- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο: Νέα γραμμή - Τι προβλέπεται
Νέα γραμμή 32 χλμ, με 2 σταθμούς και 7 στάσεις θα εξυπηρετεί τους κατοίκους της ανατολικής Αττικής
ΕΡΓΟΣΕ: Διαγωνισμός ανάθεσης έργου για την κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει το Λαύριο με το Κορωπί
Σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ για την ανάθεση του έργου της πολυαναμενόμενης επέκτασης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που θα συνδέει το Κορωπί με το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου.
Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, προβλέπεται επέκταση του Προαστιακού με την κατασκευή νέας γραμμής μήκους 32 χλμ, με ταχύτητα κίνησης των συρμών στα 120 χλμ την ώρα. Η νέα γραμμή πρόκειται να ξεκινά από τον κόμβο Κορωπίου, λίγο μετά τον προαστιακό σταθμό Κορωπί, θα είναι διπλή και περιλαμβάνει την κατασκευή 2 νέων Σιδηροδρομικών Σταθμών και 7 νέων Σιδηροδρομικών Στάσεων με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών.
Πιο συγκεκριμένα:
- Μαρκόπουλο (Σταθμός)
- Καλύβια (Στάση)
- Κουβαράς (Στάση)
- Κερατέα (Στάση)
- Δασκαλειό (Στάση)
- Καλοπήγαδο (Στάση)
- Θορικό (Στάση)
- Λαύριο (Στάση)
- Τερματικός Λιμένας Λαυρίου (Σταθμός)
Πρόκειται για μια επέκταση που όχι μόνο θα διευκολύνει στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της ανατολικής Αττικής, αλλά θα συμβάλλει σημαντικά και στην ακτοπλοΐα, η οποία πλέον θα μπορεί να δρομολογεί από τα τρία μεγάλα λιμάνια της Αττικής ανάλογα με τις ανάγκες και έχοντας επαρκή κάλυψη από τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Μετρό.
Επίσης, στο έργο περιλαμβάνεται:
- Κατασκευή σύγχρονου συστήματος αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.
- Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης 25kV/50Hz, με τηλεδιοίκηση (SCADA).
- Κατασκευή υποσταθμού έλξης.
- Κατασκευή σύγχρονου συστήματος Τηλεπικοινωνιών.
- Επαλήθευση «ΕΚ» όλων των υποσυστημάτων του έργου, σύμφωνα με τις ισχύουσες Τεχνικές Προδιαγραφές Διαλειτουργικότητας, καθώς και τον Ν. 4632/2019, που ενσωμάτωσε την Οδηγία (ΕΕ) 2016/797.
Μέχρι τις 14 Ιανουαρίου, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν εκδήλωση ενδιαφέροντος, με το έργο να διεξάγεται με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Σύμφωνα με αυτή τη μέθοδο, ο ανάδοχος που θα επιλεγεί να αναλάβει το έργο, οφείλει να τηρήσει αυστηρά το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του.
«Εισάγουμε τη διαδικασία της μελετοκατασκευής και του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Βάζουμε τέλος λοιπόν στον κατακερματισμό των έργων που έφερνε καθυστερήσεις, συμπληρωματικές συμβάσεις και τα έργα δεν υλοποιούνταν ποτέ», ανέφερε χαρακτηριστικά επί του θέματος ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλης στη Βουλή σε συζήτηση για τον κρατικό προϋπολογισμό του 2022 και σημείωσε πως οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού στο Λαύριο και τη Ραφήνα, που ανήκουν στα λεγόμενα έργα της Αττικής, είναι απαραίτητα για την ενίσχυση των συγκοινωνιών και θα αποσυμφορήσουν το κυκλοφοριακό.
Το κόστος του έργου έχει εκτιμηθεί σε 484,48 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (391 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, η συνολική διάρκεια της σύμβασης, ανέρχεται σε 4 χρόνια (48 μήνες). Ο ακριβής χρόνος μελέτης, κατασκευής και ο χρόνος εγγύησης του έργου αναμένεται να καθοριστεί κατά τη διάρκεια της β' φάσης του διαγωνισμού.