Ελλαδα

Τα 38 λεπτά πριν τη συντριβή του αεροσκάφους Αντόνοφ στην Καβάλα

Η πορεία και το μήνυμα για φωτιά στον κινητήρα

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Συντριβή Αντόνοφ στην Καβάλα: Λεπτό προς λεπτό η μοιραία πτήση. Όσα έγιναν από τη στιγμή που μπήκε στον εθνικό εναέριο χώρο.

Με ανακοίνωση που εξέδωσε νωρίς το βράδυ της Κυριακής (17/07) η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) παρουσιάζει το χρονικό της συντριβής του Αντόνοφ στην Καβάλα.

Σημειώνεται ότι για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ).

Το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Αντόνοφ 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές πλήρωμα και 11,5 τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods).

Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμάν) και τη Σαουδική Αραβία (Ριάντ).

Στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.

Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται.

Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

Πυροσβεστική για πτώση Αντόνοφ στην Καβάλα: Δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνα υλικά

Νωρίτερα, η Πυροσβεστική ανακοίνωσε ότι στην περιοχή συντριβής του Αντόνοφ δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες ουσίες και ότι πλέον έχει αρχίσει η ανάσυρση των σορών των επιβαινόντων στο αεροσκάφος.

Μετά τη συντριβή του Αντόνοφ, εκτός από πυροσβέστες και ομάδες ΕΜΑΚ, στο σημείο βρέθηκαν ειδικά οχήματα επικίνδυνων υλικών, ομάδα drones που ήδη έχει εντοπίσει σορούς επιβαινόντων στο Αντόνοφ, μονάδες εκκαθάρισης ναρκοπεδίων, αλλά και λόχος πυρηνικής βιολογικής χημικής άμυνας, του ΓΕΕΘΑ, όπως και κλιμάκιο επιθεωρητών περιβάλλοντος.

«Από τις μετρήσεις δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνες ουσίες», τόνισε ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής. «Έχει ξεκινήσει η δεύτερη φάση της επιχείρησης, με ειδικευμένο προσωπικό του στρατού και 30 πυροσβέστες, για τη δημιουργία οδών ασφαλούς διέλευσης και μεταφορά των σορών σε χώρο απολύμανσης», συμπλήρωσε.

«Έχει ανασυρθεί μία σορός και έχει εντοπιστεί άλλη μία», πρόσθεσε ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής. Συνεχίζονται οι έρευνες για τα άλλα έξι μέλη του πληρώματος, που ήταν όλοι τους ουκρανικής καταγωγής.