- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Αυτός είναι ο τρόπος που πρέπει οι τράπεζες να στέλνουν κάρτες και PIN στους πελάτες τους - Η περίπτωση 76χρονης που δικαιώθηκε στα δικαστήρια.
Την υποχρέωση των τραπεζών να αποστέλλουν αποκλειστικά με συστημένη επιστολή κάρτες αναλήψεων και πιστωτικές στους πελάτες τους, αναγνωρίζει με απόφαση του το Ειρηνοδικείο. Το δικαστήριο δικαίωσε 76χρονη που είχε πέσει θύμα κλοπής της κάρτας και του κωδικού της, τα οποία της είχαν σταλεί με απλό ταχυδρομείο.
Το δικαστήριο με την απόφασή του (αριθμός 3446/2019) υποχρεώνει για πρώτη φορά τα τραπεζικά ιδρύματα στο πλαίσιο της προστασίας και ασφάλειας των συναλλαγών τους με τους καταθέτες, να λαμβάνουν όλα τα απαιτούμενα μέτρα, μεταξύ των οποίων είναι και η υποχρέωσή τους σε αποστολή των επίμαχων στοιχείων μόνο με συστημένη επιστολή, ακόμη κι αν αυτό δεν προβλέπεται ρητά στον κανονισμό και στο δίκαιο των τραπεζών.
Η προσφεύγουσα έπεσε θύμα κλοπής της νέας κάρτας αναλήψεων, που -μαζί με τον κωδικό αριθμό (Pin)- της είχε αποστείλει η τράπεζα, κατόπιν απώλειας της προηγούμενης, στη διεύθυνσή της ως απλής αλληλογραφίας. Οι δράστες της κλοπής έκαναν αναλήψεις μετρητών περίπου 2.000 ευρώ.
Η απίστευτη υπόθεση
Η γυναίκα ανακάλυψε τι είχε συμβεί με την κάρτα της αρκετές ημέρες μετά την αίτηση της για έκδοση νέας κάρτας. Συγκεκριμένα, μετέβη για δεύτερη φορά στην τράπεζα, όπου της είπαν πως τόσο η νέα κάρτα, όσο και το νέο PIN είχαν αποσταλεί ταχυδρομικά μέσω των ΕΛΤΑ, με απλή αλληλογραφία, αντί συστημένης επιστολής. Μάλιστα της είπαν πως με την καινούργια κάρτα είχαν ήδη γίνει αναλήψεις περίπου 2.000 ευρώ.
Η συνταξιούχος διαμαρτυρήθηκε, υποβάλλοντας παράλληλα αίτηση αμφισβήτησης των συναλλαγών και ζήτησε να επαναπιστωθούν τα παράνομα αναληφθέντα ποσά. Ωστόσο, η τράπεζα όχι μόνο ήταν κατηγορηματικά αρνητική, αλλά αποποιήθηκε οιανδήποτε ευθύνη της.
Με την προσφυγή της η 76χρονη ζήτησε να της καταβάλλει η Τράπεζα το ποσό των παράνομων αναλήψεων, καθώς και ποσό 3.000 ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση λόγω της ηθικής βλάβης που υπέστη, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η απόφαση του δικαστηρίου
Το δικαστήριο διέταξε την τράπεζα να πιστώσει στον λογαριασμό της 76χρονης το ποσό που της αφαίρεσαν άγνωστοι, ενώ επιδίκασε και ποσό 200 ευρώ ως αποζημίωση για τη βλάβη που προκλήθηκε στην προσφεύγουσα, από ενέργειες υπαλλήλων της τράπεζας.
Οι υπάλληλοι της Τράπεζας, σύμφωνα με την απόφαση του Ειρηνοδικείου, δεν τήρησαν την υποχρέωση της Τράπεζας για προστασία και ασφάλεια των συναλλαγών και δεν ανταποκρίθηκαν στην ευλόγως προσδοκώμενη ασφάλεια που επιβάλουν οι κανόνες που απορρέουν από τη συμβατική της σχέση με την συνταξιούχο και την νομοθεσία (νόμος 2251/1994, κ.λπ).