- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Στις σχολικές μονάδες από σήμερα Τετάρτη 6 Μαΐου οι καθηγητές γυμνασίων και λυκείων, ενώ η ΟΛΜΕ προχωρά σε τρίωρη στάση εργασίας.
Από σήμερα Τετάρτη 6 Μαΐου θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί των γυμνασίων και των λυκείων να βρίσκονται στις σχολικές μονάδες, προκειμένου να προετοιμαστεί η επαναλειτουργία των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας που στάλθηκε στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Από τα παραπάνω εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε Ειδικά Σχολεία (ΣΜΕΑΕ ΔΕ).
Ωστόσο, η ΟΛΜΕ κήρυξε τρίωρη στάση εργασίας για σήμερα για τις τρεις πρώτες ώρες του ημερήσιου και του εσπερινού ωραρίου ενώ παράλληλα καλεί τις ΕΛΜΕ να προκηρύξουν 3ωρες στάσεις εργασίας για το υπόλοιπο του ωραρίου. Η ΟΛΜΕ προτρέπει, επίσης, τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν οι ίδιοι ή μέλη της οικογένειας τους σε ευπαθείς ομάδες να κάνουν χρήση των προβλεπομένων αδειών (ειδικού σκοπού, αναρρωτικές, κανονικές) για τις 7 και 8 Μαΐου.
Οι προϋποθέσεις και τα αναγκαία μέτρα προστασίας και πρόληψης για τη δια ζώσης επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών βρέθηκαν στο επίκεντρο των συζητήσεων της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, της υφυπουργού Σοφίας Ζαχαράκη, της γενικής γραμματέως Αναστασίας Γκίκα και των εκπροσώπων της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), καθώς και της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής, σε διαδοχικές τηλεδιασκέψεις που πραγματοποιήθηκαν χθες.
Δύο ήταν τα βασικά θέματα που εθίγησαν από την ηγεσία του Υπουργείου:
1. Εξοπλισμός εκπαιδευτικών δομών με το απαραίτητο υλικό. Ένα πρώτο σημαντικό κύμα αντισηπτικών αλκοολούχων διαλυμάτων για όλες τις εκπαιδευτικές μονάδες που θα επαναλειτουργήσουν έχει αποσταλεί από το Υπουργείο Παιδείας προς τους Δήμους, και έχει ήδη παραληφθεί από τους περισσότερους από αυτούς.
Οι Δήμοι διανέμουν, με τη σειρά τους, τα αντισηπτικά διαλύματα σε κάθε εκπαιδευτική μονάδα που πρόκειται να επαναλειτουργήσει, βάσει του πίνακα κατανομής που τους έχει κοινοποιηθεί. Οι εκπαιδευτικές δομές εξοπλίζονται επιπλέον κατά τα συνήθη από τις Σχολικές Επιτροπές με όλο το αναγκαίο υλικό, όπως κρεμοσάπουνα, χειροπετσέτες, κάδους, καθαριστικά και λοιπά αντισηπτικά.
2. Καθαρισμός. Έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για τον καθαρισμό των εκπαιδευτικών δομών δύο φορές την ημέρα, και κατά τη διάρκεια λειτουργίας τους και μετά το πέρας του ωραρίου. Θα δοθούν αναλυτικές οδηγίες από τον ΕΟΔΥ σχετικά με τον καθαρισμό των εκπαιδευτικών μονάδων. Η κατανομή του προσωπικού για τον καθαρισμό θα γίνει υπ’ ευθύνη των Δήμων.
Οι ερωταπαντήσεις από το υπ. Παιδείας
Γιατί ανοίγουν τα σχολεία; Είναι ασφαλή τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί;
Ακολουθούμε πιστά τις οδηγίες των ειδικών της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού, οι οποίοι σύστησαν με ομόφωνη απόφαση τη σταδιακή επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών, στο πλαίσιο της προοδευτικής αποκλιμάκωσης των μέτρων, και πάντα λαμβάνοντας μέτρα πρόληψης και προφύλαξης. Όπως επισήμανε και ο κ. Τσιόδρας, τα αντικειμενικά δεδομένα δικαιολογούν την επαναλειτουργία των σχολείων:
• Οι λοιμώξεις παρατηρούνται με πολύ μικρότερη συχνότητα στα παιδιά.
• Τα παιδιά εμφανίζουν στη συντριπτική πλειονότητά τους ηπιότερα συμπτώματα.
• Το ποσοστό παιδιών με σοβαρή νόσο ήταν λιγότερο από το 1%.
• Τα παιδιά μολύνονται κυρίως εντός του οικογενειακού τους περιβάλλοντος, ενώ ο δευτερογενής δείκτης προσβολής είναι πολύ χαμηλότερος για τα παιδιά απ’ ότι για τους ενήλικες.
• Μετάδοση από παιδί σε ενήλικα φαίνεται να είναι ασυνήθιστη.
Επιπλέον, διεθνείς μελέτες έχουν καταδείξει τις συνέπειες από τη βίαιη διακοπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην εξέλιξη των παιδιών.
Στο πλαίσιο αποκλιμάκωσης των μέτρων, τα ανοιχτά σχολεία αποτελούν σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι της νέας καθημερινότητας.
Επισημαίνουμε ότι ειδική μέριμνα θα ληφθεί για εκπαιδευτικούς και μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, ενώ κάθε βήμα θα γίνεται προσεκτικά, θα αξιολογείται και θα επανεξετάζεται, εφόσον χρειαστεί.
Αξίζει το ρίσκο για λίγες ημέρες μαθημάτων;
Εστιάζουμε στη σταδιακή επαναφορά σε μία νέα κανονικότητα, πάντα υπό αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις ασφαλείας. Με δεδομένη την καθημερινή επαγρύπνηση των ειδικών, επαναφέρουμε τους μαθητές στο σχολικό τους περιβάλλον, η απουσία από το οποίο ενδέχεται να έχει μακροχρόνια αρνητικά αποτελέσματα. Οι ημέρες, δε, δεν είναι λίγες, αν συνυπολογίσουμε το γεγονός ότι τα τμήματα θα έχουν τους μισούς μαθητές, επομένως η εκπαιδευτική διαδικασία θα είναι πιο έντονη, ενώ για τις ημέρες που οι μαθητές θα είναι σπίτι, θα έχουν σαφείς οδηγίες μελέτης. Το Υπουργείο Παιδείας είναι σε διαρκή επικοινωνία με τους ειδικούς και προετοιμασμένο για παν ενδεχόμενο.
Τι θα γίνει αν προκύψει νέο κύμα επιδημίας;
Καταρχάς να τονίσουμε ότι πρώτιστο μέλημά μας είναι η προστασία της δημόσιας υγείας και ότι βρισκόμαστε σε διαρκή ετοιμότητα σχετικά με την εξέλιξη της επιδημίας. Οι εβδομάδες που μείναμε σπίτι συνέβαλαν σημαντικά στην επιβράδυνση της εξάπλωσης του ιού, κάτι που μας εξασφάλισε πολύτιμο χρόνο για την καλύτερη προετοιμασία της αντιμετώπισής του και για την ταχύτερη επαναφορά στη νέα κανονικότητα. Στην απευκταία περίπτωση νέου κύματος, θα είμαστε, δε, καλύτερα προετοιμασμένοι σε όλους τους τομείς, συμπεριλαμβανομένης και της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Αν νοσήσει υποψήφιος πανελλαδικών εξετάσεων;
Θα ισχύσει ό,τι ακριβώς ισχύει και αν νοσήσει εν γένει: ο υποψήφιος θα συμμετάσχει στις ήδη προβλεπόμενες επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις το Σεπτέμβριο.
Σε περίπτωση που νοσήσει κάποιο μέλος της οικογένειας του υποψηφίου που συμμετέχει στις Πανελλήνιες εξετάσεις, ο μαθητής θα μπει σε υποχρεωτική «καραντίνα» και θα παραπεμφθεί στις επαναληπτικές του Σεπτεμβρίου; Οι υπόλοιποι συμμετέχοντες που μοιράζονται την ίδια τάξη;
Θα ακολουθηθεί το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ και το κάθε περιστατικό θα κρίνεται αναλόγως.
Αν ένας μαθητής νοσήσει τότε θα μπει σε καραντίνα όλο το σχολείο;
Πριν την καθολική αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων το Μάρτιο, κάθε νόσημα ισοδυναμούσε με ταυτόχρονο κλείσιμο της σχολικής μονάδας. Όπως τόνισαν και οι ειδικοί, ωστόσο, οι οδηγίες αλλάζουν ανάλογα με την εξέλιξη της πορείας της επιδημίας. Στο πλαίσιο αυτής της πορείας και στον απόηχο της αποτελεσματικής στρατηγικής που ακολούθησε η Κυβέρνηση, η περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων θα αντιμετωπίζεται σύμφωνα με το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ, στη βάση της διαδικασίας της ιχνηλάτησης και με διαβαθμίσεις ανάλογα με το κάθε περιστατικό.
Με ποιο τρόπο θα διεξαχθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις; Θα υπάρχουν κάποια μέτρα για το πώς θα μπαίνουν οι μαθητές στις τάξεις;
Έχουμε μελετήσει διεξοδικά όλα τα σενάρια. Αναμένουμε τις λεπτομερείς οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού για πτυχές του τρόπου διεξαγωγής των εξετάσεων.
Τα μαθήματα της Γ’ Λυκείου, θα λήξουν και αυτά 12 Ιουνίου;
Ναι, το σχολικό έτος για όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου θα λήξει στις 12/6, ενώ δεν θα διεξαχθούν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις σε καμία τάξη.
Μάσκες / γάντια / άλλα προληπτικά μέτρα; Ποιος θα αναλάβει το κόστος; Πότε θα εξοπλιστούν τα σχολεία και πώς θα γίνει η συνεχής ροή της προμήθειας;
Το Υπουργείο έχει μεριμνήσει για τον εφοδιασμό των σχολικών μονάδων με αντισηπτικά, τα οποία βρίσκονται ήδη καθοδόν. Επιπλέον, έχουμε λάβει τα απαραίτητα μέτρα για καθαρισμό των σχολείων 2 φορές την ημέρα, ενώ θα αποσταλούν σαφείς οδηγίες από τον ΕΟΔΥ και το ΥΠΑΙΘ αναφορικά με μέτρα προστασίας και προφύλαξης. Η χρήση της μάσκας στο σχολείο είναι προαιρετική.
Αν τελικά τα δημοτικά δεν ανοίξουν, οι μαθητές της έκτης πώς θα προχωρήσουν στην επόμενη βαθμίδα;
Όπως όλοι οι μαθητές, θα βαθμολογηθούν βάσει των επιδόσεών τους στη σχολική τάξη και θα αναπληρώσουν την ύλη την επόμενη χρονιά, όπου κρίνεται απαραίτητο, σύμφωνα με τις οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Πώς θα βαθμολογηθούν οι μαθητές για να προαχθούν στην επόμενη τάξη;
Θα αξιολογηθούν βάσει βαθμολογίας των τετραμήνων.
Γιατί δεν θα είναι υποχρεωτική η χρήση της μάσκας για εκπαιδευτικούς και μαθητές, εφόσον θα μένουν για αρκετές ώρες στις μικρές αίθουσες των σχολείων; Δεν θα είναι επικίνδυνο για διασπορά του ιού, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι τα παιδιά έχουν ήπια συμπτώματα ή πολλές φορές μπορεί να είναι ασυμπτωματικά;
Οι ειδικοί της Εθνικής Επιτροπής συνιστούν τη μη υποχρεωτική χρήση μάσκας από τους μαθητές. Βασικός παράγοντας της απόφασής τους ήταν και το γεγονός ότι στο σχολείο η πληθυσμιακή ομάδα είναι συγκεκριμένη, σε αντίθεση με άλλους κλειστούς χώρους στους οποίους η ομάδα αυτά εναλλάσσεται διαρκώς. Επιπλέον, η μη ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας ενδέχεται να εγκυμονεί μεγαλύτερο κίνδυνο από τη μη χρήση, ενώ παράλληλα η μάσκα δημιουργεί την ψευδαίσθηση της ασφάλειας και μπορεί να επιφέρει χαλάρωση των υπόλοιπων μέτρων, στα οποία λειτουργεί συμπληρωματικά.
Υπάρχουν παιδιά που πηγαίνουν στο σχολείο με λεωφορείο - θα υπάρχουν τα κατάλληλα μέτρα μέσα σε αυτά; Πριν τη λήψη μέτρων λόγω κορωνοϊού, τα παιδιά ήταν στριμωγμένα.
Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία από Σεπτέμβριο;
Ακόμη είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε τις συνθήκες οι οποίες θα επικρατούν το Σεπτέμβριο, αλλά είμαστε αισιόδοξοι για την πορεία της επιδημίας στη χώρα και έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο.
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι ανέφερε ο Γιώργος Τσαγκαράκης
Φωτιά σε φορτηγό φαίνεται να συνδέεται με το περιστατικό - Τι εκτιμούν οι αρχές
Το επιχειρησιακό πλάνο που εκπονήθηκε για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών τις γιορτές
Σε μία προσπάθεια επανανοηματοδότησης των πολιτιστικών εκδηλώσεων με αφορμή τα 100 χρόνια του δήμου Ιλίου
Αν απαγορευόταν ένας οδηγός λεωφορείου να κάνει κι άλλα πράγματα ταυτόχρονια, θα το έκαναν τόσοι πολλοί;
Ποιες κατηγορίες αντιμετωπίζει
Ο 55χρονος αστυνομικός προσφεύγει στη Δικαιοσύνη, δίνοντας μάχη για τη ζωή του
Πού οφείλεται η θερμοκρασιακή διαφορά
«Δεν κρατήσαμε κρυφή την αρρώστια του»
Η πρόγνωση των μετεωρολόγων για το θερμοκρασιακό «ασανσέρ»
Πού εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα στο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου
Διοργανώνοντας το συνέδριό μας
Θα στολιστεί από τα συνεργεία του δήμου Αθηναίων για τα Χριστούγεννα
Αναλυτική πρόγνωση από την EMY
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.