- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη: Αποφυλάκιση για τον 49χρονο δράστη - Πώς έκανε τη ληστεία του αιώνα
Εκτός φυλακής θα βρεθεί ο διαρρήκτης της Εθνικής Πινακοθήκης. Ο ανακριτής έκανε δεκτή την αίτηση αποφυλάκισης που υπέβαλλε μέσω του δικηγόρου του και διέταξε την αποφυλάκισή του με βραχιολάκι. Ο 49χρονος συνελήφθη τον Ιούνιο του 2021, εννέα χρόνια μετά την κλοπή των πινάκων του Πάμπλο Πικάσο και Πιτ Μοντριάν.
«Η αποδοχή της αιτήσεως αποφυλάκισης του εντολέως μου από τον κ. Ανακριτή, είναι πράξη απολύτως σύμφωνη με το Δίκαιο και την Ποινική Δικονομία. Ο ανεκτίμητης αξίας πίνακας του Picasso, δεν θα επέστρεφε ποτέ στην κυριότητα της Εθνικής Πινακοθήκης και του Ελληνικού Λαού, εάν δεν υπήρχε η επιθυμία, η βούληση και η πλήρης συνεργασία, αλλά και η έμπρακτη μεταμέλεια του εντολέως μου, πράγμα το οποίο η Δικαιοσύνη εκτίμησε και έλαβε σοβαρά υπόψιν της. Θεωρώ ότι ο κ. Σαρματζόπουλος, όταν έρθει η ώρα να αντιμετωπίσει, ελεύθερος πλέον, τους φυσικούς του δικαστές θα κριθεί με νηφαλιότητα και επιείκεια» δήλωσε ο δικηγόρος του 49χρονου, Σάκης Κεχαγιόγλου.
Πώς έγινε η «κλοπή του αιώνα» από την Εθνική Πινακοθήκη
Η κλοπή των έργων τέχνης αφορούσε σε ένα ζωγραφικό έργο του Πάμπλο Πικάσο διαστάσεων 56 επί 40 εκ. με θέμα γυναικείο κεφάλι του 1939, ένα του Piet Mondrian διαστάσεων 35 επί 44 εκ. με θέμα Μύλος, του 1905, και ένα του Guglielmo Caccia, διαστάσεων 27 επί 16, 8 εκ. με θέμα ο Άγιος Diego de Alcala των αρχών του 17ου αιώνα, χωρίς υπογραφή. Τα δύο από τα τρία κλαπέντα έργα που βρέθηκαν, επιστράφηκαν με βάση σχετικό βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Αθηνών στην Εθνική Πινακοθήκη.
Το 2012 ο δράστης είχε παραβιάσει τα συστήματα ασφαλείας της Εθνικής Πινακοθήκης και έκλεψε μεταξύ άλλων το «Γυναικείο κεφάλι», με αριθμό έργου 1.357, αναφορά του Πικάσο στη μούσα του Ντόρα Μάαρ, το οποίο φιλοτέχνησε το 1939 (δωρεά του καλλιτέχνη στον ελληνικό λαό για την αντίστασή του στην Κατοχή).
Ο δράστης που έκανε την κλοπή από την Εθνική Πινακοθήκη δεν ήταν συλλέκτης, αλλά είχε φίλους που ήταν στο χώρο της τέχνης και έκανε συχνά ταξίδια στην Αγγλία και την Ολλανδία. Κατά δήλωσή του είναι λάτρη της τέχνης που δεν είχε πρόθεση να πουλήσει τους πίνακες. Το μόνο που ήθελε, ήταν να έχει στην κατοχή του ένα ωραίο έργο τέχνης.
Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής παρακολουθούσε την πινακοθήκη για 6 μήνες πριν την κλοπή και ήξερε πότε κάνουν οι φύλακες το διάλειμμά τους για να καπνίσουν. Επιπλέον, λόγω της δουλειάς του, παρατήρησε ότι υπάρχουν γυψοσανίδες στην Πινακοθήκη πράγμα που διευκόλυνε το σχέδιό του, το οποίο έβαλε σε εφαρμογή στις 9 Ιανουαρίου του 2012, λίγο μετά τις 4π.μ. Η κλοπή, που θυμίζει κινηματογραφική ταινία, έγινε ως εξής: ο δράστης παραπλάνησε τον φύλακα προκαλώντας ψεύτικους συναγερμούς, μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη και άρπαξε του τρεις πίνακες. Στη συνέχεια, κάθισε στα σκαλιά που οδηγούν στο υπόγειο και με ένα μαχαίρι αφαίρεσε τα κάδρα.
Οι κάμερες ασφαλείας της Πινακοθήκης κατέγραψαν τις κινήσεις του δράστη αλλά δεν ήταν δυνατόν να δουν το πρόσωπό του επειδή φορούσε σκούφο για να καλύπτει τα χαρακτηριστικά του. Ο δράστης δεν είχε συνεργό κατά τη διάρκεια της κλοπής.