- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Μεταφορές με τη βοήθεια ρομπότ στα Τρίκαλα
Η πόλη των Τρικάλων «ανοίγει» και πάλι ένα παράθυρο στο μέλλον
«The last mile»: Ο Δήμος Τρικκαίων εφαρμόζει μια καινοτομία στον τομέα των μικρομεταφορών με την χρήση ρομπότ στα Τρίκαλα.
Για μια ακόμα φορά τα Τρίκαλα καινοτομούν, υλοποιώντας μια πρωτοπόρο δράση, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες στο αστικό περιβάλλον. Μετά από πλήθος ξεχωριστών πρωτοβουλιών που φέρνουν την πόλη των Τρικάλων, πολλά βήματα πιο κοντά στις έξυπνες πόλεις του μέλλοντος, ένα ακόμη πρόγραμμα ανοίγει νέους δρόμους στον τομέα των μικρομεταφορών και μάλιστα με την βοήθεια εντυπωσιακών ρομπότ. Ο λόγος για μια ακόμη πανευρωπαϊκής εμβέλειας πιλοτική δράση που υλοποιείται στον Δήμο Τρικκαίων.
Ειδικότερα ο Δήμος Τρικκαίων και η e-trikala ξεκίνησαν σε πρώτη φάση τη χρήση ρομπότ κατά την εορταστική περίοδο προκειμένου αυτά να μεταφέρουν τα γράμματα των μικρών παιδιών, από το Ταχυδρομείο των Ξωτικών, στον Αη Βασίλη. Σε δεύτερη φάση, και συγκεκριμένα στις 5 Ιανουαρίου τα εν λόγω ρομποτάκια, πέντε στο σύνολο, κινήθηκαν και σε ένα άλλο περιβάλλον, με αστική κίνηση: στον πεζόδρομο της Ασκληπιού, στο κέντρο των Τρικάλων ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να διευρυνθεί η χρήση τους. Έτσι, μετά το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό και πλήθος άλλων ευρωπαϊκών πιλοτικών προγραμμάτων για τη μικροκινητικότητα που υλοποιήθηκαν στα Τρίκαλα, ήρθε η ώρα να δοκιμαστούν και οι μικρομεταφορές εντός πόλεων.
Μάλιστα στην τεχνική ονομασία του προγράμματος, η διαδρομή καταγράφεται ως «The last mile» εννοώντας ακριβώς τη χρήση οχημάτων μικρομεταφορών – παραδόσεων μικρής κλίμακας, στο κέντρο πόλεων, με κανονικές συνθήκες, από στόλο οχημάτων. Αυτή η πρωτοτυπία και καινοτομία για πρώτη φορά σε όλη την Ευρώπη, υλοποιείται στα Τρίκαλα.
The last mile: Πώς λειτουργεί το ρομπότ της πιλοτικής δράσης στα Τρίκαλα
Το ρομπότ αυτό «εκπαιδεύεται» με λέιζερ και χαρτογραφημένη διαδρομή, όχι απλώς να κινείται σε προκαθορισμένο πλαίσιο, αλλά και να «διαβάζει» τυχόν εμπόδια. Επομένως, θα μπορεί να προχωρά με βάση την κίνηση των πεζών, τα ποδήλατα και, γενικά, μη καθορισμένους παράγοντες. Έτσι, στην επόμενη φάση, θα μεταφέρει εφημερίδες και προϊόντα που πωλούνται σε περίπτερα.
Στόχος, το να δοκιμαστεί, σε ποιές συνθήκες μπορούν να λυθούν θέματα μεταφοράς προϊόντων σε κέντρα πόλεων, συνυπολογίζοντας την κίνηση, μετρώντας τους χρόνους, τα ηλεκτρικά φορτία και όλα τα τεχνικά δεδομένα. Επομένως, θα εξαχθούν συμπεράσματα για τον τρόπο και το εύρος χρήσης παρόμοιων ρομπότ σε αστικό περιβάλλον, με πεζούς, οχήματα, κινητά εμπόδια και όχι μόνο σε κλειστά κέντρα εμπορίου ή σε ελεγχόμενους χώρους, όπου ήδη τα ρομπότ αυτά έχουν κάνει την εμφάνισή τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία υλοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος SHOW, με τα συγκεκριμένα ρομπότ να είναι ιταλικής κατασκευής και με το Πανεπιστήμιο της Γένοβας να είναι ο επιστημονικός συνεργάτης.
Το όχημα είναι ηλεκτρικό, φορτίζει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, «βλέπει» μέσω λέιζερ, έχει ηχεία, έχει δυνατότητα για μετάδοση ηχητικού μηνύματος, διαθέτει qr code (τον οποίο ο/η λήπτης/τρια του προϊόντος θα σκανάρει στο κινητό τηλέφωνο και θα παραλαμβάνει το προϊόν) ενώ δίνει τη δυνατότητα για παρακολούθηση της πορείας του από τον λήπτη.
Μιλώντας στην ATHENS VOICE για την συγκεκριμένη καινοτομία ο Δήμαρχος Τρικκαίων και Πρόεδρος της ΚΕΔΕ κ. Δημήτρης Παπαστεργίου επισήμανε: «Με το νέο αυτό πιλοτικό πρόγραμμα που υλοποιούμε στα Τρίκαλα, συνεχίζουμε τις συνεργασίες για την αξιοποίηση του εργαλείου των νέων τεχνολογιών. Επιδιώκουμε να ανιχνεύσουμε λύσεις για το μέλλον στις πόλεις μας, έχοντας ήδη την εμπειρία από το Λεωφορείο Χωρίς Οδηγό. Μάλιστα ετοιμάζουμε - σύντομα - και τα νέα αυτόνομα οχήματα για κίνηση ξανά εντός πόλης, σε συνδυασμό με το πρόγραμμα YAPE και τις τεχνολογίες που αυτά αξιοποιούν. Με το συγκεκριμένο πρόγραμμα, ουσιαστικά επιδιώκουμε να εξετάσουμε με τους Ευρωπαίους συν-εταίρους του προγράμματος, το πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις μικρομεταφορές στις πόλεις μας».
Όπως πρόσθεσε ο Δήμαρχος της πόλης στην ATHENS VOICE: «πρόκειται για ένα μέλλον που δεν είναι άμεσο, αλλά ταυτοχρόνως, δεν είναι ούτε τόσο μακρινό, όσο νομίζουμε. Για αυτό στα Τρίκαλα έχουμε ήδη αξιοποιήσει τη σχετική εμπειρία, έχουμε αποκτήσει τεχνογνωσία και χαιρόμαστε να αντιμετωπίζουμε προκλήσεις που αφορούν τον πολίτη και τις πόλεις μας». Το έργο SHOW συγκεντρώνει 69 εταίρους από 13 χώρες της ΕΕ, που καλύπτουν ολόκληρη την αλυσίδα αστικής κινητικότητας. Το έργο έχει λάβει χρηματοδότηση από το πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας Horizon 2020 της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως επισημαίνεται και σε σχετική ανακοίνωση του Δήμου, ενώ το SHOW αποτελεί το μεγαλύτερο ερευνητικό έργο της ΕΕ για τη Συνεργατική, Συνδεδεμένη και Αυτοματοποιημένη Κινητικότητα σε αστικές περιοχές.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το σκεπτικό της απόφασης
Τα χιουμοριστικά του βίντεο και οι τεχνολογικές αναλύσεις τον ανέδειξαν
Ο γνωστός βιομήχανος ήταν 95 ετών
Τι αναφέρει η ενημέρωση του νοσοκομείου Υγεία για τον θάνατο του σπουδαίου σκηνοθέτη
«Από οξεία λευχαιμία ο θάνατός του», λέει η σύζυγος του σκηνοθέτη
Οι περιοχές όπου η θερμοκρασία δεν θα ξεπεράσει τους 10 βαθμούς Κελσίου
Διοργανώνοντας το συνέδριό μας
«Πρόλαβα να τον χαιρετήσω. Δεν το πίστευε ότι θα έρθει το τέλος», σημείωσε η κα.Μαρία
Εξετάζεται το «ύποπτο» παρελθόν της Ειρήνης Μουρτζούκου
Οι εκτιμήσεις των αστυνομικών αρχών
Η επιθυμία της μοναδικής κατοίκου του νησιού και η δύσκολη επιχείρηση μεταφοράς του
Πώς έγινε το δυστύχημα
Άρπαξαν το χρηματοκιβώτιο και διέφυγαν
Αναλυτικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Το Χ «λέει» και αυτό το τελευταίο αντίο σε έναν εκ των σημαντικότερων δημιουργών της ελληνικής τηλεόρασης και του κινηματογράφου
Το χρονικό της υπόθεσης
Αναλυτική πρόγνωση από την EMY
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.