Ελλαδα

Πρώην διευθυντής ασφάλειας ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Παραμύθια» οι δικαιολογίες του σταθμάρχη

«Δεν χρησιμοποιήθηκαν οι σωστές λέξεις κλειδιά» ανέφερε

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

 Πρώην διευθυντής ασφάλειας ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Παραμύθια» οι δικαιολογίες του σταθμάρχη

«Όταν κάνεις κυκλοφορία, είτε είσαι σταθμάρχης, είτε είσαι μηχανοδηγός, υπάρχουν δύο λέξεις κλειδιά “κανονικά και άνοδος” “αντίθετα και κάθοδος”. Κανένας δεν τις είπε. Άρα δεν εφαρμόστηκε ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας» τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην διευθυντής ασφάλεια κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σχολιάζοντας τους ηχογραφημένους διαλόγους το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη, που είδαν το φως της δημοσιότητας. Όσο για το κλίμα χαλαρότητας που διαφαίνεται σε αυτούς τους διαλόγους υπογράμμισε πως «αυτό είναι ευθύνη των εταιρειών. Ποτέ δεν υπήρχε πρωτόκολλο επικοινωνίας αλλά και να υπήρχε δεν θα το ακολουθούσαν »

«Το θέμα είναι να αυστηροποιηθούν οι εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας των εταιρειών» σημείωσε «όταν έχουμε τέτοιες συμπεριφορές να πηγαίνουν απευθείας στο πειθαρχικό και να απολύονται».

 Σχολιάζοντας το ότι ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας προσπαθούσε να επικοινωνήσει με το κινητό του τηλέφωνο με πιθανούς μηχανοδηγούς της εμπορικής, επισήμανε έλλειμα στη λειτουργία της εταιρείας καθώς όπως είπε «θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα στους μηχανοδηγούς της Hellenic Train να μπορούν να επικοινωνήσουν με τηλεφωνικό κέντρο δικό τους 24 ώρες το 24ωρο».

Όπως είπε χαρακτηριστικά «η ουσία είναι ότι αυτά τα πολυδιαφημισμένα τρένα που ήρθαν, δεν είναι συμβατά με το σύστημα». Για τον έναν από τους δύο άλλους σταθμάρχες που φέρεται να έφυγε νωρίτερα και να μην παρέμεινε έως τις 23:00, στον σταθμό στη Λάρισας σημείωσε πως «δεν ήταν έμπειρος. Ήταν ένας από τους συμβασιούχους που είναι με μπλοκάκι και δεν πληρώνονται υπερωρίες. Κανονικά σχόλαγε στις 22:00».

Για τον δεύτερο όμως τον μόνιμο και έμπειρο σταθμάρχη σχολίασε πως «Όφειλε να καθήσει μέχρι τις 23:00. Εγώ θα καθόμουν μία ώρα παραπάνω για να διώξω τα τρένα».

Ο Χ. Ρετσινάς, για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη επανέλαβε πως «δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου» και πως «είναι παραμύθια οι δικαιολογίες του για το κλειδί».

«Η έρευνα πρέπει να προχωρήσει σε βάθος. Φταίνει όλοι» συμπέρανε και είπε χαρακτηριστικά πως «δέχομαι επιθέσεις επειδή μιλάω για τις δικλείδες ασφαλείας που αφαίρεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

Τέμπη: Θέμα χρόνου η δικογραφία να βρεθεί στον εφέτη ανακριτή

Η προκαταρκτική έρευνα της Εισαγγελίας Βόλου για την αναρρωτική άδεια που δόθηκε από δύο γιατρούς στον επιθεωρητή του ΟΣΕ βρίσκεται σε εξέλιξη, με νέα στοιχεία να έρχονται στο φώς για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Συγκεκριμένα, η αναρρωτική άδεια του επιθεωρητή του ΟΣΕ φαίνεται ότι ξεκινά στις 2 Μαρτίου, όχι δηλαδή το πρωί – κάποιες ώρες μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη – αλλά την επόμενη μέρα, οπότε και η εικόνα ήταν πια πιο καθαρή για το τι είχε συμβεί. Έτσι, η ανακριτική έρευνα προχωρά και την Δευτέρα ή την Τρίτη αναμένεται να αναλάβει την υπόθεση ο εφέτης ανακριτής που ομόφωνα ορίστηκε από την Ολομέλεια Εφετών.

Υπενθυμίζεται ότι με ομόφωνη απόφαση της ολομέλειας Εφετών ορίστηκαν δύο Εφέτες Ανακριτές για να αναλάβουν στο εξής τις ανακρίσεις για την πολύνεκρη τραγωδία. Πρόκειται για τον Σωτήρη Μπακαΐνη και την αναπληρώτρια Σοφία Λυμπεριάδου.

Είναι επίσης θέμα 24ώρων να κληθούν να απολογηθούν ο προϊστάμενος επιθεώρησης και οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας, εναντίον των οποίων έχουν ασκηθεί διώξεις για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών, που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων.

Τα τρία αυτά άτομα αναμένεται να ζητήσουν προθεσμία για να απολογηθούν, ενώ παράλληλα θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα διευρυνθεί ο κύκλος των ανθρώπων εναντίον των οποίων θα ασκηθούν διώξεις. Αυτές οι διώξεις δεν αφορούν μόνο στη Λάρισα, αλλά θα πάνε και προς άλλες κατευθύνσεις.

Πηγή: ΕΡΤ