Ελλαδα

«Θα ψάξουμε μία προς μία τις συμβάσεις για να δούμε πώς φτάσαμε στην τραγωδία» λέει η Ειδική Επιτροπή

Αναλυτικά όσα είπε ο καθηγητής Βασίλης Προφυλλίδης

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Τέμπη - Ειδική Επιτροπή: «Θα ψάξουμε μία προς μία τις συμβάσεις για να δούμε πώς φτάσαμε στην τραγωδία»
© ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ

Τέμπη: «Θα ψάξουμε μία προς μία τις συμβάσεις για να δούμε πώς φτάσαμε στην τραγωδία» λέει η Ειδική Επιτροπή

Για τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η επιστημονική ανάλυση των στοιχείων για την τραγωδία των Τεμπών μίλησε στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής Βασίλης Προφυλλίδης, μέλος της επιτροπής για τη διερεύνηση του δυστυχήματος. Ο καθηγητής Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων για τα Τέμπη, Βασίλης Προφυλλίδης, είπε ότι «θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια να αναλυθεί κάθε στοιχείο που είχε μερίδιο ευθύνης για να συμβεί αυτή η τραγωδία».

«Στην ουσία της υπόθεσης δεν μπορώ να μπω, ωστόσο ως καθηγητής τα επιστημονικά βιβλία του οποίου τα διαβάζουν σε όλο τον κόσμο μπορώ να μιλήσω και να πω ότι ο βαθμός υποκειμενικότητας είναι από πολύ μικρός ως μηδενικός. Επομένως η ακριβής επιστημονική ανάλυση των στοιχείων μπορεί στον μέγιστο βαθμό να διακριβώσει την αλήθεια» είπε ο κ. Προφυλλίδης και πρόσθεσε:

«Από την πλευρά μου θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια, ώστε η επιστημονική γνώση να είναι στη διάθεση της ελληνικής κοινωνίας, η οποία θα πληροφορηθεί».

Μπορούσαν τα τρένα να είχαν σταματήσει;

Ερωτηθείς για το αν ήταν εφικτό το ενδεχόμενο τα δύο τρένα να είχαν σταματήσει απάντησε: «Ο σιδηρόδρομος είναι βαρύ σύστημα και έχει μεγάλη απόσταση πέδησης ανάλογα με την ταχύτητα. Με αυτά που ακούω για την ταχύτητες των τρένων, το μεν επιβατικό τρένο χρειάζεται τουλάχιστον 1.000 μέτρα και μέχρι 1.500 μέτρα, γιατί η πέδηση δεν είναι αυτόματη και απόλυτη, το άλλο θα χρειαζόταν περί τα 500 μέτρα. Επομένως ακόμη και σε απόσταση 3 χλμ το ένα απέναντι στο άλλο θα μπορούσε να έχει αποτραπεί».

Ο καθηγητής είπε ότι από τη δεκαετία του 1980 που αποφασίστηκε η ανάπτυξη των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη κυρίαρχο στοιχείο ήταν η ασφάλεια.

Για τη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη είπε ότι θα έπρεπε να έχει ενιαία τεχνολογικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά και σημείωσε ότι «θα ψάξουμε μια προς μια τις συμβάσεις για να δούμε αν ισχύει αυτό».

Ο κ. Προφυλλίδης τόνισε ότι, αν από την αρχή υπήρχαν ενιαία τεχνολογικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά, κάθε σύμβαση θα ήταν υποχρεωμένη να συμμορφώνεται προς αυτά. «Θα καταβληθεί από μέρος μου κάθε προσπάθεια να αναλυθεί κάθε στοιχείο που είχε μερίδιο ευθύνης για να συμβεί αυτή η τραγωδία» είπε ο κ. Προφυλλίδης και συμπλήρωσε: «Η εντολή που έχουμε από την Πολιτεία είναι να κάνουμε ένα πρακτικό, το οποίο με αφετηρία τις λεπτομέρειες που οδήγησαν σε αυτό το γεγονός θα αναζητήσει τις αιτίες που μας έφεραν εδώ».

Χαρακτήρισε, τέλος, ως ουσία της υπόθεσης το σχόλιο του δημοσιογράφου ότι ένας άπειρος σταθμάρχης διοικούσε έναν τόσο κεντρικό σταθμό σαν αυτόν της Λάρισας.

Σημειώνεται ότι ο κ. Προφυλλίδης, μιλώντας αργότερα στην ΕΡΤ, υποστήριξε ότι η Επιτροπή θα διεξάγει την έρευνά της σήμερα, όπως ακριβώς θα έκανε αν πρωθυπουργός ήταν ο Αλέξης Τσίπρας.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.