Ελλαδα

Ο σταθμάρχης είχε ειδοποιηθεί ότι έρχεται εμπορική αμαξοστοιχία 17 λεπτά πριν τη σύγκρουση

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Σύγκρουση Τρένων στα Τέμπη: Ο σταθμάρχης είχε ειδοποιηθεί ότι έρχεται εμπορική αμαξοστοιχία 17 λεπτά πριν τη σύγκρουση

Σε 57 ανέρχονται οι επιβεβαιωμένοι νεκροί που έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμής από τα συντρίμμια της επιβατικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με μία εμπορική, αργά το βράδυ της Τρίτης στα Τέμπη. Όπως ανέφερε σε επίσημη ενημέρωση η εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, αστυνόμος β’, Κωνσταντία Δημογλίδου, εκ των τραυματιών, 48 παραμένουν για νοσηλεία. Έξι άτομα νοσηλεύονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Oι αγνοούμενοι που έχουν δηλωθεί στην ΕΛ.ΑΣ είναι 56 και, όπως επισήμανε η κα Δημογλίδου, υπάρχει το ενδεχόμενο κάποιος επιβάτης του τρένου να μην έχει δηλωθεί ως αγνοούμενος από οικείους ή συγγενείς. 

Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει συλληφθεί, φαίνεται να έχει κάνει ακόμα ένα λάθος, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Star, καθώς το βράδυ του δυστυχήματος είχε ειδοποιηθεί αρκετά νωρίτερα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Star, ο σταθμάρχης της Λάρισας ενημερώθηκε στις 23:04 από τον σταθμάρχη Νέων Πόρων, ότι η εμπορική αμαξοστοιχία βρίσκεται στη γραμμή καθόδου με κατεύθυνση προς την Αθήνα. Ο σταθμάρχης όμως δεν αντέδρασε ούτε τότε, μιας και εξακολουθούσε να πιστεύει ότι είχε «κλειδώσει» το μοιραίο Intercity 62 στην γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη.

Το ρεπορτάζ του καναλιού αναφέρει πως η συγκεκριμένη επικοινωνία έχει καταγραφεί ηχητικά και σε βιβλίο, με τον σταθμάρχη μάλιστα να έχει απαντήσει στον συνάδελφό του από τον σταθμό των Νέων Πόρων, «όλα καλώς».

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Παύλος Τερεζάκης: Έβλεπε για 5,5 χλμ. το τρένο στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας
 

Για τα ενδεχόμενα λάθη του σταθμάρχη Λάρισας μίλησε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παύλος Τερεζάκης. Όπως ανέφερε, έβλεπε για 5,5 χλμ. την επιβατική αμαξοστοιχία να κινείται στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας, στην «κάθοδο» προς Αθήνα αντί για την «άνοδο» στη Θεσσαλονίκη.

Ο σταθμάρχης δηλαδή, φαίνεται να μην αξιοποίησε τις τεχνολογικές δυνατότητες που είχε προκειμένου να σταματήσει έγκαιρα το τρένο.

«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης, πριν και μετά τον σταθμό σε κάποια αποσταση υπάρχουν φωτοσήματα και αλλαγές που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει το τρένο σε όλη τη διαδρομή μέχρι 5,5 χλμ. μετά τον σταθμό είναι θέμα της έρευνας που κάνει η επιτροπή» είπε αρχικά ο κ. Τερεζάκης στον ΣΚΑΪ.

«Αν έβλεπε τον πίνακα που λειτουργεί - γιατί τον έλεγξα εγώ πριν έρθει ο ανακριτής και του τον έδειξα - για 5,5 χλμ. θα μπορούσε να είχε δει το τρένο να μπεί στην αντίθετη διαδρομή και θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο» διευκρίνισε ακόμα περισσότερο ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ.

Στην ερώτηση αν ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να μην υπακούσει στην εντολή του σταθμάρχη, ο κ. Τερεζάκης απάντησε ότι «ο σταθμάρχης είναι αυτός που εντέλει άπαντες να κυκλοφορούν στη γραμμή άρα έπρεπε να ακολουθήσει την εντολή. Αν όμως του δώσει περίεργη εντολή ο μηχανοδηγός μπορεί να διευρκρινίσει την εντολή που πήρε. Θα μπορούσε, δεν ήταν υποχρέωσή του, όταν του κάνει εντύπωση να ζητήσει διευκρινίσεις».