- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Σήμερα στον ειδικό εφέτη ανακριτή ο επιθεωρητής και οι δύο σταθμάρχες
Την πόρτα του ειδικού εφέτη ανακριτή αναμένεται να περάσουν σήμερα τόσο ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, όσο και οι δύο σταθμάρχες της Λάρισας που ήταν στην απογευματινή βάρδια τη μοιραία νύχτα του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Κατά πάσα πιθανότητα οι τρεις θα ζητήσουν προθεσμία για να απολογηθούν προκειμένου να ενημερωθούν οι δικηγόροι τους.
Οι δύο σταθμάρχες αναμένεται να βρεθούν πρώτοι ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή και σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να υποστηρίξουν πως από τη στιγμή που το δυστύχημα έγινε εκτός του ωραρίου τους, δεν φέρουν καμία ευθύνη.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του MEGA, ο επόπτης της Λάρισας θα ισχυριστεί στην απολογία του πως σε συγκέντρωση προσωπικού που συγκάλεσε στις 25 Ιανουαρίου 2023 με τους 14 νέους σταθμάρχες και τους 13 παλαιούς, προκειμένου να μοιράσει αρμοδιότητες και να διευκρινίσει διαδικαστικά ζητήματα, κανείς από τους συναδέλφους του δεν είπε το παραμικρό για τον σταθμάρχη της Λάρισας, παρότι εκ των υστέρων βγήκαν αρκετοί υποστηρίζοντας ότι είχαν επισημάνει την ανεπάρκειά του.
Μάλιστα, και ο ίδιος ο 59χρονος επιβεβαίωσε πως είναι έτοιμος να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε πόστο του ανατεθεί.
Σημειώνεται ότι οι 14 νέοι σταθμάρχες θα αναλάμβαναν βραδινές βάρδιες στον σταθμό εκ περιτροπής.
Παράλληλα, η πλευρά του επιθεωρητή αναμένεται να ρίξει το «μπαλάκι» των ευθυνών στους δύο σταθμάρχες για το γεγονός ότι δεν τον ενημέρωσαν ότι έφυγαν από τη βάρδια την οποία εκείνος είχε ορίσει ως τις 23:00.
Υπενθυμίζεται ότι στην κατάθεσή του ο ήδη 59χρονος σταθμάρχης είχε πει πως από τις 22:25 ήταν μόνος. Για τις ώρες που αναχώρησαν οι απογευματινοί σταθμάρχες είχε μιλήσει στην κατάθεσή του και ο επιθεωρητής, λέγοντας ότι ο επικεφαλής απογευματινός σταθμάρχης είχε αποχωρήσει, όπως του είχε πει ο 59χρονος Β.Σ, όταν τον ρώτησε, στις 21:45 με 21:50.
Τα ερωτηματικά για την τηλεδιοίκηση
Το άλλο ερώτημα που προκύπτει, είναι αν ο 59χρονος σταθμάρχης ήταν εξοικειωμένος με το σύστημα αυτόματης ρύθμισης της πορείας του τρένου.
Αν και το έργο της χάραξης της ηλεκτρονικής πορείας των αμαξοστοιχιών για τον σταθμό της Λάρισας έχει ολοκληρωθεί, δεν είναι βέβαιο αν βρίσκεται σε λειτουργία και αν χρησιμοποιείται από τους σταθμάρχες. Σε έγγραφο του ο ΟΣΕ, στις 23/12/2022, αναφέρει: «Οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με την χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου. Τα φωτοσήματα εξόδου θα παραμένουν κλειστά και η υπέρβασή τους θα γίνεται με εντολή του Σταθμάρχη, αφού πρώτα βεβαιωθεί ότι σχημάτισε την κατάλληλη διαδρομή και ότι συντρέχουν οι συνθήκες ελευθερίας του τμήματος αποκλεισμού ως τον επόμενο εν υπηρεσία σταθμό».
Το αυτοματοποιημένο σύστημα επιτρέπει στους σταθμάρχες να χαράσσουν τις διαδρομές των τρένων, ενώ σε περίπτωση λάθους, τους αναγκάζει να φτιάξουν νέα διαδρομή.
Το ζήτημα που μπαίνει είναι αν ο 59χρονος σταθμάρχης ήξερε να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο σύστημα, στην περίπτωση που αυτό λειτουργεί.