Ελλαδα

Συνεδριάζει για πρώτη φορά το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων

Σύγκρουση ΡΑΣ-ΟΣΕ για τις ευθύνες στα Τέμπη

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων: Πραγματοποιεί την πρώτη του συνεδρίαση το Σάββατο - Σύγκρουση ΡΑΣ - ΟΣΕ για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Την πρώτη του συνεδρίαση θα πραγματοποιήσει σήμερα το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων © Μιχάλης Καραγιάννης/Eurokinissi

Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων: Πραγματοποιεί την πρώτη του συνεδρίαση το Σάββατο - Σύγκρουση ΡΑΣ - ΟΣΕ για το δυστύχημα στα Τέμπη.

Την πρώτη του συνεδρίαση θα πραγματοποιήσει σήμερα, Σάββατο το Συντονιστικό Κέντρο Ασφάλειας Σιδηροδρόμων που συγκροτήθηκε χθες, όπως ανακοίνωσε ο ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης.

Το Συντονιστικό Κέντρο έχει έδρα την αίθουσα διαχείρισης κρίσεων του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών του ΟΣΕ και σε αυτό θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του ΟΣΕ, του Πυροσβεστικού Σώματος, της Ελληνικής Αστυνομίας, του ΕΚΑΒ και της Hellenic Τrain.

Σκοπός της επιτροπής θα είναι ο συντονισμός δράσεων που αφορούν τη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας των σιδηροδρόμων.

Στην πρώτη συνεδρίαση θα είναι παρών και ο υπουργός, Γιώργος Γεραπετρίτης ενώ μετά τη λήξη της συνεδρίασης θα ακολουθήσουν δηλώσεις.

Σύγκρουση ΡΑΣ - ΟΣΕ για τα Τέμπη

Την ίδια ώρα, την έντονη αντίδραση του ΟΣΕ προκάλεσε η ανακοίνωση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, μέσω της οποίας χαρακτηρίζεται «ανεπαρκής» η εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη και ζητείται η απομάκρυνση όλων όσων εκπαιδεύτηκαν με τον ίδιο τρόπο.

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων αναφέρει συγκεκριμένα πως: «Δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων του συγκεκριμένου κύκλου μαθητείας, προβλέπονταν 712 ώρες θεωρητικής σε δύο κύκλους μαθητείας και 75 ώρες πρακτικής εκπαίδευσης, ο δεύτερος κύκλος θεωρίας πραγματοποιήθηκε παράλληλα με την πρακτική εκπαίδευση».

Για τις ευθύνες του ΟΣΕ ωστόσο η Αρχή τονίζει μεταξύ άλλων: «Δεν εξασφάλισε, ως όφειλε, πρόγραμμα κατάρτισης του προσωπικού και των συστημάτων, τα οποία διασφαλίζουν, ότι διατηρείται η επάρκεια προσόντων του προσωπικού και εκτελούνται αναλόγως τα σχετικά καθήκοντα, συμπεριλαμβανομένων ρυθμίσεων σχετικά με την καλή φυσική και ψυχολογική κατάσταση».

Και συμπληρώνει: «H κατάρτιση που παρασχέθηκε από τον ΟΣΕ στο συγκεκριμένο  ελεγχόμενο θεωρητικό και πρακτικό κύκλο εκπαίδευσης και αφορά σε προσωπικό του ΟΣΕ που επιτελεί κρίσιμα καθήκοντα ασφάλειας (σταθμάρχες) υπήρξε ελλιπής και ως εκ τούτου ανεπαρκής».

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων αφήνει αιχμές προς την Αρχή, αναφέροντας πως  γνώριζε την εκπαιδευτική διαδικασία από το 2022 και δεν διατύπωσε ενστάσεις.

Ασφάλεια σιδηροδρόμων: Η απόφαση για λήψη έκτακτων μέτρων

Ως εκ τούτου η Ολομέλεια της ΡΑΣ αποφάσισε ομοφώνως τη λήψη έκτακτων προσωρινών μέτρων λόγω σοβαρών ενδείξεων παράβασης συγκεκριμένων διατάξεων της  σιδηροδρομικής νομοθεσίας,  η μη τήρηση των οποίων ενέχουν άμεση, σοβαρή και επικείμενη απειλή για τη δημόσια ασφάλεια.

Με τα  έκτακτα προσωρινά μέτρα η Αρχή υποχρεώνει μεταξύ άλλων  το Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ Α.Ε να μην απασχολεί σε θέσεις κρίσιμων καθηκόντων το σύνολο των υποψήφιων  σταθμαρχών οι  οποίοι μετείχαν στο διερευνούμενο κύκλο εκπαίδευσης. Πρόκειται για το προσωπικό το οποίο σύμφωνα με τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού του ΟΣΕ, είχε προσληφθεί με δελτίο Παροχής Υπηρεσιών και μόνο δύο εξ αυτών είχαν μόνιμη υπαλληλική σχέση λόγω μετάταξης.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.