- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Το ηχητικό ντοκουμέντο της τραγωδίας στα Τέμπη: «Βασίλη, φεύγω;» - «Φεύγεις»
Ο τελευταίος διάλογος σταθμάρχη με μηχανοδηγό


Τέμπη - Σύγκρουση τρένων: Ο τελευταίος διάλογος του σταθμάρχη με τον μηχανοδηγό πριν το δυστύχημα
Ο διάλογος που είχε ο 59χρονος σταθμάρχης με τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Ιntercity 62 λίγο πριν από τη σύγκρουση με των δύο τρένων έρχεται στο φως της δημοσιότητας.
Στην πρώτη συνομιλία που δημοσιεύει το «Πρώτο Θέμα» ανάμεσα στον σταθμάρχη και τον κλειδούχο, αποκαλύπτεται τι πραγματικά συνέβη πριν από το μοιραίο δυστύχημα.
- Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη, να γυρίσω;
- Σταθμάρχης: Όχι, όχι, άσ' το όπως είναι, γιατί ακολουθεί το 1564.
- Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.
Μέσα από τον διάλογο, ο σταθμάρχης φαίνεται να λέει στον βοηθό του, κλειδούχο, να διατηρήσει το κλειδί στη θέση που ήταν, αντί να το γυρίσει στην ευθεία, οπότε το τρένο θα συνέχιζε στη σωστή γραμμή χωρίς πρόβλημα.
Στη συνέχεια ο σταθμάρχης ξέχασε να γυρίσει το κλειδί και το Intercity μπήκε στην ίδια γραμμή με την εμπορική αμαξοστοιχία.
Λίγο αργότερα, ο μηχανοδηγός του μοιραίου Intercity συνομιλεί με τον σταθμάρχη της Λάρισας. Είναι η τελευταία συνομιλία τους.
- Μηχανοδηγός: Η Λάρισα ακούει;
- Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.
- Μηχανοδηγός: Βασίλη, φεύγω;
- Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
- Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
- Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.
Ο σταθμάρχης συνεχίζει να μην αντιλαμβάνεται το λάθος και δίνει εντολή στο επιβατικό τρένο να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του από τη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Όμως, στην ίδια γραμμή βρίσκεται ήδη η εμπορική αμαξοστοιχία και η τραγωδία είναι λίγα λεπτά μακριά.
«Βασίλη, φεύγω;» ρωτάει ο μηχανοδηγός. «Φεύγεις, φεύγεις» απαντά ο σταθμάρχης και του εύχεται -τραγική ειρωνεία- «καλή συνέχεια».

Τη συγκεκριμένη ημέρα είχαν καταγραφεί αρκετά τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα τμήματα των γραμμών να κλείνουν κατά διαστήματα. Το ίδιο το Intercity είχε ξεκινήσει στις 22:48 με καθυστέρηση 48 λεπτών από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Παλαιοφάρσαλου και έφτασε στο σημείο της σύγκρουσης με την εμπορική αμαξοστοιχία λίγα λεπτά μετά τις 23:00.
Σημειώνεται ότι ο σταθμάρχης, αφού αρχικά υποστήριξε ότι είχε «κλειδώσει» το τρένο στην σωστή γραμμή «αλλά δεν υπάκουσε το σύστημα», παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του στην ανάκριση και βρίσκεται αντιμέτωπος με βαρύ κατηγορητήριο για ανθρωποκτονίες από αμέλεια.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Περισσότεροι από 1.000 ομιλητές από 70 χώρες
Τα αιτήματα των εργαζομένων
Απόντες οι Κουτσολιούτσοι από το ακροατήριο
Συλλήψεις για παράνομη μεταφορά από την Τουρκία
Επιστολή προς τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη
Μετά από σχετικό αίτημα που κατέθεσε οικογένεια θύματος
Σαν σήμερα, στις 9 Απριλίου του 1895, εγκαινιάστηκε το στολίδι του Πειραιά
Τρία άτομα συνελήφθησαν, ανάμεσα τους ένας 14χρονος
«Το βασικό του προσόν ήταν η στενή συγγενική σχέση με τον πρόεδρο του ιδρύματος»
Πού εντοπίζονται καθυστερήσεις στους κεντρικούς οδικούς άξονες του λεκανοπεδίου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.