Ελλαδα

Δήλωση ονοματοδοσίας & βάπτισης με λίγα κλικ μέσω του gov.gr

Αναλυτικά η διαδικασία

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Βρέφος (Φωτογραφία Αρχείου)
Βρέφος (Φωτογραφία Αρχείου) © Pixabay

Στο gov.gr η δήλωση ονοματοδοσίας και βάπτισης. Ποια είναι η διαδικασία.

Νέα υπηρεσία στο gov.gr δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να δηλώνουν το όνομα του παιδιού τους, τη βάπτιση του, καθώς και να παραλαμβάνουν ηλεκτρονικά την επικαιροποιημένη ληξιαρχική πράξη από σήμερα Τρίτη (29/3).

Σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργών Εσωτερικών Μάκη Βορίδη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, η νέα υπηρεσία παρέχεται μέσα από την ενότητα «Οικογένεια» και την υποενότητα «Γέννηση».

Ονοματοδοσία και δήλωση βάπτισης με λίγα κλικ – Η διαδικασία

Ειδικότερα, ο πολίτης συνδέεται μέσω των κωδικών Taxisnet ή με τους κωδικούς web banking και υποβάλλει τις δηλώσεις ηλεκτρονικά. Η δήλωση ονοματοδοσίας πραγματοποιείται συνδυαστικά και από τους δύο γονείς. Με την έγκριση και του δεύτερου γονέα, τη δήλωση την παραλαμβάνει ηλεκτρονικά ο ληξίαρχος του δήμου όπου δηλώθηκε η γέννηση του παιδιού και προχωρά στην ονοματοδοσία.

Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας, η επικαιροποιημένη ληξιαρχική πράξη αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη θυρίδα του πολίτη, ο οποίος ταυτόχρονα ειδοποιείται με SMS και email ώστε να εντοπίσει και να αποθηκεύσει ή να εκτυπώσει το έγγραφο μέσω του my.gov.gr. Το αντίγραφο ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά ασφαλείας (Κωδικός QR, Κωδικός ασφαλείας, Προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα) και μπορεί να προσκομιστεί για κάθε νόμιμη χρήση.

Τη δυνατότητα ηλεκτρονικής δήλωσης βάπτισης έχει οποιοσδήποτε γονέας ή ο ανάδοχος, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία. Ο ληξίαρχος, με τον ίδιο τρόπο την καταχωρίζει και ο πολίτης ενημερώνεται αντίστοιχα.

Όλα τα στοιχεία του πολίτη για την υποβολή των δηλώσεων αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας.

Οι δηλώσεις ονοματοδοσίας και βάπτισης έρχονται να προστεθούν στις κοινές δράσεις που σχεδιάζουν και υλοποιούν τα δύο τελευταία χρόνια τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εσωτερικών για την ψηφιοποίηση υπηρεσιών των δήμων.

Βρέφος (Φωτογραφία Αρχείου)
Βρέφος (Φωτογραφία Αρχείου) © Pixabay

Gov.gr: Οι υπηρεσίες που παρέχονται ψηφιακά

Υπενθυμίζεται ότι έχουν προηγηθεί και ήδη παρέχονται ψηφιακά μέσω του gov.gr οι ακόλουθες υπηρεσίες:

  • Ψηφιακή δήλωση γέννησης στο μαιευτήριο
  • Έκδοση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης
  • Έκδοση πιστοποιητικού γέννησης
  • Έκδοση πιστοποιητικού ιθαγένειας
  • Έκδοση πιστοποιητικού εγγυτέρων συγγενών
  • Έκδοση ληξιαρχικής πράξης γέννησης
  • Έκδοση ληξιαρχικής πράξης γάμου
  • Έκδοση ληξιαρχικής πράξης συμφώνου συμβίωσης
  • Έκδοση ληξιαρχικής θανάτου
  • Καταχώρηση ληξιαρχικών πράξεων των αποδήμων από τα προξενεία

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από το υπουργείο Εσωτερικών, το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ - GRNET), τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντική μείωση του γραφειοκρατικού βάρους θα επιτευχθεί και με την παροχή θυρίδων του gov.gr στους δήμους τον επόμενο μήνα. Οι δήμοι μέσω των θυρίδων θα υποδέχονται ηλεκτρονικά αιτήματα των πολιτών για δημοτικές υπηρεσίες και θα εκδίδουν πιστοποιητικά, απαντώντας άμεσα μέσα από ένα φιλικό περιβάλλον εργασίας με την ασφάλεια και την αξιοπιστία του gov.gr Έτσι, οι πολίτες θα ολοκληρώνουν της υποθέσεις τους χωρίς να προσέρχονται με φυσική παρουσία στον οικείο δήμο.

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.