκειται σε διαδικασία ενεργειακής αναβάθμισης (για δεύτερη φορά τα τελευταία χρόνια) με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας κατά 40% μετά την ολοκλήρωσή της. Μάλιστα, αναζητώντας τη γνώση ειδικών, διενεργήθηκε μελέτη για την ακουστική και τον φωτισμό, με στόχο τη λιγότερο δυνατή επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Ακόμη, όλα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για το καινούριο «σπίτι» της Bayer Ελλάς είναι οικολογικά, από την κατασκευή του χώρου, όπως το βιοδιασπώμενο υλικό λινόλεουμ, μέχρι τον εξοπλισμό του, όπως τη χρήση λαμπτήρων LED και το γεγονός ότι κάθε εργαζόμενος θα έχει το δικό του ποτήρι. Ακόμη, σε όλες τις αίθουσες συνεδριάσεων, παρατήρησα λευκοπίνακες και όχι τις παραδοσιακές καταγραφές σε χαρτοπίνακα, με αποτέλεσμα να μειωθεί και η κατανάλωση χαρτιού.

Αυτές είναι μόνο ένα μικρό δείγμα από τις βιώσιμες πράξεις που έχει υιοθετήσει συνολικά η εταιρεία, από την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης εντός του κτιρίου, έως την τοποθέτηση αισθητήρων παραθύρων που διακόπτουν τις μονάδες κλιματισμού κατά το άνοιγμα του παραθύρου για να αποφευχθεί η απώλεια ενέργειας.
Αξίζει δε να σημειώσουμε πως μπορεί όλες αυτές οι δράσεις να στοχεύουν σε ένα καλύτερο μέλλον, αλλά ωστόσο δεν απορρίπτεται και το παρελθόν. Όλα τα παλιά έπιπλα και ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός της εταιρείας από τα προηγούμενα γραφεία της δωρίστηκαν σε σχολεία, περιφερειακά ιατρικά κέντρα, τοπικά κέντρα πολιτών, δήμους και μη κερδοσκοπικές οργανώσεις.
Σημαντικό ακόμα είναι να αναφερθεί ότι όπως δηλώνει ο Andreas Pollner, Μanaging Director & Senior Bayer Representative στην Ελλάδα, αυτό το τόσο σημαντικό έργο «ολοκληρώθηκε μέσα σε 365 ημέρες -εντός προγραμματισμένου χρόνου και εντός του προβλεπόμενου κόστους», , προσθέτοντας χαρακτηριστικά ότι «όλοι όσοι συνεργάστηκαν (άνθρωποι της Bayer Ελλάς, τμήματα, ειδικοί, συμβουλευτικές ομάδες κλπ) ήταν “great trouble shooters” (αντιμετώπιζαν αποτελεσματικά όποια προβλήματα και αν προέκυπταν)».

Όλα αυτά όμως δε θα είχαν καμία σημασία αν δεν ήταν πραγματικά προς όφελος των ανθρώπων της Bayer Ελλάς. Γιατί ένα καλό δώρο δεν κρίνεται μόνο από το περιτύλιγμά του, αλλά κυρίως από το περιεχόμενό του. Πρόκειται για ένα χώρο που εφαρμόζει τα λεγόμενα 4 Cs (Connect, Collaborate, Co-create, Celebrate). Η εταιρεία προβαίνει σε όλες αυτές τις πρωτoποριακές ενέργειες με στόχο οι εργαζόμενοί της να νιώθουν άνετα και κυρίως να είναι οι αυθεντικοί εαυτοί τους σε ένα πραγματικά συμπεριληπτικό περιβάλλον, που αναδεικνύει τα ταλέντα και τις ιδιαιτερότητές τους δίνοντάς τους τη δυνατότητα «να εκφραστούν, να προτείνουν και να ακουστούν», όπως τονίζει η κ. Τζέμου. Και βέβαια, αυτά δεν ισχύουν μόνο για τους εργαζομένους. Η Bayer έχει ως βασική προτεραιότητά της την ευημερία και να δημιουργεί μια καλύτερη ζωή με υγεία και τροφή για όλους. Γιατί στην Bayer, «δεν οραματιζόμαστε ένα γραφείο, αλλά μια κοινότητα. Όλοι συμμετέχουμε σε μια νέα πραγματικότητα και μαζί αποδίδουμε καλύτερα», προσθέτει. (σ.σ. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι teamwork makes the dream work).

Στόχος της Bayer Ελλάς είναι να συμβάλλει με το λιθαράκι της στην ανάπτυξη όλης της χώρας. Ο κ. Pollner, τονίζει: «Είμαστε περήφανοι να ανακοινώνουμε μια σημαντική επένδυση άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ για τη δημιουργία ενός χώρου πρωτοποριακού και καινοτόμου, που θα φιλοξενήσει το μέλλον μας στην Ελλάδα. Η σημαντική μας αυτή προσπάθεια  αντανακλά την ακλόνητη αφοσίωσή μας στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που προάγει την καινοτομία, τη συνεργασία και την ανάπτυξη ενώ, το νέο κεφάλαιο που ανοίγει για την εταιρεία, συμβολίζει μια αποφασιστική δέσμευση προς τους εργαζόμενους και την κοινωνία ευρύτερα. Μέσω αυτής της επένδυσης, στοχεύουμε να ενισχύσουμε την ομάδα μας, να βελτιώσουμε τις δυνατότητές μας και να επιβεβαιώσουμε την προσήλωσή μας προς την ανάπτυξη και την επιτυχία της Ελλάδας, καθώς η Bayer Ελλάς οδηγεί τον δρόμο προς ένα φωτεινό μέλλον». Έτσι, δημιουργείται ένας χώρος εργασίας που μας συνδέει όλους.
Andreas Pollner, Μanaging Director & Senior Bayer Representative στην Ελλάδα

Όπως γίνεται αντιληπτό, πέρα από το πόσο σύγχρονος είναι, αυτός ο χώρος εργασίας εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες των ανθρώπων του επενδύοντας σε καινοτόμους ποικιλόμορφους χώρους που προάγουν μια ευέλικτη εμπειρία εργασίας, ώστε να συνδυάζουν αποτελεσματικά τα πλεονεκτήματα της απομακρυσμένης εργασίας με τη δύναμη της προσωπικής αλληλεπίδρασης.

Επιλέγω να κλείσω με μια φράση της κ. Τζέμου, που ταυτόχρονα αποτελεί πεποίθηση της εταιρείας: «Είναι υπέροχο να είσαι ο εαυτός σου. Είναι υπέροχο να είσαι Bayer». Παρατηρώ πως οι εργαζόμενοι δεν αναφέρονται ως Bayerens, πολύ απλά γιατί αυτοί οι ίδιοι είναι που απαρτίζουν την εταιρεία και δεν είναι απλά μέλη της. Τελικά είναι όντως ωραίο να είσαι Bayer!