- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Η εκτίμηση του δεύτερου σταθμάρχη Λάρισας για την τραγωδία - Τι αποκάλυψε για τις πρώτες αντιδράσεις του συναδέλφου του
Τη δική του εκδοχή για το τι έφταιξε σχετικά με το δυστύχημα στα Τέμπη και τον χειρισμό από τον συνάδελφό του, έδωσε ο δεύτερος σταθμάρχης του σταθμού της Λάρισας, Γιώργος Ζήνδρος.
Ειδικότερα, μίλησε για τα πιθανά αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη και, μεταξύ άλλων, δήλωσε πεπεισμένος πως πρόκειται για ανθρώπινο λάθος.
«Το τρένο το διώξαμε από την κάθοδο και αυτό ήρθε κανονικά στην άνοδο. Δεν είναι η ηλικία. Για μένα ήταν ανθρώπινο λάθος», είπε αρχικά και εξήγησε:
«Έπρεπε να έχει τα κλειδιά στην ευθεία. Τα κλειδιά ήταν διαγώνια. Το τρένο πήγε στην ίδια γραμμή που κατέβαινε το άλλο. Ήταν η κακή η ώρα».
Τέλος, για την πρώτη αντίδραση του όταν έγινε το μοιραίο δυστύχημα τόνισε πως «ήμουν μαζί του όλη νύχτα. Τον στήριξα. Δεν μιλούσε, τα είχε χαμένα».
Το ηχητικό ντοκουμέντο της τραγωδίας στα Τέμπη: «Βασίλη, φεύγω;» - «Φεύγεις»
Στην πρώτη συνομιλία που δημοσιεύει το «Πρώτο Θέμα» ανάμεσα στον σταθμάρχη και τον κλειδούχο, αποκαλύπτεται τι πραγματικά συνέβη πριν από το μοιραίο δυστύχημα.
- Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη, να γυρίσω;
- Σταθμάρχης: Όχι, όχι, άσ' το όπως είναι, γιατί ακολουθεί το 1564.
- Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.
Μέσα από τον διάλογο, ο σταθμάρχης φαίνεται να λέει στον βοηθό του, κλειδούχο, να διατηρήσει το κλειδί στη θέση που ήταν, αντί να το γυρίσει στην ευθεία, οπότε το τρένο θα συνέχιζε στη σωστή γραμμή χωρίς πρόβλημα.
Στη συνέχεια ο σταθμάρχης ξέχασε να γυρίσει το κλειδί και το Intercity μπήκε στην ίδια γραμμή με την εμπορική αμαξοστοιχία.
Λίγο αργότερα, ο μηχανοδηγός του μοιραίου Intercity συνομιλεί με τον σταθμάρχη της Λάρισας. Είναι η τελευταία συνομιλία τους.
- Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;
- Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.
- Μηχανοδηγός: Βασίλη, φεύγω;
- Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
- Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
- Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.
Ο σταθμάρχης συνεχίζει να μην αντιλαμβάνεται το λάθος και δίνει εντολή στο επιβατικό τρένο να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του από τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Όμως, στην ίδια γραμμή βρίσκεται ήδη η εμπορική αμαξοστοιχία και η τραγωδία είναι λίγα λεπτά μακριά.
«Βασίλη, φεύγω;» ρωτάει ο μηχανοδηγός. «Φεύγεις, φεύγεις» απαντά ο σταθμάρχης και του εύχεται -τραγική ειρωνεία- «καλή συνέχεια».
Τη συγκεκριμένη ημέρα είχαν καταγραφεί αρκετά τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα τμήματα των γραμμών να κλείνουν κατά διαστήματα. Το ίδιο το Intercity είχε ξεκινήσει στις 22:48 με καθυστέρηση 48 λεπτών από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Παλαιοφάρσαλου και έφτασε στο σημείο της σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία λίγα λεπτά μετά τις 23:00.
Σημειώνεται ότι ο σταθμάρχης, αφού αρχικά υποστήριξε ότι είχε «κλειδώσει» το τρένο στην σωστή γραμμή «αλλά δεν υπάκουσε το σύστημα», παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του στην ανάκριση και βρίσκεται αντιμέτωπος με βαρύ κατηγορητήριο για ανθρωποκτονίες από αμέλεια.