Ελλαδα

Η εστίαση στη Θεσσαλονίκη κλείνει τις σόμπες και δίνει κουβέρτες στους πελάτες

Δυσβάσταχτο το κόστος της θέρμανσης για πολλούς επιχειρηματίες

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Θεσσαλονίκη: Προσπαθώντας να μειώσουν το κόστος της θέρμανσης, επιχειρηματίες της εστίασης προμηθεύονται κουβέρτες για να ζεστάνουν τους πελάτες.

Για έναν δύσκολο ενεργειακά χειμώνα ετοιμάζονται οι επιχειρήσεις εστίασης στη Θεσσαλονίκη.

Όπως φαίνεται, με κουβερτάκια θα ζεσταίνονται τους χειμερινούς μήνες οι θαμώνες των καφέ - μπαρ της πόλης, καθώς η ενεργειακή κρίση προσανατολίζει τους επιχειρηματίες σε έκτακτες λύσεις για τη μείωση του υψηλού κόστους.

Ρεπορτάζ του Open από τη συμπρωτεύουσα αναφέρει ότι οι επιχειρηματίες δε θα θέσουν φέτος σε λειτουργία τις σόμπες και τις θερμάστες σε εξωτερικούς χώρους, αντικαθιστώντας τα θερμαντικά μέσα με κουβέρτες.

«Φέτος θα κυκλοφορήσει πάρα πολύ το κουβερτάκι στις καφετέριες για να ζεσταίνονται τα πόδια», λέει χαρακτηριστικά ένας επιχειρηματίας.

«Η ακρίβεια και η ενεργειακή κρίση μας έχει φτάσει σε αδιέξοδο. Φέτος δεν θα δούμε εξωτερικές θερμάστρες, αλλά κουβέρτες. Είναι μία λύση που θα κυκλοφορήσει πάρα πολύ το κουβερτάκι για να ζεσταίνονται τα πόδια των πελατών στις καφετέριες», ανέφερε στο ThessToday ο γ.γ. Εστίασης Νομού Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Επιτροπίδης.

Ο ίδιος επεσήμανε επίσης ότι οι λογαριασμοί έχουν αυξηθεί σε σημαντικό βαθμό, με συνέπεια για πολλούς επιχειρηματίες του κλάδου να τίθεται ακόμη και θέμα επιβίωσης.

Ενδεικτικά, στο κατάστημα καφέ της Σαββούλας Αγαθαγγελίδου, τα κουβερτάκια ήδη έχουν πάρει τη θέση τους στις καρέκλες του εξωτερικού χώρου. «Πλήρωνα 400-450€ τον μήνα, έφτασα τώρα να πληρώνω 1800-2000€ τον μήνα, αυτό σημαίνει τέσσερις με πέντε φορές επάνω, έχουμε το ρεύμα τρεις φορές επάνω. Το κουβερτάκι είναι η μόνη βιώσιμη λύση για να ζεσταθεί ο πελάτης. Όταν κάθεται ή θα το βάλει στα πόδια του, ή θα το βάλει στην πλάτη του», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Εξίσου δυσοίωνη είναι η χειμερινή σεζόν και για τους εμπόρους που διοχετεύουν τις εξωτερικές θερμάστρες στην αγορά, καθώς η στροφή των επιχειρηματιών στην εστίαση σε οικονομικότερες λύσεις, σηματοδοτεί την επιβάρυνση που θα υποστούν οι βιομηχανίες της θέρμανσης.

Όπως εξηγεί ο Αλέξανδρος Βοσνάκης, ο οποίος εμπορεύεται και διανέμει φιάλες και συσκευές υγραερίου σε όλη την Ελλάδα, «φέτος δεν υπάρχει ζήτηση για εξωτερική θερμάστρα ούτε για… δείγμα. Καταγράφουμε πτώση της τάξης 70% -μπορεί και παραπάνω- ενώ πέρυσι δεν προλαβαίναμε τις παραγγελίες. Έχουμε συνειδητοποιήσει από νωρίς ότι οι επαγγελματίες στην εστίαση δεν μπορούν να καλύψουν τα έξοδά τους», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ενοικίαση για μία εξωτερική θερμάστρα πέρυσι κόστιζε 160 ευρώ για όλη τη χειμερινή σεζόν, ενώ φέτος αυξήθηκε στα 230 ευρώ. Το 2021 ο ίδιος εμπορεύτηκε 150 εξωτερικές θερμάστρες, ενώ φέτος ο αριθμός δεν ξεπερνάει τις 30.
«Δεν είναι μόνο το κύμα ακρίβειας όσον αφορά τα λειτουργικά έξοδα. Μόνο η εξωτερική θερμάστρα φέτος κοστίζει 230 και η φιάλη 25 με 30 ευρώ ανά ημέρα. Άρα μιλάμε για μια ασύμφορη λύση για τους επιχειρηματίες στην εστίαση, καθώς μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να χρειαστεί να τοποθετήσουν ακόμη και δύο φιάλες ανά ημέρα. Άρα μιλάμε για μεγάλα ποσά και με την μειωμένη κίνηση της αγοράς, δεν βγαίνει κανένας μας», τόνισε χαρακτηριστικά.