Ελλαδα

Έρευνα και για το εάν ο σταθμάρχης ήταν στο πόστο του όταν έφυγε το τρένο

Τα ψυχομετρικά τεστ και η κατάργηση των τάξεων

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη
© ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΧΗΡΑΣ

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Έρευνα και για το εάν ο σταθμάρχης ήταν στο πόστο του όταν έφυγε η αμαξοστοιχία το Intercity

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρυενες για την τραγωδία στα Τέμπη, οι οποίες θα εστιάσουν και στο εάν ο σταθμάρχης της Λάρισας ήταν στο πόστο του την ώρα που αναχώρησε η αμαξοστοιχία Intercity 62.

Σύμφωνα με το Mega, το τρένο έφυγε στις 23:06 και εάν ήταν στη θέση του ο σταθμάρχης θα μπορούσε να δει τις λυχνίες με κόκκινο χρώμα και να ειδοποιήσει τους μηχανοδηγούς ώστε να σταματήσει. Επίσης, δεν έγινε η μεταφορά του έγγραφου-υπομνήματος 1001 χέρι με χέρι, αλλά έδωσε λάθος το τηλεγράφημα. Παράλληλα, ο σταθμάρχης θα μπορούσε να επικοινωνήσει με τους μηχανοδηγούς ακόμα και εάν δεν βρισκόταν στο σταθμαρχείο, μέσω μιας φορητής συσκευής που έχουν οι σιδηροδρομικοί.

Όλα αυτά είναι υπό έρευνα και θα διαπιστωθούν όταν θα γίνει η άρση τηλεφωνικού απορρήτου.

Τα ψυχομετρικά τεστ και η κατάργηση των τάξεων

Σύμφωνα επίσης με το Mega, η δικλίδα των ψυχομετρικών τεστ που υπάρχει για τους σταθμάρχες του μετρό δεν υπάρχει στον ΟΣΕ, σε αντίθεση με τους μηχανοδηγούς.

Σε επιστολή της στις 19/08/2021, η ΣΤΑΣΥ αναφέρει: «Με την παρούσα σας γνωστοποιούμε ότι εγκρίθηκε η παροχή υπηρεσιών ψυχομετρικού ελέγχου εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, ειδικότητας οδηγού συρμών και σταθμαρχών, από την εταιρεία σας, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην προσφορά σας. Το τίμημα για την αξιολόγηση 100 εργαζομένων ανέρχεται στο ποσό των 16.880 ευρώ, πλέον ΦΠΑ».

Κάτι αντίστοιχο δεν υπάρχει για τους σταθμάρχες των τρένων.

Επιπλέον, στον ΟΣΕ παλαιότερα για να γίνει κάποιος σταθμάρχης έπρεπε να περάσει από διάφορες τάξεις. Η έκτη τάξη ήταν και η τελευταία και απαιτούμενη προκειμένου να γίνει κάποιος κεντρικός σταθμάρχης, ενώ η διάρκεια της κάθε τάξης ήταν δύο χρόνια, μετά από τα οποία ακολουθούσε αξιολόγηση από τους προϊσταμένους.

Μετά την αποψίλωση των υπηρεσιών των σταθμαρχών στον Οργανισμό, αυτές καταργήθηκαν και υπάρχει μόνο ο α’ και ο β’ σταθμάρχης, οι οποίοι τοποθετούνται στις θέσεις του μετά από λίγες μέρες εκπαίδευσης.

Επιπροσθέτως, στον φαύλο κύκλο της μη εγκατάστασης της τηλεδιοίκησης, εισέρχεται και το θέμα των σταθμαρχών, καθώς οι υπεύθυνοι της εγκατάστασης του συστήματος ζητούσαν από τον ΟΣΕ να μονοδρομηθούν μερικά τμήματα για να γίνουν έργα.

Σε αυτά τα τμήματα έπρεπε να υπάρχουν σταθμάρχες προκειμένη να γίνουν οι μονοδρομήσεις, ωστόσο λόγω έλλειψης χρημάτων, ο ΟΣΕ δεν τοποθέτησε κανέναν, με αποτέλεσμα να μη γίνουν τα έργα.

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-cr5gnz37lh0p)

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.