- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Νέος ΚΟΚ: Τι αλλάζει στις ποινές για τους οδηγούς
Ποιες παραβάσεις θα τιμωρούνται πιο αυστηρά
Αλλαγές στον Νέο ΚΟΚ προανήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής. Τα πρόστιμα για τους οδηγούς. Πρόταση να μην μπορεί η Τροχαία να σβήνει κλήσεις.
Στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας οι ποινές θα αποδίδονται στον οδηγό και όχι στο όχημα. Αυτό δήλωσε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση από τη βουλευτή Α' Αθηνών της ΝΔ, Φωτεινή Πιπιλή, ο κ. Καραμανλής είπε ότι ο στόχος του νέου ΚΟΚ δεν είναι οι ποινές να έχουν τυφλό-τιμωρητικό χαρακτήρα.
«Αντιθέτως πρέπει να αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών, γι' αυτό οι ποινές πρέπει να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και επικινδυνότητα της κάθε παράβασης» ξεκαθάρισε. Και πρόσθεσε ότι μια σημαντική αλλαγή είναι ότι οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα.
Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ): Αυστηρότερες ποινές σε 4 παραβάσεις
Όπως είπε, «θα έχουμε αυστηρές ποινές για παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα όπως:
- Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
- υπερβολική ταχύτητα,
- αντικανονική προσπέραση,
- οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ.
Ο κ. Καραμανλής επεσήμανε ακόμη ότι υπήρχαν αυτά, αλλά δεν ήταν αρκετά αυστηρά. «Υπήρχε ένας εξισωτισμός προς τα κάτω. Τιμωρούνταν το ίδιο με παραβιάσεις λιγότερο επικίνδυνες ή, πολλές φορές στο παρελθόν, είχαμε φαινόμενα, μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα αστυνομικοί να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλουν» εξήγησε.
Να μην μπορούν οι διοικητές στην Τροχαία να σβήνουν κλήσεις σε οδηγούς - Η πρόταση Πιπιλή
Από τη μεριά της η κα Πιπιλή έθιξε το ζήτημα της παραβατικότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς οδηγών, ζήτησε να καταργηθεί το μονοπρόσωπο δικαίωμα των διοικητών Τροχαίας να σβήνουν κλήσεις και κάλεσε το υπουργείο αφενός να συνεργαστεί με τους συναρμόδιους φορείς και αφετέρου να κόβει τη χρηματοδότηση σε όσους δεν τηρούν τα προβλεπόμενα, π.χ στους δήμους, των οποίων οι δημοτικές αστυνομίες δεν επιβλέπουν την τήρηση του ΚΟΚ.
Απαντώντας στην κα Πιπιλή για τις σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, ο κ. Καραμανλής είπε: «Θα εισάγουμε το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ, τα οποία και θα τα κατανέμει στους δήμους, αλλά «αποκλειστικά για δράσεις οδικής ασφάλειας. Εάν όμως οι δήμοι, δεν θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν, δεν θα τα παίρνουν».
Έρχονται μέτρα για ήπια κυκλοφορία στο ιστορικό κέντρο
Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, προανήγγειλε μια σειρά άλλων μέτρων, που θα ενταχθούν στην επερχόμενη νομοθετική ρύθμιση για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ). Συγκεκριμένα:
- «Θα προτείνουμε συστηματικές επεμβάσεις όπως, η δημιουργία ζωνών με όριο 30 χλμ σε συγκεκριμένες αστικές περιοχές,
- θα επανασχεδιάσουμε πολλές διασταυρώσεις σε συνεργασία με τους δήμους,
- θα προχωρήσουμε σε διαπλάτυνση πεζοδρομίων,
- θα προβλέπουμε την αναβάθμιση οδοστρωμάτων και σήμανσης και
- θα υιοθετήσουμε μέτρα ήπιας κυκλοφορίας στα ιστορικά κέντρα, προς όφελος των πεζών αλλά και του Τουρισμού».
Αλλαγές και στην τροφοδοσία των εμπορικών καταστημάτων
Κλείνοντας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι πρέπει να γίνει το «προφανές», να δημιουργηθεί δηλαδή ένας μητροπολιτικός φορέας -ώστε να μην μπορεί κάθε αρμόδιος «να πετά το μπαλάκι» στον άλλο- υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών και τη συμμετοχή όλων των φορέων.
Ως παράδειγμα έφερε το ζήτημα της τροφοδοσίας: «Είμαστε η μόνη χώρα στη Ευρώπη που τροφοδοτούμε τα εμπορικά καταστήματα, σχεδόν 12 ώρες την ημέρα... Δεν μπορεί να γίνεται αυτό. Πρέπει να κάτσουμε, με σοβαρότητα, όλοι οι φορείς να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα. Αλλιώς, θα κάνουμε αυτό που κάνουμε συνήθως, θα φέρουμε έναν ωραίο νόμο προς ψήφιση και (μετά) θα έχει πρόβλημα εφαρμογής»
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στο δημοσίευμα για «καταβρόμικο σιντριβάνι» είχε απαντήσει νωρίτερα και το Υπουργείο Πολιτισμού «δείχνοντας» τον Δήμο
Το σκεπτικό της απόφασης
Τα χιουμοριστικά του βίντεο και οι τεχνολογικές αναλύσεις τον ανέδειξαν
Ο γνωστός βιομήχανος ήταν 95 ετών
Τι αναφέρει η ενημέρωση του νοσοκομείου Υγεία για τον θάνατο του σπουδαίου σκηνοθέτη
«Από οξεία λευχαιμία ο θάνατός του», λέει η σύζυγος του σκηνοθέτη
Οι περιοχές όπου η θερμοκρασία δεν θα ξεπεράσει τους 10 βαθμούς Κελσίου
Διοργανώνοντας το συνέδριό μας
«Πρόλαβα να τον χαιρετήσω. Δεν το πίστευε ότι θα έρθει το τέλος», σημείωσε η κα.Μαρία
Εξετάζεται το «ύποπτο» παρελθόν της Ειρήνης Μουρτζούκου
Οι εκτιμήσεις των αστυνομικών αρχών
Η επιθυμία της μοναδικής κατοίκου του νησιού και η δύσκολη επιχείρηση μεταφοράς του
Πώς έγινε το δυστύχημα
Άρπαξαν το χρηματοκιβώτιο και διέφυγαν
Αναλυτικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Το Χ «λέει» και αυτό το τελευταίο αντίο σε έναν εκ των σημαντικότερων δημιουργών της ελληνικής τηλεόρασης και του κινηματογράφου
Το χρονικό της υπόθεσης
Αναλυτική πρόγνωση από την EMY
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.