Ελλαδα

Κορωνοϊός - Ελλάδα: 177 νέα κρούσματα το Σάββατο | 29.08.2020

Η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Πλατεία Συντάγματος
Πλατεία Συντάγματος © EUROKINNISSI/ΔΑΓΑΛΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

Ο ΕΟΔΥ έδωσε στη δημοσιότητα την καθιερωμένη ανακοίνωση για τα νέα κρούσματα κορωνοϊού στην Ελλάδα - Τι αναφέρει για το Σάββατο 29.08.2020

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα 177 νέα κρούσματα κορωνοϊού

Η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ:

O EΟΔΥ ανακοινώνει σήμερα 177 κρούσματα κορωνοϊού εκ των οποίων τα 20 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 9977, εκ των οποίων το 55.6% άνδρες.

Από το σύνολο των κρουσμάτων τα 2033 (20.4%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 4402 (44.1%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

36 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 ετών. 11 (30.6%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 47.2% έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 148 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

 

Τέλος, έχουμε 1 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 260 θανάτους συνολικά στη χώρα. 92 (35.4%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 77 έτη και το 93.8% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Μαγιορκίνης: Δεν έχω πειστεί πως έχει σημασία ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τάξη 

 

Την άποψή του για τον αριθμό μαθητών στις σχολικές τάξεις εκφράζει, μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο Facebook, ο Γκίκας Μαγιορκίνης.

Ο επίκουρος καθηγητής Υγιεινής και Επιδημολογίας σημειώνει τα ακόλουθα: «Μετά τη χθεσινή ενημέρωση στο Υπουργείο επανέρχομαι λίγο στο θέμα του μεγέθους των τάξεων επειδή φαίνεται να επικεντρώνεται εκεί η συζήτηση και να εξηγήσω γιατί δεν έχω πεισθεί ότι έχει τόση σημασία. Η απόσταση του 1.5 μέτρου είναι σημαντική για τη μετάδοση με σταγονίδια και θα πρέπει να την τηρούμε όσο μπορούμε γενικά. Όπου δεν μπορούμε θα πρέπει να βρίσκουμε τρόπο να μειώσουμε την πιθανότητα μετάδοσης με τη χρήση μάσκας. Η ίδια λογική εφαρμόζεται και στα σχολεία με γενικευμένη χρήση μάσκας στις τάξεις.


Οι τάξεις, θα πρέπει να σημειωθεί, δεν μπορούν να θεωρούνται όπως οι χώροι εστίασης. Στην εστίαση υπάρχει διαρκής εναλλαγή των ατόμων που συνευρίσκονται. Οι τάξεις έχουν διαρκώς την ίδια σύνθεση και έτσι μπορούμε να τις θεωρήσουμε ως κοινωνικές “φουσκάλες” ή “φούσκες” (bubbles) οπότε η λογική στην αντιμετώπισή τους είναι αρκετά διαφορετική. Καταρχήν η όποια μετάδοση στην τάξη είναι πλήρως ιχνηλατίσιμη και μπορεί να περιοριστεί με απλό περιορισμό, ενώ στην εστίαση δημιουργεί κατα κόρον “ορφανά” κρούσματα».

Αναφορικά με ερώτημα “πόση είναι η επιβάρυνση των αποστάσεων >1.5 μέτρου στις τάξεις 25 μαθητών σε σχέση με τις τάξης 15 μαθητών;”, ο Γκίκας Μαγιορκίνης παραπέμποντας σε έναν πίνακα εξηγεί: «Για να βοηθήσω λιγάκι στην εξήγηση έχω φτιάξει ένα διάγραμμα τάξης 15 μαθητών (δεξιά). Με πράσινα βελάκια δείχνω τις ανά 2 αποστάσεις του μαθητή στο πρώτο θρανίο με όλους τους μαθητές στη δίπλα σειρά (8 αποστάσεις), για λόγους ευκολίας δεν δείχνω τις υπόλοιπες με μαθητές τις ίδιας σειράς (6 αποστάσεις). Οι αποστάσεις του μαθητή αυτού είναι 14 και όλες υπερβαίνουν το 1.5 μέτρο. Το σύνολο των αποστάσεων σε αυτήν τη διάταξη είναι 120. Όπως φαίνεται και παρακάτω σε μία τάξη 25 μαθητών οι ανά 2 αποστάσεις είναι 325 με 13 να παραβαίνουν το όριο του 1.5 μέτρου δηλαδή μόλις το 4% όλων των πιθανών συνδυασμών. Αυτές οι “παραβάσεις” είναι μόνο σε οριζόντιο επίπεδο, και δεν επιτρέπουν τη μετάδοση στον κάθετο άξονα της τάξης».


Συνεπώς, εξηγεί ο καθηγητής «από αυτούς τους υπολογισμούς η μετατροπή της τάξης σε μέγεθος 15 ατόμων εξαλείφει το 4% των ανά 2 αποστάσεων την ώρα του μαθήματος. Συγχρόνως αυξάνει (σχεδόν διπλασιάζει) τον αριθμό των εκπαιδευτικών ωρών που θα πρέπει να καλυφθούν από εκπαιδευτικούς. Το σενάριο λοιπόν δείχνει ότι για την πιθανότητα μετάδοσης αποκλειστικά και μόνο την ώρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας προκειμένου να ρίξεις 4% τις κοντινές επαφές θα πρέπει να διπλασιάσεις τον χρόνο έκθεσης των εκπαιδευτικών».


Καταλήγοντας στην ανάρτησή του ο Γκίκας Μαγιορκίνης λέει: «Αντιλαμβάνομαι ότι η πρόθεση είναι πάντα το καλύτερο των μαθητών και των εκπαιδευτικών αλλά προσωπικά πιστεύω ότι η απάντηση δεν είναι τόσο απλή και δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα υπήρχε (και αν θα υπήρχε) σημαντικό κέρδος στη μείωση της μετάδοσης από 25 σε 15 όσον αφορά τη μετάδοση σταγονιδίων».

 

 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.