- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
LAMDA Development: Τo success story των Malls που δημιουργούν εμπειρίες
Στον επιχειρηματικό κόσμο –και όχι μόνο– συνώνυμο του Mall είναι η LAMDA Development
Η LAMDA ανακοίνωσε την ενίσχυση της κερδοφορίας EBITDA των Εμπορικών της Κέντρων με κέρδη €20,9 εκ. που σηματοδοτούν ιστορικό ρεκόρ τριμήνου
Όταν στο πλάνο του Σαββάτου υπάρχουν τα ψώνια, το πρώτο μέρος που μας έρχεται στο μυαλό –κακά τα ψέματα– είναι τα malls. Πρόκειται για κέντρα που προσφέρουν all-inclusive υπηρεσίες συγκεντρωμένες σε κάποια τετραγωνικά χιλιόμετρα. Στα αλήθεια, εκεί, τα κάνουμε όλα: ανανεώνουμε την γκαρνταρόμπα μας, ψωνίζουμε δώρα για την οικογένεια και τους φίλους μας, απασχολούμε τους μικρούς μας φίλους με δραστηριότητες, τρώμε το κατιτίς μας και εκτός των άλλων ξεκουραζόμαστε κιόλας. Εν ολίγοις, ό,τι ψάχνουμε, είναι βέβαιο ότι θα το βρούμε σε κάποιο mall ακόμα και αν είμαστε από τους πιο απαιτητικούς πελάτες με τα πιο ιδιαίτερα γούστα; Πώς όμως φτάσαμε σε αυτό το trend, που ήρθε για να μείνει;
Ομολογουμένως, στον επιχειρηματικό κόσμο –και όχι μόνο– συνώνυμο του Mall είναι η LAMDA Development, μια έννοια που εισήχθη στο ελληνικό κοινό με την άφιξη του The Mall Athens στο Μαρούσι. H χρυσή εποχή των εμπορικών κέντρων στην Ελλάδα ξεκίνησε στα τέλη του 2005, όταν η LAMDA Development αποκτούσε το πρώτο Mall στην Αθήνα. Τότε ήταν η αρχή της ανοδικής πορείας που μέσα στην επόμενη δεκαετία θα εκτόξευε την εταιρεία στη θέση του ηγέτη, αλλά και θα σηματοδοτούσε την αλλαγή σελίδας στη χώρα μας για τα Εμπορικά Κέντρα.
Η επιτυχία της εταιρίας και των εμπορικών κέντρων ήταν δύο μεγέθη που αυξάνονταν ανάλογα. Τα χρόνια που μεσολάβησαν η LAMDA απέκτησε τρία ακόμα Εμπορικά Κέντρα φέρνοντας στη χώρα μας, αλλά και στην Ευρώπη συνολικά, μια ακόμα καινοτομία: την έννοια του integrated mall, μέσω του Golden Hall, όπου λειτουργούν το Μουσείο των Ολυμπιακών Αγώνων, ο χώρος παιδικής Εκπαίδευσης και Ψυχαγωγίας Xplore, καθώς και το πρώτο ενυδρείο της Αθήνας. Η πιο πρόσφατη κίνηση της εταιρείας, το 2022, είναι η εξαγορά του μεγαλύτερου εκπτωτικού χωριού, του Designer Outlet Athens στα Σπάτα, εδραιώνοντας την ηγετική της θέση στον τομέα των Εμπορικών Κέντρων.
H αποκαλυπτική εικόνα του 2022 σε αριθμούς
Όλες αυτές οι προσθήκες στο portfolio της εταιρείας έφτασαν σε σημαντικές διακρίσεις της. Πριν από λίγες ημέρες η LAMDA ανακοίνωσε τη σημαντική ενίσχυση της λειτουργικής κερδοφορίας EBITDA των Εμπορικών της Κέντρων με κέρδη €20,9 εκ. που σηματοδοτούν νέο ιστορικό ρεκόρ τριμήνου (+36% έναντι του 2022), χαράσσοντας μια καινοτόμα πορεία. Επειδή οι αριθμοί «μιλούν» από μόνοι τους, πέρα από το ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας για τα τέσσερα Εμπορικά Κέντρα του ομίλου ύψους €69 εκατ. που επιβεβαιώνουν τη θέση τους ως σταθερή αξία, μια ματιά μόνο στους δείκτες της επισκεψιμότητας –21 εκατομμύρια για το 2022– αρκεί για τα συμπεράσματα. Η προτίμηση αλλά και η εμπιστοσύνη που συγκεντρώνουν από Έλληνες αλλά και ξένους επισκέπτες είναι το μεγάλο συγκριτικό τους πλεονέκτημα.
Τα 4 Εμπορικά Κέντρα με μια ματιά
Κάτι που δεν μας προκαλεί εντύπωση, ειδικά αν ρίξουμε μια ματιά στους τέσσερις ξεχωριστού χαρακτήρα εμπορικούς προορισμούς που καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες, έχοντας ένα κοινό: την προσφορά μίας άριστης εμπειρίας στον επισκέπτη. Πρόκειται για χώρους υψηλής αισθητικής, πολλαπλών εμπειριών που υπερβαίνουν το «κλασικό» retail φιλοξενώντας κορυφαία εγχώρια και διεθνή brands που προσφέρουν στους επισκέπτες τους εναλλακτικές επιλογές για κάθε προτίμηση.
Αγορές, βόλτα, υπηρεσίες, γαστρονομία για όλα τα γούστα (από street food μέχρι ιταλική ή ιαπωνική κουζίνα), ψυχαγωγία αλλά και πολιτισμός είναι μερικές μόνο από τις προτάσεις που έχουμε στις διάθεσή μας. Συγκεκριμένα, στα εν λόγω Εμπορικά Κέντρα υπάρχουν 621 brands, 90 χώροι εστίασης, ψυχαγωγίας και πολιτισμού. Ένα επιπλέον αξιοσημείωτο γεγονός είναι ότι τα Εμπορικά Κέντρα είναι μισθωμένα στο 99%, ακόμη ένα ποσοστό-ρεκόρ.
Ταυτόχρονα, η LAMDA θέτει στο επίκεντρο των δράσεών της τόσο τον άνθρωπο, όσο και το περιβάλλον. Στην εταιρία, απασχολούνται περισσότεροι από 7.000 εργαζόμενοι, δίνοντας τους ευκαιρίες ανέλιξης. Σχετικά με το όραμα της LAMDA για ένα πράσινο μέλλον και τα τέσσερα εμπορικά κέντρα της εταιρίας λειτουργούν για την υλοποίηση αυτού. Η Βιωσιμότητα, το οικολογικό αποτύπωμα, αλλά και ποικίλες δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος στο πλαίσιο της εταιρικής υπευθυνότητας είναι τα στοιχεία που κυριαρχούν στο «προφίλ» της λειτουργίας των τεσσάρων Εμπορικών Κέντρων της LAMDA που προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες.
Projects για τα επόμενα χρόνια
Το έργο της LAMDA Development δεν σταματάει εδώ. Νέο και πολλά υποσχόμενο project είναι η ανέγερση και λειτουργία δύο ακόμα εμπορικών χώρων στη μεγάλη ανάπλαση του Ελληνικού. Ο λόγος για το Vouliagmenis Mall, που αναμένεται να γίνει με την ολοκλήρωση της ανέγερσής του το μεγαλύτερο και πιο καινοτόμο εμπορικό κέντρο της Ευρώπης, αλλά και τη Riviera Galleria, το «κόσμημα», όπως ήδη χαρακτηρίζεται, της παράκτιας ανάπλασης του Ελληνικού. Εκεί θα συναντηθούν οι κορυφαίες προτάσεις αγορών, υψηλής γαστρονομίας και ψυχαγωγίας. Και όλα αυτά μόλις σε απόσταση αναπνοής από τη θάλασσα. Όπως γίνεται φανερό, στην ελληνική επιχειρηματική σκηνή, αναμένουμε ένα πολυτελές σημείο συνάντησης που θα σηματοδοτεί μία νέα εποχή στις αγορές και την ψυχαγωγία και εν γένει στο εμπόριο. Τα καλύτερα νέα είναι ότι κάθε μέρα είμαστε και πιο κοντά στην υλοποίηση αυτού του εμβληματικού σχεδίου. Ήδη σήμερα, τρία χρόνια δηλαδή νωρίτερα από την έναρξη λειτουργίας, σύμφωνα με πηγές, η ζήτηση για τα Εμπορικά Κέντρα του Ελληνικού, το Vouliagmenis Mall και το Riviera Galleria, έχουν ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Ειδικότερα για το Vouliagmenis, η πληρότητα έχει ξεπεράσει το 50% ενώ για το τέλος του 2023 ακούγεται ότι θα έχει πλησιάσει το 70%. Αντίστοιχα για το Riviera Galleria ξεπερνά το 20% ενώ στο τέλος του έτους αναμένεται να φτάσει το 50%. Στοιχεία που είναι αποκαλυπτικά για τη μεγάλη εμπιστοσύνη των retailers προς το προφίλ της LAMDA Development και τον τρόπο που έχουν «αγκαλιάσει» τα νέα, υπό δημιουργία, Εμπορικά Κέντρα του μεγάλου έργου του Ελληνικού.
Λαμβάνοντας υπόψη τις νέες ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτικού κοινού, αλλά και τις απαιτήσεις τις ολοένα εξελισσόμενης κοινωνίας, η LAMDA Development αναμένεται να συνεχίσει τη δράση της διατηρώντας υψηλά την ποιότητα και με στόχο πάντοτε τη συνεχή ανάπτυξη.