Ελλαδα

Στα χαλάσματα για μία ακτίδα ελπίδας - Συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό αγνοουμένων στα Τέμπη

Συνεχίζεται η ταυτοποίηση των νεκρών

62224-137655.jpg
Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης περιγράφει τις δραματικές στιγμές που βίωσε - Δηλώσεις συγγενών και τοπικών φορέων.
Τις στιγμές που βίωσε στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε στα Τέμπη περιέγραψε επιβάτης © Λεωνίδας Τζέκας/Eurokinissi

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό αγνοουμένων - Συνεχίζεται η ταυτοποίηση των νεκρών

Συνεχίζονται οι έρευνες από τα σωστικά συνεργεία για τον εντοπισμό αγνοουμένων του τραγικού δυστυχήματος της αμαξοστοιχίας στα Τέμπη. Η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού στην περιοχή συνεχίστηκε και κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενώ σήμερα Πέμπτη η έρευνα θα συνεχιστεί από τα σωστικά συνεργεία στο τρίτο βαγόνι.

Κατά την διάρκεια της έρευνας επιχείρησαν χθες 72 πυροσβέστες με 24 οχήματα, 3 ομάδες της Ειδικής Μονάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών και 2 ομάδες της Ειδικής Μονάδας Δασικών Επιχειρήσεων, ενώ συνεχής είναι η παρουσία του Εθνικού Κέντρου 'Αμεσης Βοήθειας.

Την ίδια ώρα, οι νεκροί που έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμής από τα συντρίμμια επιβατικής αμαξοστοιχίας έχουν φτάσει τους 42. Παράλληλα συνεχίστηκε, μέχρι αργά χθες, και η ταυτοποίηση των σορών από τους συγγενείς τους, στο Γενικό Νοσοκομείο με τη διαδικασία της λήψης DNA, ενώ οι συγγενείς των θυμάτων και των τραυματιών αργότερα κατευθύνθηκαν προς τα ξενοδοχεία που έχουν διατεθεί για να τους φιλοξενήσουν.

Αξίζει να σημειωθεί πως φίλοι και συγγενείς αναζητούν ακόμα αγνοούμενους και κάνουν ότι είναι δυνατόν να τους εντοπίσουν. Με μηνύματα ακόμα και στα social media ζητούν πληροφορίες για τους δικούς τους ανθρώπους.

Παράλληλα, σήμερα, θα προσαχθεί στον ανακριτή ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες, ενώ φέρεται ότι παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του. Επίσης, στον τόπο της τραγωδίας θα γίνει αυτοψία του δυστυχήματος από την Τροχαία της Λάρισας.

Τριήμερο εθνικό πένθος 1-3 Μαρτίου 2023 με μεσίστια έπαρση σημαίας σε όλα τα δημόσια κτίρια και αναστολή των δημοσίων εορταστικών εκδηλώσεων, κήρυξε χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Γιατί τα τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή

Το βασικό ερώτημα για την τραγωδία στα Τέμπη, που παραμένει μέχρι στιγμής αναπάντητο, είναι το πώς τα δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή.
Τέσσερις ειδικοί μιλούν στην ΕΡΤ και αναλύουν τα ενδεχόμενα που οδήγησαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα, με τους περισσότερους να συγκλίνουν στην άποψη πως πρόκειται για «ανθρώπινο» λάθος.

«Το μεγάλο ερώτημα που πρέπει να τεθεί στους αρμόδιους είναι γιατί τα δύο τρένα βρεθήκανε σε μια γραμμή ενώ στο δίκτυο εκεί έχει δύο γραμμές. Εμένα αυτό το ερώτημα με βασανίζει από τη στιγμή που έμαθα για το ατύχημα και σαν σιδηροδρομικός που ξέρω πως λειτουργεί ο σιδηρόδρομος», ανέφερε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Συνταξιούχων Σιδηροδρόμων Σωτήρης Ραυτόπουλος.

Ο κ. Ραυτόπουλος τόνισε, μεταξύ άλλων, πως στη συγκεκριμένη περίπτωση «είχαμε διπλή γραμμή και το τρένο αντί να μπει στην γραμμή ανόδου, μπήκε στην γραμμή καθόδου». Είπε επίσης πως – πιθανώς - το λάθος να προέρχεται από τη Λάρισα που έβαλε το τρένο στη λάθος γραμμή ή έγινε από την μεριά της Κατερίνης.

«Η πρώτη εκτίμηση δείχνει ότι η τραγωδία οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος», αναφέρει από την πλευρά του ο Νίκος Τσικαλάκης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ και κλειδούχος.

«Δυστυχώς έχουμε χάσει κι εμείς 10 άτομα από το προσωπικό. Στο σημείο της τραγωδίας γίνεται πόλεμος […]. Για να γίνει ένα ατύχημα χρειάζονται περισσότεροι από δύο παράγοντες», ανέφερε και συνέχισε: «Να σας πω αρχικά τι ισχύει σήμερα. Σε ένα οργανόγραμμα, στο οποίο η ίδια η πολιτεία έχει ψηφίσει και λέει ότι πρέπει να υπάρχουν 2.100 εργαζόμενοι στο Σιδηρόδρομο, σήμερα υπηρετούν 750 σε όλη την Ελλάδα». Υποστήριξε ακόμη ότι «η πρώτη εκτίμηση δείχνει ότι η τραγωδία οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος».

Στη συνέχεια τόνισε πως «ο σιδηρόδρομος είναι επάγγελμα που χρειάζεται τεχνογνωσία», και πρόσθεσε πως «έφυγε κόσμος με σύνταξη και δεν εκπαιδεύτηκε σωστά ο επόμενος».

«Δεν είναι δυνατόν σήμερα να μιλάει ο ένας σταθμάρχης με τον άλλον, πρέπει να γίνονται όλα λίγο πιο αυτοματοποιημένα», κατέληξε ο κ. Τσικαλάκης.

«Δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα, είμαστε στο manual […] Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, ούτε ο έλεγχος κυκλοφορίας, αν λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα και θα σταματούσαν εγκαίρως σε απόσταση 500 μέτρων», αναφέρει χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ ο πρόεδρος Μηχανοδηγών ΟΣΕ Κώστας Γενιδούνιας.

Στην ερώτηση αν αυτό σημαίνει ότι οι μηχανοδηγοί κινούνται στα τυφλά, ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών απάντησε ότι «οι πληροφορίες δίνονται από σταθμάρχη σε σταθμάρχη μέσω ασυρμάτου. Μας λέει ο σταθμάρχης στην Αθήνα θα πάτε μέχρι το Μενίδι, μετά μέχρι την Οινόη, συνολικά αυτό γίνεται 15 φορές από Αθήνα για Θεσσαλονίκη».

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-cqusmhp8qp3t)

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννης Ντίτσας, μιλώντας επίσης στην ΕΡΤ για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη είπε πως «ο σιδηρόδρομος είναι το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς» και ευχήθηκε αυτό να είναι το τελευταίο δυστύχημα.

Είπε πως εμπειρικά εκτιμάει ότι πρόκειται για ένα λάθος. Επισήμανε ακόμη πως «το μόνο παρήγορο είναι πως αυτό δεν συνέβη στο εσωτερικό των τούνελ που ήταν σε κοντινή απόσταση».

«Έγινε κάτι που θα διερευνηθεί από τους αρμόδιους, αλλά έγινε λάθος», είπε σημειώνοντας πως ο ίδιος έχει εμπειρία 40 ετών και πως δεν μπορεί να πει εάν το λάθος έγινε στο έδαφος ή στο τρένο.

Ανέφερε ακόμη ότι από τις πρώτες ώρες υπάρχουν εκεί στελέχη του ΟΣΕ και της Hellenic Train και πρόσθεσε πως «το κάθε τρένο φεύγει από τον σταθμό με ευθύνη του σταθμάρχη».

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-cqv7lkiyfyw1)

Απαντώντας για το γιατί και ο κλειδούχος κατέθεσε στις αρχές μαζί με τον σταθμάρχη είπε πως «οι εντολές δίνονται από το γραφείο του σταθμού και οι αλλαγές που χρειάζονται γίνονται ηλεκτρικά».

Στη συνέχεια είπε πως μένει να αποδειχτεί γιατί το τρένο βρέθηκε στη γραμμή ανόδου και όχι καθόδου, και πως ο μηχανοδηγός του τρένου μπορεί αυτό να το αντιληφθεί, ωστόσο δεν είναι σε θέση να ξέρει εάν έρχεται άλλο τρένο, ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση διευκρίνισε πως οι όποιες συνομιλίες γίνονται με τον σταθμάρχη καταγράφονται. «Ο οδηγός ακολουθεί εντολές», τόνισε.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.