- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Euroferry Olympia: Επιβάτης που σώθηκε από το φλεγόμενο πλοίο ήταν και στο Norman Atlantic - Η συγκλονιστική μαρτυρία.
«Έζησα ξανά τον εφιάλτη», με αυτά τα λόγια περιέγραψε τα όσα βίωσε επιβάτης του Euroferry Olympia, ο οποίος διασώθηκε από το φλεγόμενο πλοίο. Μάλιστα ο ίδιος άνθρωπος έζησε και την περιπέτεια του Norman Atlantic το 2014.
Ο άνδρας μίλησε στην εκπομπή «Tlive» και είπε ότι η πυρκαγιά ξέσπασε τις βραδινές ώρες, όμως η αντίδραση του πληρώματος ήταν γρήγορη. Μάλιστα, χαρακτήρισε «τυχερό» τον εαυτό του, ενώ εξύμνησε το πλήρωμα του πλοίου, το οποίο έδρασε γρήγορα και απομάκρυνε τους επιβάτες.
«Το βράδυ βγαίνουμε από την Ηγουμενίτσα κοντά στις 2, όμως στις 3.30 μας ξύπνησαν και είπαν ότι καίγεται το καράβι. Τουλάχιστον ήταν οργανωμένα (σ.σ. Η απομάκρυνση των επιβατών)», είπε χαρακτηριστικά.
«Το πλήρωμα ήταν ψύχραιμο και βγήκαμε αμέσως», πρόσθεσε στη συνέχεια.
Παράλληλα, είπε πως «αισθάνομαι τυχερός, γιατί γλίτωσα την ζωή μου. Το επαγγελματικό κομμάτι όμως μένει πίσω (σ.σ. Το φορτηγό του έχει καεί)».
Μάλιστα ο 52χρονος οδηγός φορτηγού, σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ, ερωτηθείς γιατί εξακολουθεί να κάνει το ίδιο δρομολόγιο μετά την περιπέτεια που έζησε, το 2014 με το Norman Atlantic, απάντησε ότι αυτή είναι η δουλειά του και αυτό θα συνεχίσει να κάνει.
Η τραγωδία του Norman Atlantic
Ήταν ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου 2014 όταν οι επιβάτες του «Norman Atlantic» ξύπνησαν από την οσμή του καπνού και του καμένου πλαστικού.
Το πλοίο πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ανκόνα με 56μελές ιταλικό και ελληνικό πλήρωμα και περισσότερους από 400 επιβάτες. Όσο έπλεε στην Αδριατική, στο στενό του Οτράντο, εκδηλώθηκε φωτιά σε ένα από τα γκαράζ του. Η επιχείρηση διάσωσης κράτησε συνολικά 36 ώρες.
Ο απολογισμός ήταν 11 νεκροί και πάνω από 10 αγνοούμενοι. Κάποιοι κάηκαν παγιδευμένοι στα αυτοκίνητά τους, άλλοι χάθηκαν στη θάλασσα κατά τη διαφυγή τους. Σε τουλάχιστον δύο περιπτώσεις χρειάστηκαν αναλύσεις DNA, μήνες μετά το δυστύχημα για να ταυτοποιηθούν οι σοροί.
Το μαύρο κουτί του Norman Atlantic είχε ρυθμιστεί με λάθος τρόπο, αλλά περνούσε τα τεστ κάθε χρόνο
«Το μαύρο κουτί του Norman Atlantic είχε ρυθμιστεί με λάθος τρόπο, αλλά περνούσε τα τεστ κάθε χρόνο» έγραφε η ιταλική εφημερίδα «Il Fatto Quotidiano».
Η εφημερίδα ανέφερε ότι όχι μόνον το μαύρο κουτί του πλοίου είχε ρυθμιστεί με λανθασμένο τρόπο, αλλά υπήρξε και πρόβλημα για την αποκρυπτογράφηση των στοιχείων του.
Παράλληλα, η ιταλική εφημερίδα ανέφερε σε ρεπορτάζ της ότι η πυρκαγιά αυτή, σύμφωνα με την πραγματογνωμοσύνη οφειλόταν και στο μπλακ - άουτ που βύθισε στο σκοτάδι το πλοίο, αλλά και σε τρία ανθρώπινα λάθη. Το κυριότερο, προσθέτει ο συντάκτης Αντρέα Τούντο, είναι ότι ετέθη σε λειτουργία το αντιπυρικό σύστημα σε λάθος γέφυρα του πλοίου, και με καθυστέρηση, αφού οι σχετικές κινήσεις έγιναν δέκα με δεκαπέντε λεπτά μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς.
Η εφημερίδα, με αναφορά στην πραγματογνωμοσύνη, τόνισε ότι βάσει όλων των προηγούμενων πυρκαγιών που είχαν ξεσπάσει σε πλοία και το πώς είχαν αντιμετωπισθεί, «υπό τις συνθήκες αυτές, οι πιθανότητες περιορισμού της φωτιάς ήταν ουσιαστικά μηδενικές».
Σύμφωνα με την ίδια εφημερίδα: «ουδείς ανησύχησε, όταν ένας ναύτης, μετά από τις πρώτες υποψίες, κατέβηκε στο γκαράζ και πρόσεξε ότι από ένα φορτηγό έβγαινε καπνός», κάτι που «φέρεται να δείχνει ότι για τον καπετάνιο και το πλήρωμα, το ότι από κάποια φορτηγά έβγαινε καπνός, δεν αποτελούσε ένα σημαντικό νέο».
Norman Atlantic: Ένοχοι πέντε από τους έντεκα κατηγορούμενους
Έναν χρόνο πριν, τον Ιανουάριο του 2021, το Πρωτοδικείο Πειραιά αποφάσισε την ενοχή των 5 κατηγορουμένων από τους συνολικά 11, για τη φωτιά που είχε εκδηλωθεί από άγνωστη αιτία, στο γκαράζ του φορτηγού οχηματαγωγού πλοίου Norman Atlantic.
Συγκεκριμένα, καταδικάστηκαν οι δύο νόμιμοι εκπρόσωποι της ΑΝΕΚ και τρία μέλη του πληρώματος/υπάλληλοι της εταιρείας. Το δικαστήριο μετά από συγχωνεύσεις επέβαλε συνολική ποινή πέντε ετών στον καθένα, μετατρέψιμων σε 20 ευρώ την ημέρα για τους εκπροσώπους της ΑΝΕΚ, 10 ευρώ για τα δύο μέλη του πληρώματος και 5 ευρώ την ημέρα στον τρίτο που ήταν κατώτερο πλήρωμα. Η απόφαση έχει ανασταλτικό χαρακτήρα μέχρι την εκδίκασή της από το εφετείο.
Ανάλογο δικαστήριο έγινε και στην Ιταλία, ενώ όποια αμετάκλητη απόφαση εκδοθεί πρώτη σε μία από τις δύο χώρες, αποτελεί δεδικασμένο και για την άλλη.
Σύμφωνα με στελέχη της ΑΝΕΚ, το πλοίο είχε νοικιαστεί, βάσει ναυλοσυμφώνου, από την εταιρεία VISEMAR di Navigazione S.R.l και είχε ζητηθεί να συμπεριλαμβάνονται στο πλήρωμα, ως βοηθητικό προσωπικό, και κάποιοι Έλληνες, τους οποίους, ωστόσο, πλήρωνε η ΑΝΕΚ. Βάσει του ναυλοσυμφώνου, τα θέματα της ασφάλειας και του πληρώματος συνολικά βάραιναν την ιταλική εταιρεία.
Με πληροφορίες από Alpha, ΕΡΤ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στο δημοσίευμα για «καταβρόμικο σιντριβάνι» είχε απαντήσει νωρίτερα και το Υπουργείο Πολιτισμού «δείχνοντας» τον Δήμο
Το σκεπτικό της απόφασης
Τα χιουμοριστικά του βίντεο και οι τεχνολογικές αναλύσεις τον ανέδειξαν
Ο γνωστός βιομήχανος ήταν 95 ετών
Τι αναφέρει η ενημέρωση του νοσοκομείου Υγεία για τον θάνατο του σπουδαίου σκηνοθέτη
«Από οξεία λευχαιμία ο θάνατός του», λέει η σύζυγος του σκηνοθέτη
Οι περιοχές όπου η θερμοκρασία δεν θα ξεπεράσει τους 10 βαθμούς Κελσίου
Διοργανώνοντας το συνέδριό μας
«Πρόλαβα να τον χαιρετήσω. Δεν το πίστευε ότι θα έρθει το τέλος», σημείωσε η κα.Μαρία
Εξετάζεται το «ύποπτο» παρελθόν της Ειρήνης Μουρτζούκου
Οι εκτιμήσεις των αστυνομικών αρχών
Η επιθυμία της μοναδικής κατοίκου του νησιού και η δύσκολη επιχείρηση μεταφοράς του
Πώς έγινε το δυστύχημα
Άρπαξαν το χρηματοκιβώτιο και διέφυγαν
Αναλυτικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Το Χ «λέει» και αυτό το τελευταίο αντίο σε έναν εκ των σημαντικότερων δημιουργών της ελληνικής τηλεόρασης και του κινηματογράφου
Το χρονικό της υπόθεσης
Αναλυτική πρόγνωση από την EMY
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.