Ελλαδα

Η Γενιά Ζ είναι το μέλλον

Η Χάρις Αλευρά (1994), P.R and reservation manager, γράφει για τη γενιά της

32014-72458.jpg
A.V. Guest
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Χάρις Αλευρά

Αφιέρωμα Δικτύου: Από τη γενιά Υ στη γενιά Ζ - Η Χάρις Αλευρά γράφει για τις αλλαγές, το άγχος και το μέλλον της νέας γενιάς.

Η Γενιά Ζ (generation Z) είναι η γενιά που διαδέχεται τη Γενιά Υ (millennials) και φέρνει πολλές αλλαγές μαζί της. Δημογράφοι και ερευνητές θέτουν ως αφετηρία της γενιάς αυτής τις γεννήσεις που ξεκινούν στα μέσα με τέλη της δεκαετίας του 1990 έως τις αρχές της δεκαετίας του 2010.

Βλέποντας λοιπόν τις ημερομηνίες αυτές αυτομάτως αντιλαμβανόμαστε ότι επρόκειτο για μια γενιά η οποία από πολύ νεαρή ηλικία είναι εξοικειωμένη με το διαδίκτυο και η πρώτη γενιά χωρίς προϊντερνετική ζωή. Επομένως ένα από τα χαρακτηριστικά που τη διαφοροποιούν από της προηγούμενες γενιές είναι η επαφή και η σχέση της με την τεχνολογία. Λόγω λοιπόν της εξοικείωσης που κατέχει η γενιά Ζ με την τεχνολογία είναι πολύ πιο εύκολο να αναγνωρίσουν ψευδής ειδήσεις (fake news) και ιντερνετικές παγίδες καθώς είναι πιο προσεκτικοί και δεν υπερεκθέτουν τον εαυτό τους  στους διάφορους  κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο.

Αν και η οικονομική κρίση δεν είναι αποκλειστικό χαρακτηριστικό της γενιάς Ζ, η γενιά αυτή μεγάλωσε βιώνοντας τη κρίση σε οικονομικό, υγειονομικό ,προσφυγικό και κλιματικό επίπεδο καθώς και το πόλεμο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η γενιά αυτή να είναι πιο πρακτική με πιο συντηρητική συμπεριφορά ως προς τα οικονομικά και της σπουδές της.  Η γενιά αυτή δίνει έμφαση στην εκπαίδευση. Σύμφωνα με έρευνες είναι η πιο μορφωμένη γενιά από όλες ,εξακολουθεί να δίνει έμφαση στη δια βίου μάθηση και δε στέκεται μόνο στις online πλατφόρμες όπως όλοι θα περίμεναν. Παρόλα αυτά όμως η γενιά Ζ, προτιμάει την απόκτηση προϋπηρεσίας παρά τη μακροχρόνια ακαδημαϊκή σταδιοδρομία. Βλέπουμε για παράδειγμα κατόχους μεταπτυχιακών της προηγούμενης γενιάς να έχουν απορριφθεί από δουλειές επειδή θεωρούνται overqualified.

Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός ότι η γενιά Ζ δεν έχει σαν πρότυπο να δουλέψει για κάποιον άλλο. Σε αντίθεση με τους millennians που μεγάλωσαν οι περισσότεροι σε οικογένειες με δύο εισοδήματα, η γενιά ζ έχει δει τους γονείς της να μένουν άνεργοι και αυτό τους κάνει πιο επιφυλακτικούς με το μέλλον τους και πιο εφευρετικούς όσον αφορά τον τρόπο να αναζητήσουν ευκαιρίες να δημιουργήσουν δικές τους δουλειές  και να υλοποιήσουν τις δικές τους ιδέες .  Παρατηρείται ότι ήδη ένα μεγάλο ποσοστό παιδιών που ανήκουν σε αυτή τη γενιά ,βγάζουν τα δικά τους λεφτά  από νεαρή κιόλας ηλικία  επειδή δραστηριοποιούνται στο χώρο των social media ( free lancers ). Η γενιά αυτή είναι η γενιά που μπορεί να κάνει πολλά πράγματα ταυτόχρονα . Μπορεί να επεξεργαστεί πολλά δεδομένα μαζί , ξέρει τον τρόπο να ψάχνει πληροφορίες και να βρίσκει γρήγορα απαντήσεις . Πιστεύει στις ικανότητες της και μαθαίνει πολύ γρήγορα.

Η γενιά Ζ ενδιαφέρεται και δε στέκεται χαλαρή απέναντι στα γεγονότα . Ενδιαφέρεται για διάφορα κοινωνικοπολιτικά θέματα όπως είναι για παράδειγμα η αστυνομία στα σχολεία, η κλιματική αλλαγή. το κίνημα metoo, τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας και αντιστέκεται σε οτιδήποτε καταπατά τα δικαιώματα της. Η γενιά αυτή δεν είναι απαθής σε αυτά που συμβαίνουν γύρω της. Είναι μια γενιά με ευαισθησίες και άγχος.

Η παρατεταμένη παρουσία του κορωνοϊού έφερε πολλές αλλαγές στις ζωές μας και σίγουρα μεγάλωσε το άγχος της γενιάς αυτής. Η γενιά αυτή βρέθηκε στο επίκεντρο των μεγάλων αλλαγών ,όπως είναι ο πόλεμος της Ουκρανίας  με όλες τις αλλαγές που προκλήθηκαν στην καθημερινότητα μας, με αποτέλεσμα  να αντιμετωπίζει τώρα αβεβαιότητα για το μέλλον της και ειδικά στο κομμάτι της εργασίας .Παρόλα αυτά όμως η γενιά αυτή δείχνει να κινείται με μεγάλη αυτοπεποίθηση και είναι πολύ πιο ελπιδοφόρα για το μέλλον, πιο προσγειωμένη στις συνθήκες που ζούμε πιο συνειδητοποιημένη και έτοιμη να καταργήσει το χάσμα των γενεών. Η γενιά Ζ είναι κάτι περισσότερο από μια γενιά, είναι το μέλλον.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.