Ελλαδα

Ο Προαστιακός βάζει μπρος για Λαύριο και Ραφήνα

Το 2030 ο ρεαλιστικός στόχος ολοκλήρωσης του έργου

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Εξετάζεται εκ νέου το ενδεχόμενο επέκτασης του Προαστιακού στη Ραφήνα, όπως αυτό προβλεπόταν στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αττικής. Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς τόσο το λιμάνι της Ραφήνας, όσο και του Λαυρίου θα αποκτήσουν σιδηροδρομική σύνδεση. Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε προ ημερών στο υπουργείο Μεταφορών, παρουσία του υπουργού Μιχάλη Χρυσοχοϊδη και των διοικήσεων ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, αποφασίστηκε να προχωρήσει η μελετητική ωρίμανση του έργου, ώστε αυτό να είναι έτοιμο προκειμένου να ενταχθεί στην μεθεπόμενη προγραμματική περίοδο. Ρεαλιστικός στόχος που έχει τεθεί είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί το 2030.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες μετακίνησης από και προς το λιμάνι, ο σιδηρόδρομος μέσα από την πόλη της Ραφήνας θα διέρχεται υπόγεια, ενώ υπογειοποιημένος θα είναι και ο σταθμός. Ο παλαιότερος σχεδιασμός προέβλεπε ο προαστιακός προκειμένου να φτάσει στην Ραφήνα να ξεκινά από τον σταθμό της Κάντζας και κατά μήκος της διαδρομής προβλέπεται η δημιουργία σταθμών σε Πικέρμι, Καλλιτεχνούπολη και Νέο Βουτζά. Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι θα εξεταστεί και μια εναλλακτική όδευση της γραμμής, η οποία θα ξεκινά από το τέρμα της σημερινής γραμμής στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα Σπάτα και θα κινείται προς την Ραφήνα. Σε πιο ώριμο στάδιο βρίσκεται το σχέδιο για την επέκταση της γραμμής του προαστιακού στο λιμάνι του Λαυρίου, με την προκήρυξη να έρχεται μέσα στο 2015.