- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Κρήτη: Fast track διαδικασίες απαλλοτρίωσης σε βίλες και επιχειρήσεις για τον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα - Οι διαμαρτυρίες - Η σημασία του έργου
Βίλες και πρατήρια βενζίνης παρασύρει στο πέρασμά του ο νέος Βόρειος Οδικός Άξονας που κατασκευάζεται στην Κρήτη μεδιαδικασίες fast track. Όπως όμως αναφέρει το neakriti.gr, τα παράπονα είναι έντονα από τους ιδιοκτήτες των απαλλοτροιωμένων ακινήτων που διαμαρτύρονται για το ύψος των αποζημιώσεων. Ιδιοκτήτης υποστηρίζει μάλιστα πως αποζημιώθηκε με μόλις 16.800 ευρώ για μεζονέτα 500 τ.μ., ενώ η αποζημίωση σε πρατηριούχο ήταν 16.000 ευρώ.
Το πρόβλημα επικεντρώνεται στο τμήμα του δρόμου Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος.
Κρήτη: Περιπτώσεις κατοίκων και επιχειρήσεων - Οι αντιδράσεις
«Η εν λόγω επιχείρηση είναι ένα βιομηχανικό συγκρότημα εμβαδού 700 τ.μ., που έχει αποσπάσει παγκόσμια βραβεία, στο οποίο προ τριετίας έγινε μάλιστα και εκτεταμένη ανακαίνιση με μια τεράστια δαπάνη, αλλά αποτιμάται ως αξία σε μόλις 16.000 ευρώ. Σε μια άλλη περίπτωση άνθρωπος καλείται να εγκαταλείψει άρον-άρον το σπίτι του - μια μεγάλη μεζονέτα, εμβαδού 500 τ.μ. - με μια αρχική εκτίμηση αποζημίωσης ύψους 16.800 ευρώ» αναφέρει το neakriti.gr.
«Αυτό δεν είναι απαλλοτρίωση, είναι δήμευση» λέει κάτοικος. «Και εμείς είμαστε υπέρ του έργου, ενός σημαντικού αναπτυξιακού έργου για τον τόπο, αλλά όχι να καταστραφούμε θυσιαζόμενοι με τέτοιο τρόπο. Αν δε μας αντιμετωπίσουν με αξιοπρέπεια, να έρθουν καταρχάς να ελέγξουν από κοντά και να κάνουν μια κανονική εκτίμηση αξίας και δε μας αποζημιώσουν δίκαια, δε θα δεχτούμε να φύγουμε με κανένα τρόπο από τις περιουσίες μας. Ούτως ή άλλως δεν έχουμε κάπου αλλού να πάμε».
ΒΟΑΚ: Ο νέος αυτοκινητόδρομος στην Κρήτη - Τα τεχνικά χαρακτηριστικά στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Ιουλίου, άνοιξε ο δρόμος για τη Β’ Φάση του Διαγωνισμού στο τμήμα Χανιά- Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ., το οποίο θα υλοποιηθεί ως σύμβαση παραχώρησης, καθώς εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι. Κατά τη Β’ Φάση προβλέπεται η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών των υποψηφίων για τον αυτοκινητόδρομο στην Κρήτη, ενώ στόχος είναι εντός του 2023 να ξεκινήσουν οι εργασίες.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 1,5 δισ. ευρώ.
Εντός του φθινοπώρου θα υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα της προαίρεσης της σύμβασης, Κίσσαμος- Χανιά, ενώ σε διαβούλευση βρίσκεται η ΜΠΕ για τις τρεις παρακάμψεις, Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου.
Στα βασικά χαρακτηριστικά του έργου, προβλέπεται, μεταξύ άλλων:
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.
- 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ
- 26 σήραγγες
- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
- 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Στο τμήμα Χερσόνησος- Νεάπολη που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, υπάρχει προσωρινός ανάδοχος και αναμένεται η συμβασιοποίηση εντός του φθινοπώρου. Τα πρώτα εργοτάξια αναμένεται να στηθούν στο τέλος του 2022. Προϋπολογισμός έργου 290 εκατ. ευρώ.
Τεχνικά Στοιχεία:
- Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου 9,65 χλμ
- 12 γέφυρες (1,7 χλμ.)
- 5 σήραγγες (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.)
Για το τμήμα Νεάπολη- Αγ. Νικόλαος που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο, αναμένεται η υπογραφή σύμβασης με τον ανάδοχο εντός των προσεχών ημερών και στις αρχές του φθινοπώρου να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια και να εκκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.
Το μήκος του αυτοκινητοδρόμου είναι 14 χλμ. και ο προϋπολογισμός του έργου είναι 186 εκατ. ευρώ.