Ελλαδα

Τέμπη: Ο 59χρονος σταθμάρχης έκανε πρακτική εξάσκηση σε χαλασμένους πίνακες

Νέα στοιχεία στο φως της δημοσιότητας

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Τέμπη: Πληροφορίες για εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη σε χαλασμένους πίνακες - Τα νέα στοιχεία για την πρακτική εξάσκηση

Νέα στοιχεία για την εκπαίδευση του σταθμάρχη που έχει προφυλακιστεί για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έρχονται στο φως της δημοσιότητας. Ο 59χρονος φέρεται να έκανε σε πρακτική άσκηση σε σταθμούς με χαλασμένους πίνακες. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Mega, ο 59χρονος σταθμάρχης είχε λάβει ανεπαρκή εκπαίδευση, καθώς από τις 177 ώρες θεωρητικής εξάσκησης από τον δεύτερο κύκλο ο σταθμάρχης είχε συμπληρώσει μόνο τις 144. Μάλιστα, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που μετέδωσε σήμερα το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του σταθμού, ο 59χρονος σταθμάρχης είχε κάνει πρακτική εξάσκηση σε χαλασμένους πίνακες.

Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευόμενοι σταθμάρχες, ανάμεσά τους και ο 59χρονος, έκαναν πρακτική εξάσκηση σε δύο συγκεκριμένους σταθμούς, στο Λιτόχωρο και την Καλαμπάκα. Ωστόσο, ο πίνακας ελέγχου στο Λιτόχωρο είναι χαλασμένος, ενώ στην Καλαμπάκα δεν υπάρχει πίνακας ελέγχου, επειδή αποτελεί τερματικό σταθμό και σταθμό αφετηρίας. Σύμφωνα με το πρόγραμμα για τον μήνα Φεβρουαρίου, ο 59χρονος έκανε 14 υπηρεσίες στην Καλαμπάκα, όπου όπως αναφέρθηκε παραπάνω δεν υπάρχει πίνακας ελέγχου. Στη συνέχεια έκανε άλλες δύο υπηρεσίες στους Νέους Πόρους μαζί με έναν άλλο συνάδελφο, με τις βάρδιες τους να είναι πρωινές. 

Τις επόμενες ημέρες στον ανακριτή οι τρεις σταθμάρχες για την τραγωδία στα Τέμπη

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να βρεθούν ενώπιον του ανακριτή οι τρεις σταθμάρχες, προκειμένου να δώσουν εξηγήσεις για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Συγκεκριμένα, ενώπιον του ανακριτή θα βρεθούν οι δύο σταθμάρχες που είχαν βάρδια το μοιραίο βράδυ, αλλά και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο συμβασιούχος σταθμάρχης θα υποστηρίξει στην απολογία του την ερχόμενη Παρασκευή (24.3) πως δεν αναχώρησε νωρίτερα από τη θέση του, αλλά παρέμεινε σε αυτή και 15 λεπτά παραπάνω. «Εργάστηκα επί 8 ώρες. Αναχώρησα στις 22:15, δηλαδή περίμενα ένα τέταρτο επιπλέον. Οι προϊστάμενοί μου, μου είχαν πει ότι 8ωρη εργασία θα προσφέρω και δεν δικαιούμαι υπερωρίες. Εργαζόμουν από 1/2/2023 και ολόκληρο τον μήνα αναχωρούσα στις 22.15 παίρνοντας το τελευταίο τρένο για Βόλο, όπως μου είχαν πει οι προϊστάμενοί μου. Όταν αναχώρησα από την εργασία μου ήταν όλα τακτοποιημένα. Δεν υπήρχε κάποια εκκρεμότητα»

Επιπλέον, ο επιθεωρητής κυκλοφορίας που τοποθέτησε στις νυχτερινές βάρδιες τον προφυλακισμένο σταθμάρχη, θα βρεθεί ενώπιον του ανακριτή στις 30 Μαρτίου και σύμφωνα με πληροφορίες, θα υποστηρίξει: «Δεν είχα ειδοποίηση από κανέναν από τους τρεις σταθμάρχες βάρδιας (μεταξύ 22:00 – 23:00) ότι η IC62 είχε καθυστέρηση 55 λεπτά. Τον σταθμάρχη που προφυλακίστηκε άλλοι τον εκπαίδευσαν, άλλοι τον πιστοποίησαν. Ως πιστοποιημένος σταθμάρχης μπορούσε να μπει βάρδια σε οποιονδήποτε σταθμό. Μετά τις 23.00 το βράδυ που θα ήταν μόνος του, είχε λιγότερη κίνηση. Επτά αμαξοστοιχίες θα περνούσαν, εκ των οποίων οι τέσσερις ήταν εμπορικές και θα έκαναν απλώς διέλευση από τον σταθμό».