Ελλαδα

Mystery train: Γιατί ΟΣΕ και Hellenic Train φρενάρουν την επανεκκίνηση

Τα σημεία «τριβής» ανάμεσα στις δυο εταιρίες και οι εγγυήσεις

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Βαγόνι τρένου με το έμβλημα του ΟΣΕ
© Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Σύγκρουση ΟΣΕ - Hellenic Train: Τα σημεία διαφωνίας, το σύστημα GSMR και οι δικλείδες ασφαλείας

Σε θέση σύγκρουσης φαίνεται ότι βρίσκονται ΟΣΕ και Hellenic Train, σχετικά με την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα, την ώρα που το πρόγραμμα για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου φαίνεται ότι βρίσκεται στον «αέρα». 

Σήμερα, εκτελούνται τα 9 από τα 18 δρομολόγια που ξεκίνησαν από τις 20 Μαρτίου. Παρότι αναμενόταν να λειτουργήσει ο Προαστιακός από εχθές Δευτέρα (27.3) στο Κιάτο και το Αίγιο, τα δρομολόγια δεν πραγματοποιούνται και η μεταφορά των επιβατών γίνεται με λεωφορεία. Ακόμη, δεν ξεκίνησαν ούτε και τα υπεραστικά δρομολόγια στη Βόρεια Ελλάδα. Η ΠΕΠΕ (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης), με έγγραφό της, είχε ζητήσει την παράταση της ακινησίας στα τμήματα: Θεσσαλονίκη – Φλώρινα, Θεσσαλονίκη – Δράμα καθώς και στη διαδρομή Αλεξανδρούπολη – Ξανθή. Ωστόσο, ούτε το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο δεν λειτούργησε, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί, κατά την πρώτη φάση της επανεκκίνησης, την περασμένη Τετάρτη, στις 22 Μαρτίου.

Σύγκρουση ΟΣΕ - Hellenic Train: Οι διαβεβαιώσεις για την ασφάλεια του δικτύου

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο ΟΣΕ διαβεβαιώνει πως το δίκτυο μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια. Έχουν ήδη ξεκινήσει εργολαβίες για την αποκατάσταση του φωτισμού σε τρεις σήραγγες, τόσο στον Πλαταμώνα, στα Τέμπη όσο και σε μία εκ των δύο σηράγγων στο Κιάτο. Επίσης, ο ΟΣΕ διέθεσε 30 φορητά συστήματα GSM-Railways στη Hellenic Train ώστε να μπορεί να εξασφαλιστεί η επικοινωνία στο δίκτυο. Την ίδια ώρα, η Hellenic Train, διαμηνύει ότι δεν έχει λάβει γραπτές εγγυήσεις για την ασφαλή επαναλειτουργία των τρένων και τη λειτουργία του συστήματος επικοινωνίας GSM- R. 

Σύμφωνα με την «Καθημερινή», ζητά γραπτές οδηγίες πρόσβασης στα προβληματικά σημεία του δικτύου προκειμένου να ενισχύσει τα ελάχιστα δρομολόγια που πραγματοποιεί. Ο ΟΣΕ απέστειλε επιστολή στη Hellenic Train με την οποία ζητεί εξηγήσεις για τη μη διεξαγωγή των δρομολογίων. 

Βαγόνια αμαξοστοιχίας
Απετράπη στο παρά 1' σύγκρουση τρένων στις Αχαρνές © Nephele Nomikou / SOOC

Σύγκρουση ΟΣΕ - Hellenic Train: Ποια τα σημεία «τριβής» - Οι θέσεις των εταιρειών

Δύο φαίνεται ότι είναι τα σημαντικότερα σημεία «τριβής» μεταξύ ΟΣΕ και Hellenic Train. Η Hellenic Train ζητεί εγγυήσεις ασφάλειας για τον φωτισμό, την πυρασφάλεια αλλά και τον εξαερισμό εντός των σηράγγων, ενώ στέκεται και στην επαρκή φύλαξη των ισόπεδων διαβάσεων. Την ίδια ώρα, ο ΟΣΕ αναμένεται να προχωρήσει στο μέτρο της διέλευσης μίας μόνο αμαξοστοιχίας ανά σήραγγα της φορά, ενώ υποχρεωτική θα είναι η παρουσία δύο σταθμαρχών στους σταθμούς. 

Σχετικά με τη λειτουργία του συστήματος GSMR για την επικοινωνία σταθμαρχών και μηχανοδηγών, αναμένεται η πιστοποίηση από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, με την Hellenic Train να ζητά να λάβει την πιστοποίηση πριν αυτό χρησιμοποιηθεί, την ώρα που ο ΟΣΕ επικαλείται κανονισμό στον οποίο τονίζεται ότι κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητο. Βέβαια, η έκδοση της πιστοποίηση απαιτεί ένα διάστημα 4 μηνών. 

Σταθμάρχης στον σταθμό Λαρίσης
© ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISS

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.