Ελλαδα

Γερμανικός Τύπος: Ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, το πιο ανασφαλές στην Ευρώπη

Από το 2019 έκθεση της ΕΕ επισήμαινε τα κενά ασφαλείας

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

FAZ: Από το 2019 έκθεση κατέτασσε τους ελληνικούς σιδηροδρόμους ως τους πιο ανασφαλείς στην ΕΕ - Τα δημοσιεύματα των γερμανικών ΜΜΕ για την τραγωδία στα Τέμπη.

Στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη εστιάζει και σήμερα ο γερμανικός Τύπος, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στις παραλείψεις που σχετίζονται με την πολύνεκρη τραγωδία που έχει συγκλονίσει την κοινή γνώμη.

Η Frankfurter Allgemeine Zeitung γράφει πως «ήδη από το 2019, δημοσιεύτηκε έκθεση που, μεταξύ άλλων, κατέτασσε το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο ως το περισσότερο ανασφαλές σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση».

Σύμφωνα με την έκθεση, όπως σημειώνεται, «σχεδόν 140 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε σιδηροδρομικά ατυχήματα στην Ελλάδα κατά την περίοδο 2010-2018».

Η εφημερίδα της Φρανκφούρτης στέκεται και στον πολιτικό αντίκτυπο της τραγωδία, σημειώνοντας πως, στον απόηχο του δυστυχήματος, «υπάρχει η υποψία ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα μπορούσε να μεταθέσει την ημερομηνία των εκλογών κατά μερικές ακόμη εβδομάδες, με την ελπίδα ότι η συζήτηση σχετικά με τη συνενοχή της κυβέρνησης στις διαρθρωτικές ελλείψεις του σιδηροδρομικού συστήματος θα έχει καταλαγιάσει μέχρι τότε».

Tagesspiegel: «Μπορούσε να αποφευχθεί η τραγωδία στα Τέμπη;»

«Μπορούσε να αποφευχθεί η τραγωδία στα Τέμπη;», διερωτάται η Tagesspiegel, σε ένα ακόμη δημοσίευμα των γερμανικών ΜΜΕ για το σιδηροδρομικό δυστύχημα.

«Η απάντηση είναι πως ξεκάθαρα ναι», αναφέρει η εφημερίδα. «Πολλοί παράγοντες έδειχναν πως μία καταστροφή ήταν για πολύ καιρό προ των πυλών».

Η γερμανική εφημερίδα σημειώνει πως «από την ιδιωτικοποίηση του ελληνικού σιδηροδρόμου υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό, στις υποδομές και στους αυτοματοποιημένους σηματοδότες. Μία ματιά στο πρόσφατο παρελθόν μπορεί να εξηγήσει γιατί αναμενόταν μία τραγωδία.

»Πέρυσι, ο επικεφαλής του τμήματος συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου παραιτήθηκε λόγω μη πλήρωσης των προϋποθέσεων ασφαλείας. Πριν από τέσσερις μήνες, οι μηχανικοί που ήταν υπεύθυνοι για το δίκτυο τον ακολούθησαν, […] ενώ μόλις την περασμένη εβδομάδα, οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους κήρυξαν απεργία με αίτημα περισσότερη ασφάλεια στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Επομένως, το ανθρώπινο λάθος ήταν μόνο ο τελευταίος κρίκος σε μια αλυσίδα λαθών και αστοχιών που οδήγησαν στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα».

(Με πληροφορίες της Deutsche Welle)