Ελλαδα

Μετά το lockdown οι Έλληνες στήριξαν καφέ, εστιατόρια και μπαρ

Τα στοιχεία της Google επιβεβαιώνουν την επιστροφή στην κανονικότητα - Τι σημαίνει αυτό για την οικονομία και τη διασπορά του ιού

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Σε επίπεδο προ lockdown η κινητικότητα στην Ελλάδα βάσει στοιχείων της Google, καθώς οι πολιτες στήριξαν καφέ, εστιατόρια και μπαρ, κάνοντας βόλτες στην αγορά.

Η κίνηση των πολιτών στην Ελλάδα επανήλθε στα προ lockdown επίπεδα του περασμένου Ιανουαρίου, με τον κόσμο να πηγαίνει σε καφέ, εστιατόρια και μπαρ, και να κάνει τις βόλτες του σε πάρκα και πλατείες.

Χαρακτηριστική περίπτωση ο Αύγουστος όπου η κίνηση των ανθρώπων στην αγορά έφθασε να είναι έως και 20% ψηλότερη, παρά το γεγονός ότι τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν η ροή τουριστών από το εξωτερικό ήταν αισθητά μειωμένη.

Στους πίνακες που δημοσιεύουν οι Financial Times, και οι οποίοι προκύπτουν από στοιχεία κινητικότητας της Google, η πράσινη γραμμή δείχνει την κίνηση των ανθρώπων στο σύνολο της χώρας, ενώ η κόκκινη στην περιφέρεια των πρωτευουσών.

Όπως φαίνεται και στα γραφήματα αυτά, μετά την άρση του lockdown στο πρώτο κύμα κορωνοϊού στη χώρα, οι Έλληνες καταναλωτές επέλεξαν να στηρίξουν την οικονομία, πολλαπλασιάζοντας τις εξόδους τους σε καφέ, εστιατόρια και μπαρ. Αυτό προκύπτει βάσει των στοιχείων της Google για την κινητικότητα.

Τα στοιχεία κινητικότητας της Google συγκεντρώνονται μέσω κινητών από τον τεχνολογικό κολοσσό και επεξεργάζονται απρόσωπα. Δείχνουν μεταξύ άλλων την κίνηση των πολιτών προς συγκεκριμένους προορισμούς, τον αριθμό των βημάτων που κάνουν σε καταστήματα εστίασης, λιανικού εμπορίου κ.λπ., πάρκα, πλατείες και άλλα σημεία όπου υπάρχει ανεπτυγμένη αγορά σε μια πόλη ή έναν οικισμό.

Ωστόσο, η επιλογή αυτή δεν παύει να εγκυμονεί κινδύνους για την εξάπλωση του κορωνοϊού, σύμφωνα με το δημοσίευμα των Financial Times, καθώς μεγαλύτερη κυκλοφορία πολιτών σημαίνει αυξημένος κίνδυνος διασποράς της Covid-19. Ένα ακόμη «καλό» νέο, όμως, πέρα από τη στήριξη της οικονομίας σε συνθήκες ύφεσης που προκάλεσε η πανδημία κορωνοϊού, αποτελεί το γεγονός πώς αυτή η επιλογή των πολιτών στην Ελλάδα δεν έχει αποτυπωθεί ακόμα στα επιδημιολογικά δεδομένα.

Χαρακτηριστική περίπτωση στην Ευρώπη αποτελεί το Βέλγιο, το οποίο δεν έχει καταφέρει ακόμη να επανέλθει στα επίπεδα καταναλωτικής κίνησης του περασμένου Ιανουαρίου ενώ οι νέες μολύνσεις Covid-19 στο πλαίσιο του δεύτερου κύματος σημειώνουν συνεχείς «εκρήξεις». Στη γειτονική Ολλανδία η κίνηση επέστρεψε σε επίπεδα Ιανουαρίου, όμως πλέον παρατηρείται έξαρση της πανδημίας, με την κυβέρνηση του πρωθυπουργού Μαρκ Ρούτε να ενεργοποιεί μερικό lockdown.

FT: Οι Έλληνες μετά το lockdown βγήκαν εκτός σπιτιού και στήριξαν εστίαση και λιανικό εμπόριο

Όπως γράφει στο «Πρώτο Θέμα» ο Ηλίας Σιακαντάρης, η κίνηση στην Ελλάδα ανέκαμψε πιο ζωηρά από κάθε άλλη χώρα του παγκόσμιου δείγματος που παρουσιάζει η βρετανική εφημερίδα στηριζόμενη στα στοιχεία κινητικότητας της Google.

Σε μεσογειακά κράτη όπως η Ισπανία, η Ιταλία και η Πορτογαλία η κίνηση των πολιτών αυξήθηκε επίσης το καλοκαίρι, όχι όμως όπως στην Ελλάδα, όπου οι Έλληνες δεν σταματούσαν τις εξόδους. Στην περίπτωση της Ισπανίας, μάλιστα, η κίνηση παραμένει μειωμένη κατά περισσότερο από 20% σε σχέση με τα προ lockdown επίπεδα του περασμένου Ιανουαρίου.

Ένα επιπλέον στοιχείο για την κίνηση των πολιτών στην Ελλάδα τους καλοκαιρινούς μήνες είναι πως σε αντίθεση με ό,τι συνέβη σε άλλες πρωτεύουσες, στην Αθήνα η κινητικότητα μειώθηκε. Κάτι το οποίο σημαίνει ότι οι Αθηναίοι έφυγαν από το «κλεινόν άστυ» και καταγράφηκαν να περπατούν σε καφέ, εστιατόρια και καταστήματα της επαρχίας τόσο στις διακοπές τους όσο και κατά τη διάρκεια σύντομων εξόδων του Σαββατοκύριακου.

Δείτε τους πίνακες:

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ