- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Τα πέντε επενδυτικά έργα - κλειδιά στη Βόρεια Ελλάδα
Έχει γίνει μαγνήτης ενεργειακών επενδύσεων της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων
Βόρεια Ελλάδα: Μεγάλες επενδύσεις με συνολική αξία δύο δισεκατομμυρίων ευρώ.
Πολλές και μεγάλες επενδύσεις προσελκύει η Βόρεια Ελλάδα που τείνει να καταστεί ενεργειακό hub της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων. Αυτό γίνεται αντιληπτό εάν ληφθεί υπόψη ότι μέχρι και τα τέλη του 2028 αναμένεται να έχουν υλοποιηθεί τουλάχιστον οκτώ μεγάλες επενδύσεις με συνολική αξία 2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ποια είναι τα projects που επιτρέπουν στην Ελλάδα να διαφοροποιήσει το ενεργειακό της μίγμα και να καταστεί ενεργειακά αυτόνομη;
Η ανάπτυξη του Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου με την κατασκευή του Πλωτού Σταθμού Αποθήκευσης και Αεριοποίησης LNG (FSRU) υπεράκτια της Αλεξανδρούπολης. Το FSRU θα εγκατασταθεί στο βορειοανατολικό τμήμα του Αιγαίου, περίπου 17,6 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, στα βορειοανατολικά της Ελλάδος, και θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια και τη διαποικιλότητα στην προμήθεια φυσικού αερίου στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Είναι συνολικού ύψους της τάξεως των 380 εκατ. ευρώ. Για το project ο διεθνής οργανισμός επιθεώρησης, πιστοποίησης και συμβουλευτικήςRina, σε συνεργασία με την τεχνική εταιρεία Asprofos, έχουν υπογράψει μία σύμβαση παροχής υπηρεσιών ως σύμβουλοι διαχείρισης έργου (PMC) με την εταιρεία Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου Αλεξανδρούπολης (INGS). Η τελευταία ανήκει και έχει αναπτυχθεί από την ελληνική εταιρεία Gastrade της οποίας μέτοχοι είναι Ms. E.Copelouzou, GasLog Cyprus Investments, ΔΕΠΑ Εμπορίας, Bulgartransgaz EAD και ΔΕΣΦΑ.
O Ελληνο-βουλγαρικός Διασυνδετήριος Αγωγός (IGB) που έχει μήκος περίπου 182 χλμ. από τα οποία περίπου 31 χλμ. βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας. Με σημείο εκκίνησης την Κομοτηνή, ο αγωγός θα καταλήγει στη Stara Zagora αντίστοιχα, συνδέοντας τα δίκτυα Φυσικού Αερίου Ελλάδος και Βουλγαρίας, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα της αντίστροφης ροής (reverse flow). Προβλέπεται επίσης η διασύνδεσή του με τον αγωγό TAP. Ο αγωγός IGB έχει αρχική δυναμικότητα 3 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως, με δυνατότητα αύξησής τους στα 5 δισ. κυβ. μέτρα ετησίως με την κατασκευή Σταθμού Συμπίεσης. Η εμπορική λειτουργία του αγωγού εκτιμάται ότι θα μπορούσε να ξεκινήσει αρχές Οκτωβρίου.
Οι νέες μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας σε Μακεδονία και Θράκη που θα κατασκευάσουν στην Κομοτηνή η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Motor Oil και στην Αλεξανδρούπολη ο όμιλος Κοπελούζου. Ως προς τη νέα μονάδα των Motor Oil - ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η εκτιμώμενη έναρξη της λειτουργίας της το 2024 θα ενισχύσει την επάρκεια του ηλεκτρικού συστήματος της χώρας.
Ο αγωγός Ελλάδας - Βόρειας Μακεδονίας, έργο που θα αναπτύξουν και θα κατασκευάσουν ο διαχειριστής ελληνικού συστήματος φυσικού αερίου (ΔΕΣΦΑ) και η εταιρεία NerJSC Skopje. Ο αγωγός προβλέπεται να έχει συνολικό μήκος 123 χιλιομέτρων και θα εκτείνεται από τη Νέα Μεσημβρία προς το Νεγκότινο, μέσω Ευζώνων/Γευγελή, συνδέοντας τα εθνικά συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου της Ελλάδας και της Βόρειας Μακεδονίας, διαχειριστές των οποίων είναι ο ΔΕΣΦΑ και η NER, αντίστοιχα. Πρόκειται για έργο 110 εκατ. ευρώ που βρίσκεται στη φάση της ωρίμανσης.
H υπόγεια αποθήκης φυσικού αερίου (ΥΑΦΑ) στη θαλάσσια περιοχή της Νότιας Καβάλας της οποίας την αξιοποίηση έχει αναλάβει για λογαριασμό του δημοσίου το ΤΑΙΠΕΔ. Το έργο, που είναι σε αρχικό στάδιο υλοποίησης, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία της υποβολής σχολίων από τους παίκτες της ενεργειακής αγοράς σχετικά με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης. Κι αυτό με στόχο να ανοίξει ο δρόμος για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του project. Η ΥΑΦΑ Ν. Καβάλας είναι ένα εξαντλημένο κοίτασμα φυσικού αερίου το οποίο, μέσω των κατάλληλων επενδύσεων, μπορεί να μετατραπεί σε αποθήκη του συγκεκριμένου καυσίμου. Το συγκεκριμένο έργο παραμένει στα χαρτιά εδώ και τουλάχιστον 10 χρόνια, αν και η λειτουργία του θα μπορούσε να εξοικονομήσει στους καταναλωτές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. l