- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Ελληνική PISA: Πότε θα γίνουν οι διαγνωστικές εξετάσεις στους μαθητές
Θα συμμετάσχουν 6.000 μαθητές από 600 σχολεία της χώρας
Ελληνική PISA: Πότε θα γίνουν οι εξετάσεις στους μαθητές και πόσοι θα συμμετέχουν - Ποιος ο στόχος των διαγνωστικών εξετάσεων σύμφωνα με τη Νίκη Κεραμέως
Την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022 θα διεξαχθούν, σε εθνικό επίπεδο, οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών σχολείων και της Γ’ τάξης των Γυμνασίων στο πλαίσιο του προγράμματος PISA.
Οι διαγνωστικές εξετάσεις θα αφορούν στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών, και στοχεύουν στην έγκυρη και αξιόπιστη διάγνωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών μας, σύμφωνα με τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, θα καταστεί δυνατή, για πρώτη φορά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, η διαμόρφωση βελτιωτικών παρεμβάσεων στη βάση μετρήσιμων, αξιόπιστων και αντιπροσωπευτικών δεδομένων. Η «ελληνική PISA» συμπληρώνει τη δέσμη μεταρρυθμίσεων του Υπ. Παιδείας των τελευταίων σχεδόν 3 ετών ως προς τη συνεχή και ολοκληρωμένη ανατροφοδότηση και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας σε όλες του τις πτυχές.
PISA: Πόσοι μαθητές θα συμμετάσχουν στις διαγνωστικές εξετάσεις
Για το σχολικό έτος 2021-22 στις διαγνωστικές εξετάσεις θα συμμετάσχουν 6.000 μαθητές από 600 σχολεία της χώρας, 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια. Τα σχολεία που επελέγησαν αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολείων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, και επελέγησαν από Επιστημονική Επιτροπή.
Τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι ανώνυμα και δεν συνεκτιμώνται από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/τριών στα συγκεκριμένα μαθήματα. Οι διαγνωστικές εξετάσεις θα διεξαχθούν σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’ αριθμ. πρωτ. 16469/ΓΔ4 (ΦΕΚ Β’ 877/25-2-2022) Υπουργική Απόφαση της Υφυπουργού Ζέττας Μακρή, καθώς και με διευκρινιστικές οδηγίες οι οποίες θα αποσταλούν στους Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων που θα συμμετάσχουν στις διαγνωστικές εξετάσεις.
Κεραμέως για PISA: Ξεκινάμε ένα νέο θεσμό - Πώς θα αξιοποιηθούν τα πορίσματα
«Ξεκινούμε ένα νέο θεσμό, αποσκοπώντας στην εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό που επιτυγχάνονται τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα. Μέσα από σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε τα πορίσματα της πανελλαδικής αυτής διαδικασίας, ώστε να βελτιώσουμε τα προγράμματα σπουδών, τη διδακτική μεθοδολογία, το εκπαιδευτικό υλικό, αλλά και να προβούμε σε στοχευμένες επιμορφωτικές δράσεις για τους εκπαιδευτικούς μας. Γνωρίζοντας τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού μας συστήματος, μπορούμε να σχεδιάσουμε πληρέστερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια την πολιτική μας και να επιτύχουμε περισσότερα, προς όφελος των παιδιών μας και ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας», δήλωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Τι είναι το πρόγραμμα PISA
Το Διεθνές Πρόγραμμα PISA για την Αξιολόγηση των Μαθητών (Programme for International Student Assessment) είναι μία Εκπαιδευτική Έρευνα που διεξάγεται κάθε τρία χρόνια (από το 2000 έως σήμερα) και που υλοποιείται από διεθνή ερευνητικά ιδρύματα (PISA Consortium) υπό την οργάνωση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης του ΟΟΣΑ (Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη) και τη συνεργασία των συμμετεχουσών στην Έρευνα χωρών. Το 2015 πάνω από μισό εκατομμύριο μαθητές, οι οποίοι αντιπροσώπευαν 28 εκατομμύρια 15χρονους συμμαθητές τους από 72 χώρες/οικονομίες, πήραν μέρος στην Έρευνα.
Κύριος στόχος του Προγράμματος PISA είναι η αξιολόγηση του εύρους των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών που βρίσκονται στο τέλος της Υποχρεωτικής τους Εκπαίδευσης, βάσει των οποίων διαμορφώνεται, σε σημαντικό βαθμό, η ουσιαστική και ισότιμη συμμετοχή τους στις σύγχρονα δομημένες κοινωνίες. Εκκινώντας από ένα κοινά καθορισμένο και διεθνώς αποδεκτό πλαίσιο εργασίας, το Πρόγραμμα PISA συλλέγει πληροφορίες για τις επιδόσεις των 15χρονων συμμετεχόντων μαθητών και, την ίδια στιγμή, ανιχνεύει όψεις και δυνατότητες της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών που λαμβάνουν μέρος στην αξιολόγηση. Κάθε συμμετέχουσα χώρα έχει τη δυνατότητα να αντλεί μέσω του Προγράμματος αυτού χρήσιμα στοιχεία για το εκπαιδευτικό της σύστημα, κατορθώνει να κατανοεί τα θετικά στοιχεία και τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού της σχεδιασμού και ανατροφοδοτείται σχετικά με το βαθμό αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού της έργου ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα τις πρακτικές Εκπαίδευσης και Αγωγής των άλλων συμμετεχουσών χωρών.
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το πατίνι εκσφενδονίστηκε περίπου 25 μέτρα μακριά
Πού εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα στο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου
Ποιοι δρόμοι κλείνουν και πότε - Αλλαγές στα λεωφορεία
Τι αναμένεται να υποστηρίξει
Αναλυτική πρόγνωση από την EMY
Μεγάλο το ενδιαφέρον πολιτών για το σκυλάκι που επέζησε από το τροχαίο που σκοτώθηκε ο ιδιοκτήτης του
Φύλλο και φτερό από την αντιτρομοκρατική το διαμέρισμα γιάφκα - Τι βρήκαν
Γιατί βρισκόταν εκεί - Διατάχθηκε ΕΔΕ
Είναι το πρόσωπο που κανόνισε να πάρει τα κλειδιά του σπιτιού στην πολυκατοικία
Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο «Live News» για το έκτο νεκρό βρέφος
Τι υπήρχε μέσα στο ισοπεδωμένο διαμέρισμα - Η επίσημη ανακοίνωση
Διώκεται για παράβαση καθήκοντος σχετικά με το μπάζωμα του χώρου της σύγκρουσης
Το παιδί είναι διασωληνωμένο στη ΜΕΘ του Παίδων
Ήταν ο άνθρωπος πίσω από μεγάλες επιτυχίες του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.