Ελλαδα

Κατασχέθηκαν πάνω από 10 χιλιάδες λίτρα αντισηπτικών

Και πρόστιμα άνω των 210 χιλιάδων ευρώ

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Πρόστιμα ύψους 216.000 ευρώ και κατάσχεση 10.945 λίτρων αντισηπτικών από τη γενική γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.

Πρόστιμα ύψους 216.000 ευρώ και κατάσχεση 10.945 λίτρων αντισηπτικών προϊόντων ήταν το αποτέλεσμα των 2.200 ελέγχων της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που πραγματοποιήθηκαν από 16 Μαρτίου 2020 έως και σήμερα 13 Απριλίου 2020.

Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν στους τομείς:

Της διακίνησης και πώλησης υγειονομικού υλικού (μάσκες, αντισηπτικά, απολυμαντικά), των ταχυμεταφορών, της λιανικής πώλησης υγρών καυσίμων και της λιανικής πώλησης τροφίμων, λαϊκές και παροχής υπηρεσιών.

Ειδικότερα:

  1. Σήμερα, 13/04/2020, σε συνεργασία με την ΕΛΑΣ, εντοπίστηκε και δεσμεύτηκε ποσότητα 10.945 λίτρων αντισηπτικών προϊόντων, τα οποία κατασχέθηκαν από κλιμάκιο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή για παράβαση των οριζόμενων στις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου Α'64-14.03.2020 και Α'75-30.03.2020. Η κάτοχος εταιρεία των κατασχεθέντων προϊόντων δεν προέβη στην έγκαιρη και έγκυρη δήλωση των αποθεμάτων όπως ορίζουν οι έως άνω διατάξεις. Στην εταιρεία θα επιβληθεί και διοικητικό πρόστιμο. Η κατασχεμένη ποσότητα παραδόθηκε σε υπηρεσίες του υπουργείου Υγείας για περαιτέρω αξιοποίηση από το δημόσιο σύστημα υγείας.
  2. Μετά από καταγγελίες στο 1520 και στις ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για μονομερή αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον τομέα των ταχυμεταφορών, πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι από κλιμάκια της γενικής γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και της Οικονομικής Αστυνομίας σε πέντε εταιρείες του κλάδου και επεβλήθησαν πρόστιμα σε κάποιες από αυτές, ύψους 32.000 ευρώ για παραβάσεις των ΔΙΕΠΠΥ. Από την έρευνα δεν διαπιστώθηκαν ενδείξεις για αισχροκέρδεια και εναρμονισμένες πρακτικές.
  3. Το τηλεφωνικό κέντρο 1520 της ΓΓΕκΠΚ για το χρονικό διάστημα από 15.03.2020 έως 12.04.2020 δέχθηκε χιλιάδες κλήσεις, από τις οποίες το 41,84% επέλεξε να επικοινωνήσει με εκπρόσωπο, όπου και εξυπηρετήθηκε.