Ελλαδα

Κακουργηματικού χαρακτήρα κατηγορίες για τον σταθμάρχη - Το Σάββατο η απολογία του

«Δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της ευθύνης»

Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Προθεσμία στον σταθμάρχη για την απολογία του - Η δήλωση του δικηγόρου του

Προθεσμία για να απολογηθεί το Σάββατο (4.3) ζήτησε και έλαβε ο σταθμάρχης του ΟΣΕ Λάρισας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.

«Με απόλυτο σεβασμό στα θύματα. Είναι εξαιρετικά δυσάρεστο το γεγονός. Πραγματικά, πενθεί όλη η Ελλάδα για αυτό που έγινε. Ο κατηγορούμενος είναι κυριολεκτικά συντετριμμένος. Είναι πολύ νωρίς για δηλώσεις γιατί δεν έχουμε λάβει ακόμα αντίγραφα της δικογραφίας. Έχει αναλάβει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί στα πλαίσια της ευθύνης που έπρεπε να έχει και έχει αλλά από εκεί και πέρα αυτό που προς το παρόν μπορούμε να πούμε είναι ότι δεν πρέπει να επικεντρώνουμε στο δέντρο, ενώ από πίσω υπάρχει ένα ολόκληρο δάσος. Από εκεί και πέρα αν υπάρχουν και άλλα θέματα τα οποία δεν αφορούν δικιά του υπευθυνότητα, υποχρέωση, αμέλεια αυτό θα το εξετάσει η δικαιοσύνη. Υπάρχει κατηγορία κακουργηματικής μορφής. Είναι η διατάραξη των συγκοινωνιών στην κακουργηματική της μορφή», είπε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις του ο δικηγόρος του σταθμάρχη, Στέφανος Παντζαρτζίδης.

Ο υπεύθυνος βάρδιας στο Σταθμαρχείο κατηγορείται για διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων (κακούργημα), ενώ αναμένεται να του ασκηθούν διώξεις για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή και της σωματικής βλάβης από αμέλεια και κατά συρροή. Ο ίδιος, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες αποδέχεται μέρος των όσων του καταλογίζονται, αναλαμβάνει το δικό του μερίδιο ευθύνης, όπως φέρεται να υποστήριξε ο συνήγορος του. Όμως υπάρχουν και αλλού ευθύνες, σε άλλα πρόσωπα και παράγοντες, φέρεται να υποστήριξε στην κατάθεση του στους αστυνομικούς.

«Ήταν άπειρος ο σταθμάρχης, δεν θα έπρεπε να είναι μόνος» - Τι υποστηρίζει εκπαιδευτής μηχανοδηγών

Τη θέση ότι ο σταθμάρχης του ΟΣΕ Λάρισας δεν θα έπρεπε να είναι μόνος στη βάρδια υποστήριξε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών, Νίκος Τσουρίδης, σχολιάζοντας ότι ναι μεν ο 59χρονος ήταν εκπαιδευμένος, αλλά ήταν άπειρος.

«Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό δυστύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι “μπροστινοί”, οι μηχανοδηγοί. Χάσαμε τέσσερις συναδέλφους μηχανοδηγούς γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Ο σταθμάρχης έκανε ένα λάθος. Το αναγνώρισε ο ίδιος. Φαινόταν από την αρχή ότι είναι ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει; Και ποια είναι; Το σύστημα των φωτοσημάτων», δήλωσε στην ΕΡΤ ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών και πρόσθεσε: «Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς;. Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο έρημος ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από την Τιθορέα μέχρι το Δομοκό».

«Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί σήμερα πρώτον, επειδή το θέλουν οι μηχανοδηγοί, δεύτερον, επειδή είναι καλά εκπαιδευμένοι οι σταθμάρχες -ανεξάρτητα αν έγινε ένα μοιραίο λάθος- και μετά το προσωπικό κινήσεως. Αν αυτοί πουν ότι δεν λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, παύει να λειτουργεί», κατήγγειλε ο Νίκος Τσουρίδης.

«Επειδή η γραμμή δεν είναι σε πολύ καλή κατάσταση και προβλέπεται και από τους κανονισμούς, μία αμαξοστοιχία μπορεί να μπει σε ένα αντίθετο τμήμα όταν σταθμάρχης έχει εξασφαλίσει ομαλή κυκλοφορία. Μπορούσε να φύγει από τη Λάρισα από τη γραμμή καθόδου και να φτάσει μέχρι τους Νέους Πόρους» ανέφερε ο κ. Τσουρίδης.

Σχολιάζοντας τη συνομιλία του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας και του σταθμάρχη στη Λάρισα που έκανε κατά δήλωσή του το μοιραίο λάθος, εκτίμησε ότι ο φιλικός τόνος στη συνομιλία μπορεί να υποκρύπτει και «ένα ένοχο μυστικό, ποιο είναι το ένοχο, ότι ξέρω τον Βασίλη και τον εμπιστεύομαι. Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό όπως η Λάρισα μόνο του να κάνει κυκλοφορία».

Ο σταθμάρχης ήταν μόνο έναν μήνα στο συγκεκριμένο πόστο. «Όταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο τριάντα ημερών, που (μόλις) έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό».

«Εάν αυτό το σύστημα της τηλεδιοίκησης υπήρχε μεταξύ της Λάρισας και της Κατερίνης, Νέων Πόρων μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από τη στιγμή που έφυγε η αμαξοστοιχία και μπήκε στη γραμμή καθόδου όπου ερχόταν το άλλο τρένο από τη Θεσσαλονίκη, οι μηχανοδηγοί στον πρώτο σηματοδότη θα έβλεπαν τα κόκκινα, οπότε ήταν αναγκασμένοι και οι δύο να σταματήσουν. Δεν θα γινόταν τίποτα. Το ήξερε και έκανε λάθος. Από την πίεση, από την απειρία, από οτιδήποτε έκανε αυτό το βασικό λάθος», πρόσθεσε και επισήμανε πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει δεύτερο έμπειρο άτομο στη βάρδια.

Διαβάστε τις τελευταίες εξελίξεις για την τραγωδία στα Τέμπη