- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Πτώση ελικοπτέρου στη Σάμο: Η κατάθεση του πιλότου, οι στιγμές κατά τη μοιραία πτήση και η τραγωδία.
Νέες λεπτομέρειες για την τραγωδία με την πτώση του ελικοπτέρου Mi8 στη Σάμο γίνονται γνωστά μέσα από την κατάθεση που έδωσε στις αρχές ο 49χρονος Μολδαβός πιλότος. Ο πιλότος υποστήριξε ότι μία δυνατή ριπή του ανέμου τούς πέταξε στο νερό και το ελικόπτερο κόπηκε στα τρία, με συνέπεια δύο μέλη του πληρώματος να χάσουν τη ζωή τους.
«H αποστολή μας ξεκίνησε από το Κισινάου. Σταματήσαμε στην Τουρκία για ανεφοδιασμό και τη 17η Ιουνίου φτάσαμε με το ελικόπτερο Mi-8 με διακριτικό ERMHU στο αεροδρόμιο Αρίσταρχος ο Σάμιος. Η αποστολή ήταν να ξεκινήσει στις 20-06-22. Συνολικά ήμασταν πέντε, όλοι Μολδαβοί, δυο πιλότοι, δυο μηχανικοί εδάφους και ένας μηχανικός πτήσης. Στο αεροδρόμιο γνωρίσαμε έναν Έλληνα, ο οποίος ξέραμε ότι θα βοηθήσει σαν Έλληνας σύνδεσμος με τις τοπικές αρχές, ο οποίος μιλούσε αγγλικά. Στις 24 Ιουνίου το ελικόπτερο με το ίδιο πλήρωμα επιχείρησε για πρώτη φορά σε φωτιά στην Αστυπάλαια», ανέφερε ο πιλότος στην κατάθεσή του.
Πτώση ελικοπτέρου στη Σάμο: Όλα όσα έγιναν στην πτήση
Ο 49χρονος τέλειωσε την εκπαίδευσή στον ρωσικό στρατό το 1993 και στη συνέχεια εργάστηκε στον μολδαβικό στρατό ενώ έχει συμπληρώσει 5.600 ώρες πτήσης.«Με κάλεσε ο Θοδωρής (σ.σ.: Βλάχος) και είπε ότι πρέπει να βγούμε για αποστολή, η ώρα ήταν λίγο μετά τις 14.00. Φύγαμε και οι έξι γρήγορα για το αεροδρόμιο. Το πρωτόκολλό μας λέει ότι σε 20 λεπτά πρέπει να βρισκόμαστε στον αέρα. Ο Θοδωρής ήταν υπεύθυνος για να μιλήσει με τον πύργο ελέγχου και μας έδινε οδηγίες πότε να απογειωθούμε και τις συντεταγμένες τις οποίες έπρεπε να πάμε για τη φωτιά. Φτάσαμε περίπου σε 20 λεπτά, κάναμε 5-6 ρίψεις νερού από τη θάλασσα και μετά παρατηρήσαμε δυσλειτουργία στο καλάθι του νερού. Είπα στον Θοδωρή και ζήτησε άδεια να επιστρέψουμε στο αεροδρόμιο. Επιστρέψαμε στη φωτιά, κάναμε λήψη νερού και ρίψεις με το καινούργιο καλάθι για περίπου 1 ώρα. Ο αέρας δυνάμωσε και τα κύματα είχαν μεγαλώσει».
Ο καιρός, όπως λέει, χειροτέρευε αλλά ο ίδιος θεώρησε ότι θα μπορούσαν να κάνουν ακόμα 1 τελευταία ρίψη. Ομως αφού πήραν νερό και επιχείρησαν να σηκωθούν, ο αέρας χτύπησε το ελικόπτερο και το καλάθι έγειρε προς την ουρά. «Σκέφτηκα ότι πρέπει να ακυρώσουμε την αποστολή ή να αλλάξουμε περιοχή λήψης νερού με καλύτερες καιρικές συνθήκες. Πήγαμε να κάνουμε μια τελευταία λήψη, κατά την προσπάθεια να σηκωθεί το ελικόπτερο, ο άνεμος το χτύπησε με αποτέλεσμα το ελικόπτερο να χάσει την ισορροπία του. Το ελικόπτερο άρχισε να περιστρέφεται. Έκανα όλες τις απαραίτητες κινήσεις που προβλέπονται για να το επαναφέρω σε ισορροπία. Μείωσα την ταχύτητα, άλλαξα την πορεία και μείωσα την ισχύ. Δεν είχαμε πολύ χρόνο. Ο μηχανικός μού είπε ότι το καλάθι είχε πάει προς την ουρά. Του είπα να το απελευθερώσει, πάτησα εγώ το κουμπί απεμπλοκής του καλαθιού, αλλά δεν λειτούργησε. Μια δυνατή ριπή του αέρα χτύπησε από πίσω την ουρά και μας πέταξε στη θάλασσα, σε κλάσματα δευτερολέπτου βρεθήκαμε στο νερό», τόνισε ακόμη.
Πτώση ελικοπτέρου στη Σάμο: Όσα κατέθεσε ο πιλότος για τις στιγμές μετά την πτώση
Σύμφωνα με τον 49χρονο το ελικόπτερο κόπηκε στα τρία και οι επιβαίνοντες βγήκαν στο νερό χωρίς να φορούν σωσίβια. Αυτό το γεγονός ήταν μοιραίο για τον συγκυβερνήτη του καθώς δεν μπορούσε να κολυμπήσει, ενώ ούτε και ο Θεόδωρος Βλάχος κατάφερε να βγει στην ακτή. «Οι έλικες και η ουρά αποκολλήθηκαν άμεσα της ατράκτου. Όλοι ήμασταν δεμένοι. Λύσαμε τις ζώνες μας, ο μηχανικός που βρισκόταν πίσω πρόλαβε και βγήκε αμέσως έξω πρώτος. Στη συνέχεια το ελικόπτερο αναποδογύρισε. Εμάς μας είχε πάει όλους στο πίσω μέρος και η καμπίνα ήταν πλημμυρισμένη πάνω από τη μέση. Βρήκα την έξοδο κινδύνου, η οποία ήταν η μισή μέσα στο νερό. Την άνοιξα, βγήκε έξω πρώτα ο Θοδωρής και μετά ο συγκυβερνήτης μου. Άκουσα τον Θοδωρή να φωνάζει βοήθεια στα ελληνικά. Τελευταίος βγήκα εγώ. Ήθελα να βοηθήσω τον Θοδωρή, αλλά είχε τόσο κύμα που τον είχε ήδη απομακρύνει αρκετά. Δεν μπορούσα να τον πλησιάσω. Πήγα στον συγκυβερνήτη μου, τον Serghei, μου είπε ότι δεν ξέρει κολύμπι, είδα ότι έπινε νερό, προσπάθησα να τον κρατήσω στην επιφάνεια.
» Είδα τότε ένα πλαστικό κουτί να επιπλέει, του είπα να περιμένει να πάω να το φέρω, να κρατηθεί μέχρι να έρθει κάποιος να μας σώσει. Ξεκίνησα να κολυμπάω προς το κουτί αλλά τα κύματα το τραβούσαν μακριά μου και δεν μπορούσα να το φτάσω. Ξαναγύρισα προς τον Serghei, ήταν ήδη με το πρόσωπο μέσα στη θάλασσα. Προσπάθησα να τον επαναφέρω αλλά δεν τα κατάφερα. Είπα στον μηχανικό να κολυμπήσουμε μαζί προς τα έξω. Τα κύματα ήταν μεγάλα, σε κάποια στιγμή τον έχασα. Άρχισα να χάνω τις δυνάμεις μου, τα κύματα ήταν κόντρα προς την ακτή. Τα άφησα να με παρασύρουν προσπαθώντας να παίρνω ανάσες. Μετά από ώρα με πήγαν σε κάποια βράχια. Κατάφερα να σκαρφαλώσω. Είδα τρία σκάφη και ελικόπτερα να ψάχνουν την περιοχή. Έκανα νοήματα αλλά δεν μ’ έβλεπαν. Προσπάθησα να ανέβω το βουνό δύο φορές, αλλά έφτανα σε αδιέξοδο. Κάποια στιγμή είδα δυο μικρά σκάφη του στρατού να πλησιάζουν. Κατέβηκα στα βράχια, με είδαν, με πήραν και με μετέφεραν στην ακτή. Στη συνέχεια ασθενοφόρο με μετέφερε στο νοσοκομείο», επισημαίνει.
Σύμφωνα με την κατάθεση υπήρχαν σωσίβια στο ελικόπτερο, αλλά κανένας από τους επιβαίνοντες δεν πρόλαβε να το φορέσει. «Δεν είχαμε χρόνο, το μπροστινό μέρος του ελικοπτέρου βυθίστηκε πολύ γρήγορα. Έπρεπε να βγούμε άμεσα, μη μας πάρει μαζί του στον βυθό» είπε ο πιλότος προσθέτοντας ότι ο Έλληνας συντονιστής ανησυχούσε για την εξέλιξη της φωτιάς που είχε πάρει διαστάσεις. «Οι καιρικές συνθήκες είχαν γίνει πολύ άσχημες, είχα στο μυαλό μου να ακυρώναμε, ο Θοδωρής ήθελε να βοηθήσουμε τον κόσμο, η πυρκαγιά ήταν πολύ μεγάλη. Πριν απ’ το δυστύχημα είπα στον συγκυβερνήτη αυτή είναι η τελευταία μας ρίψη και γυρίζουμε πίσω ή αλλάζουμε περιοχή λήψης νερού».
Πτώση ελικοπτέρου στη Σάμο: Προσφεύγει στη Δικαιοσύνη η οικογένεια του Θεόδωρου Βλάχου
Ο Θεόδωρος Βλάχος, έμπειρος στρατιωτικός είχε πάρει πρόωρη σύνταξη και τα τελευταία καλοκαίρια εργαζόταν στα ενοικιαζόμενα ελικόπτερα για να στηρίξει την οικογένειά του. Άλλη μια φορά στο παρελθόν, το 2007, είχε έρθει αντιμέτωπος με τον θάνατο λόγω σοβαρής βλάβης στο ελικόπτερο με το οποίο πετούσε στα Μέγαρα, αλλά κατάφερε τελικά να το προσγειώσει και να βγει σώος. Η οικογένειά του είναι αποφασισμένη να προσφύγει στη δικαιοσύνη ώστε να διαπιστωθεί αν υπάρχουν ευθύνες που το ελικόπτερο συνέχισε να πετά υπό τόσο αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Με πληροφορίες από το Πρώτο Θέμα