Ελλαδα

Οι πρώτες εκτιμήσεις για το «μανιτάρι» μετά την έκρηξη στα Τέμπη

Τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
«Μανιτάρι» μετά την έκρηξη και τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη
© ΕΡΤ

Σύγκρουση στα Τέμπη: Το «μανιτάρι» και οι εκτιμήσεις για τα αίτια μετά την έκρηξη - Πληροφορίες για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας

Οι ερευνητές θέτουν επί τάπητος κάθε δεδομένο που θα μπορούσε να οδηγήσει στα αίτια που οδήγησαν στην πολύνεκρη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη. Αμέσως μετά την έκρηξη, ένα «μανιτάρι» υψώθηκε στον ουρανό, όπως έχει καταγραφεί και στο βίντεο ντοκουμέντο από τη στιγμή της τραγωδίας. 

Μια πρώτη εκτίμηση αναφέρει ότι πιθανότατα η έκρηξη προκλήθηκε από τα λάδια που είχαν οι μηχανές των δύο αμαξοστοιχιών Όπως αναφέρουν πληροφορίες της ΕΡΤ, σε κάθε μηχανή υπήρχαν 2,5 τόνοι λαδιού, δηλαδή πέντε τόνοι λαδιού και στις δυο αμαξοστοιχίες. Με τη μετωπική σύγκρουση ανέβηκε η θερμοκρασία πάνω από το όριο αυτανάφλεξης, έσπασε το δοχείο, εκτοξεύτηκαν τα λάδια, πήραν φωτιά και δημιούργησαν το τεράστιο «μανιτάρι». Σε κάθε περίπτωση, φως στα αίτια θα ρίξει η έρευνα των πραγματογνωμόνων. 

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε λαμαρίνες, φρούτα και σιτηρά και όχι κάποιο εύφλεκτο υλικό. 

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-cqxmx8jthatd)

Τέσσερις και όχι τρεις οι φωνές στο ηχητικό ντοκουμέντο με τον σταθμάρχη της Λάρισας

Τέσσερις είναι, σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι φωνές που ακούγονται στο ηχητικό ντοκουμέντο πριν το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Στο εν λόγω υλικό έχει καταγραφεί ο διάλογος μεταξύ του σταθμάρχη της Λάρισας και του μηχανοδηγού του επιβατικού τρένου.

Όπως αναφέρει στο ρεπορτάζ της η ΕΡΤ, στη συνομιλία αυτή, εκτός από τις φωνές του σταθμάρχη της Λάρισας, του μηχανοδηγού του μοιραίου τρένου και του κλειδούχου, δηλαδή του υπαλλήλου του σιδηροδρομικού σταθμού, υπάρχει και ένας δεύτερος μηχανοδηγός που σύμφωνα με πληροφορίες είναι αυτός που ρωτάει «Βασίλη φεύγω» και παίρνει την απάντηση από τον σταθμάρχη «Φεύγεις, φεύγεις». Είναι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο από Λάρισα για Βόλο. Κατά το ίδιο μέσο, η στιγμή που ο υπάλληλος του σιδηροδρομικού σταθμού ρωτάει «Βασίλη να γυρίσω» και ο σταθμάρχης απαντάει «Όχι, όχι, άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564», αφορά σε συνομιλία που γίνεται με τρένο που περιμένει να πάει από τα Παλαιοφάρσαλα στη Λάρισα.

Μετά τις νέες πληροφορίες προκύπτουν τα εξής, σύμφωνα με την ΕΡΤ: Πρώτον, ότι είναι τέσσερις αυτοί που ακούγονται στο ηχητικό που έχει έρθει στην επιφάνεια. Πρόκειται για το ηχητικό από το καταγραφικό από τον σταθμό της Λάρισας. Το καταγραφικό έχει καταγράψει τις συνομιλίες που έχει ο σταθμάρχης της Λάρισας με μηχανοδηγούς αλλά και με τον υπάλληλο του σιδηροδρομικού σταθμού. Δεύτερον, αυτό δεν σημαίνει ότι ο μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου άκουγε αυτές τις συνομιλίες. Άκουγε μόνο τον σταθμάρχη. Δεν σημαίνει ότι πήρε κάποια λάθος οδηγία. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αυτό που δεν έχουμε ακούσει – τουλάχιστον σε αυτό το ηχητικό που έχει έρθει στην δημοσιότητα γιατί ενδεχομένως να υπάρχει ολόκληρη συνομιλία – είναι αν υπήρξε και ποια ήταν, η απάντηση από τον μηχανοδηγό του μοιραίου επιβατικού τρένου.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, όλες οι συνομιλίες που κάνει ο κάθε σταθμάρχης με κάθε μηχανοδηγό καταγράφονται με τρεις τρόπους:

  • Στο βιβλίο τηλεγραφημάτων
  • Στον εποπτικό πίνακα κυκλοφορίας
  • Στο καταγραφικό συνομιλιών
Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-cqxhglsf5v89)

Διαβάστε περισσότερα για την τραγωδία στα Τέμπη

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.