Ελλαδα

Προφυλακιστέος ο επιθεωρητής για το δυστύχημα των Τεμπών

Τι υποστήριξε στο 100 σελίδων υπόμνημά του

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Τέμπη: Η απολογία του επιθεωρητή του ΟΣΕ, το υπόμνημα και η απόφαση προφυλάκισης

Προφυλακιστέος μετά τη μαραθώνια απολογία του στον Εφέτη Ανακριτή ο επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο επιθεωρητής του ΟΣΕ φέρεται να επέρριψε ευθύνες και στον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου, ενώ υποστήριξε ότι ο σταθμάρχης Λάρισας τη μοιραία ώρα του δυστυχήματος μπορούσε να μείνει μόνος του σε βάρδια.

Επιθεωρητής ΟΣΕ: Τι υποστήριξε στο 100σέλιδο υπόμνημά του

Στο 100 σελίδων υπόμνημά που κατέθεσε, ισχυρίστηκε ότι αυτός απλά προτείνει τις βάρδιες του προσωπικού και οι ανώτεροί του, τις εγκρίνουν. «Εγώ προτείνω τις βάρδιες αλλά εγκρίνονται από τους ανωτέρους μου», φέρεται να υποστήριξε. Δήλωσε άγνοια σχετικά με το γεγονός ότι δύο σταθμάρχες έφυγαν νωρίτερα από το προγραμματισμένο τέλος της βάρδιάς τους, την ώρα που ο ίδιος είχε προβλέψει την επίμαχη ώρα μεταξύ 10 και 11 το βράδυ, να βρίσκονται στο πόστο τους, τρεις σταθμάρχες.

Ο 63χρονος Επιθεωρητής ισχυρίστηκε ότι μετά τις 23:00 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου δεν ήταν προγραμματισμένο κάποιο επιβατικό τρένο ενώ ο προφυλακισμένος σταθμάρχης της μοιραίας νύχτας, είχε ήδη εργαστεί σε τρεις σταθμούς δικαιολογώντας την απόφασή του να τον αφήσει μόνο στη βραδινή βάρδια. Τόσο ο ίδιος, όσο και οι υπόλοιποι κατηγορούμενοι διώκονται για τα αδικήματα της διατάραξης συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος και για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες από αμέλεια κατά συρροή. Επιπλέον, φέρεται να επέρριψε ευθύνες και στον 66χρονο διευθυντή κίνησης του ΟΣΕ, που σκοτώθηκε την Κυριακή σε τροχαίο δυστύχημα στο Λαγονήσι.

Πρόκειται για τον επιθεωρητή του ΟΣΕ που έλαβε αναρρωτική άδεια λίγες ώρες μετά την τραγωδία με τους 57 νεκρούς και ενώ βρίσκονταν σε εξέλιξη οι επιχειρήσεις απεγκλωβισμού μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.

Επιθεωρητής ΟΣΕ: Η πρώτη επικοινωνία με τον σταθμάρχη της Λάρισας 

Σε άλλο σημείο της απολογίας του ο επιθεωρητής του ΟΣΕ περιγράφει το πρώτο τηλεφώνημα που είχε με τον σταθμάρχη Λάρισας μετά το δυστύχημα, στο οποίο του φάνηκε ότι βρίσκεται υπό ταραχή και σύγχυση. Όπως είπε του τηλεφώνησε στις 23:44 για να πάρει την απάντηση ότι δεν μπορούσε να προσδιορίσει από ποια γραμμή έχει διώξει την αμαξοστοιχία. Εν συνεχεία ο επιθεωρητής, όπως περιγράφει, μίλησε και με τον κλειδούχο της νυχτερινής βάρδιας στη Λάρισα, αλλά και τον απογευματινό σταθμάρχη.

Λίγο μετά τις 1:15 τα ξημερώματα της 1ης Μαρτίου ο 63χρονος Επιθεωρητής μεταβαίνει στο σταθμαρχείο Λάρισας και περιγράφει τη συνάντηση που είχε με τον μοιραίο σταθμάρχη. Σε άλλο κεφάλαιο του απολογητικού υπομνήματος ο επιθεωρητής του ΟΣΕ παραθέτει στοιχεία για τη γραμμή Λάρισα-Θεσσαλονίκη και το πώς γίνεται η χάραξη. Όπως υποστηρίζει η γραμμή μεταξύ Λάρισας – Θεσσαλονίκης, είναι διπλή γραμμή, καθώς διαθέτει γραμμή ανόδου και γραμμή καθόδου. Όταν δεν υπάρχει η οιαδήποτε βλάβη στην εκάστοτε αμαξοστοιχία, τότε η γραμμή ανόδου – καθόδου ευρίσκεται σε πλήρη λειτουργία. Όταν όμως λαμβάνουν χώρα εργασίες, τότε λειτουργεί μόνο μία γραμμή και ως εκ τούτου οι αμαξοστοιχίες κινούνται σε μονή γραμμή.

Στη συνέχεια ο επιθεωρητής του ΟΣΕ επισημαίνει ότι ο μοιραίος σταθμάρχης δεν έκανε ποτέ χάραξη πορείας για να φέρει το Intercity 62 και ούτε γνώριζε ότι οι άλλοι δύο σταθμάρχες είχαν φύγει νωρίτερα. Ο 63χρονος Επιθεωρητής καταλήγει ότι ο χειρισμός του μοιραίου σταθμάρχη, η μη τήρηση του ωραρίου από τους έτερους δύο σταθμάρχες και η παράλειψη του πρώτου μηχανοδηγού, του δεύτερου μηχανοδηγού που βρισκόταν εκεί αλλά και του προϊστάμενου του τρένου να επικοινωνήσουν με τον σταθμάρχη της Λάρισας άμα την είσοδο τους στη γραμμή καθόδου, ως όφειλαν, σκιαγραφούν το σκηνικό της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών.