- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Η αύξηση της τιμής του κρέατος, η οποία αποδίδεται σε εξωγενείς παράγοντες, προκαλεί το αυξημένο κόστος του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού.
Αυξημένο κατά 3,68% θα είναι το κόστος του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού, σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, εξαιτίας, κυρίως, της ανόδου κατά 11,36% της μέσης τιμής των κρεάτων, που αποδίδεται σε εξωγενείς παράγοντες.
Συγκεκριμένα, το χριστουγεννιάτικο οικογενειακό τραπέζι (6-8 ατόμων) θα κοστίσει φέτος 154,57 ευρώ, έναντι 149,09 ευρώ, που κόστιζε πέρυσι τα Χριστούγεννα. «Η αύξηση της μέσης τιμής των κρεάτων κατά 11,36% επιδρά καταλυτικά στην αύξηση του συνολικού κόστους, καθώς οι δαπάνες για αγορά κρεατικών αντιστοιχούν στο 47,6% του συνολικού κόστους του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού», αναφέρει η ΕΣΕΕ.
Η αύξηση στο χοιρινό κρέας διαμορφώνεται στο 17,65%. Οι ανάγκες της εγχώριας αγοράς καλύπτονται κατά περίπου 70% από εισαγόμενα προϊόντα λοιπών ευρωπαϊκών χωρών, γεγονός που οφείλεται, εν πολλοίς, στα κρούσματα πανώλης που εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στα τέλη του 2018 στην Αφρική και μετέπειτα στην Ασία. Συνεπώς, εκτιμά η Συνομοσπονδία, η αυξητική πορεία του φετινού χριστουγεννιάτικου τραπεζιού (συνολικό κόστος) οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε φαινόμενα εισαγόμενου πληθωρισμού και περιορισμένης προσφοράς που συμπαρασύρουν και τα υπόλοιπα προϊόντα της κατηγορίας των κρεάτων.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες κατηγορίες που συνθέτουν το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, οι τιμές των γλυκισμάτων εμφανίζουν μείωση της τάξεως του 4,78%, αντισταθμίζοντας έως έναν βαθμό τις αυξήσεις των κρεατικών.
Τα λαχανικά-φρούτα (+0,70%), όπως επίσης και τα προϊόντα supermarket (-1,08%) καταγράφουν μικρές αυξομειώσεις, και επηρεάζουν ελάχιστα τη διαμόρφωση τόσο του συνολικού κόστους, όσου και του αντίστοιχου μοναδιαίου. Συνολικά, από τα 17 προϊόντα του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού που ομαδοποιούνται σε 4 κατηγορίες, τα 8 εμφανίζουν άνοδο και τα υπόλοιπα 9 υποχώρηση.