- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Έρευνα: Μη μιλάτε στο κινητό όταν οδηγείτε - Κίνδυνος θάνατος
Αποκαλυπτικά στοιχεία για τον τρόπο που συμπεριφέρονται οι Έλληνες οδηγοί την ώρα που βρίσκονται στον δρόμο
Ένας στους δύο Έλληνες μιλά στο τηλέφωνο ενώ οδηγεί, βάζοντας έτσι τη ζωή του σε κίνδυνο, σύμφωνα με πανευρωπαϊκή έρευνα.
Η έλλειψη προσοχής, δηλαδή η χρήση τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, η υπερβολική ταχύτητα και η υπνηλία αποτελούν βασικές απόψεις οδηγών για τις κύριες αιτίες των θανατηφόρων τροχαίων στους δρόμους της Ευρώπης και κατ' επέκταση της Ελλάδας. Αυτό αναφέρει έρευνα του Ευρωβαρόμετρου σχετικά με την οδηγική ασφάλεια σε συνεργασία με το ίδρυμα «Fondation Vinci Autoroutes». Στην έρευνα συμμετείχαν 12.418 ερωτηθέντες από Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Μ. Βρετανία, Ιταλία, Σουηδία, Πολωνία Κάτω Χώρες, Σλοβακία και Ελλάδα.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν όσον αφορά τον μέσο όρο στην Ευρώπη, ότι τουλάχιστον ένας στους δύο οδηγούς μιλάει στο κινητό του κατά τη διάρκεια της οδήγησης (54%), ποσοστό μειωμένο κατά 3% σε σχέση με το 2017. Μειωμένα κατά 7%, σύμφωνα πάντα με τις απόψεις ερωτηθέντων οδηγών, είναι τα ποσοστά για την οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών ή αλκοόλ σε σχέση με το 2017. Παρά την μείωση το 49%, δηλαδή σχεδόν ένας στους δύο οδηγούς, οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών. Την άποψη ότι η υπερβολική ταχύτητα αποτελεί έναν από τους βασικότερους παράγοντες θανατηφόρων ατυχημάτων έχει το 43% των ερωτηθέντων.
Η υπνηλία αποτελεί μια ακόμη αιτία ατυχημάτων στους δρόμους, καθώς το 6% των ερωτηθέντων (το ποσοστό είναι μειωμένο κατά 2% σε σχέση με το 2017) θεωρεί την υπνηλία βασική αιτία ατυχήματος.
Ένας στους δύο Έλληνες μιλά στο κινητό όταν οδηγεί
Αναλύοντας το προφίλ των ερωτηθέντων διαπιστώθηκε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό έλλειψης προσοχής, δηλαδή το να μιλάει στα κινητά τηλέφωνα, σύμφωνα με τις απόψεις των ερωτηθέντων, το έχουν οι Ολλανδοί με 80% και τους ακολουθούν οι Ιταλοί με 72% και οι Ισπανοί με 60%. Πιο τυπικοί σε αυτό το θέμα αποδεικνύονται οι Πολωνοί με ποσοστό 30%, ενώ η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από τον μέσο όρο (54%) με ποσοστό 57%.
Η χώρα που έχει την άποψη ότι οι οδηγοί της κυκλοφορούν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών είναι η Γερμανία με 67% και την ακολουθεί η Πολωνία με 59% και η Ισπανία με 58%. Πιο σωστοί οδηγοί σε αυτή την κατηγορία αποδεικνύονται οι Βρετανοί με 38%, ενώ στην Ελλάδα το αντίστοιχο ποσοστό είναι 46%, μειωμένο κατά 8% σε σχέση με το 2017.
Όριο ταχύτητας: Τι είναι αυτό...;
Οι Πολωνοί σύμφωνα με την άποψη των ερωτηθέντων είναι «γρήγοροι» οδηγοί, καθώς το 68% των οδηγών ξεπερνάει το επιτρεπτό όριο ταχύτητας και τους ακολουθούν οι Γερμανοί με 53%. Πιο προσεκτικοί οδηγοί αποδεικνύονται οι Ολλανδοί με 15% και οι Γάλλοι με 35%. Πάνω από τους μισούς (52%) οι Έλληνες «πατούν γκάζι» ξεπερνώντας το επιτρεπτό όριο ταχύτητας, ποσοστό αυξημένο κατά 10% σε σχέση με το 2017.
Πιο υπναράδες στο τιμόνι αποδεικνύονται οι Σουηδοί, καθώς υπάρχει η άποψη ότι το 10% των οδηγών «κοιμάται» στο τιμόνι και τους ακολουθούν τόσο οι Γάλλοι, όσο και οι Γερμανοί με 9%. Οι Έλληνες αποδεικνύονται πιο τυπικοί, καθώς κατέχουν την καλύτερη θέση στην Ευρώπη με ποσοστό μόλις 2%, ποσοστό που είναι μειωμένο κατά 3% σε σχέση με το 2017, όταν σήμερα ο μέσος όρος των ερωτηθέντων στην Ευρώπη είναι 6%.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, την άποψη ότι η υπερβολική ταχύτητα αποτελεί την κύρια αιτία των θανατηφόρων ατυχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους έχει το 44% των ερωτηθέντων και ακολουθεί με 40% ως βασική αιτία η έλλειψη προσοχής. Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών καταλαμβάνει το 24% και η υπνηλία το 20%. Αξιοσημείωτο είναι ότι έχει αυξηθεί το ποσοστό των ερωτηθέντων που πιστεύει ότι οι οδηγοί κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους χωρίς να δείχνουν την δέουσα προσοχή, λόγω του γεγονότος ότι όλο και περισσότεροι οδηγοί μιλούν στο κινητό τους τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Στην Ελλάδα υπάρχει η άποψη ότι κύρια αίτια των θανατηφόρων ατυχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους αποτελεί η υπερβολική ταχύτητα, η οποία έχει και τα πρωτεία με ποσοστό 58% και βρίσκεται στην ίδια θέση με τη Γερμανία. Κάτω από τον μέσο όρο (40%) είναι η άποψη ότι ένα ακόμη σοβαρό αίτιο για θανατηφόρο ατύχημα αποτελεί η έλλειψη προσοχής (31%), όπως γράφει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Το 24% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών αποτελεί βασική αιτία ατυχήματος.
Τέλος, το θέμα της υπνηλίας αποτελεί άλλη μια αιτία θανατηφόρου ατυχήματος αγγίζοντας την άποψη του 8% των Ελλήνων, όταν το ποσοστό για τους Γάλλους βρίσκεται στο 41%, για τους Γερμανούς στο 26% και των Βρετανών στο 23%.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το σκεπτικό της απόφασης
Τα χιουμοριστικά του βίντεο και οι τεχνολογικές αναλύσεις τον ανέδειξαν
Ο γνωστός βιομήχανος ήταν 95 ετών
Τι αναφέρει η ενημέρωση του νοσοκομείου Υγεία για τον θάνατο του σπουδαίου σκηνοθέτη
«Από οξεία λευχαιμία ο θάνατός του», λέει η σύζυγος του σκηνοθέτη
Οι περιοχές όπου η θερμοκρασία δεν θα ξεπεράσει τους 10 βαθμούς Κελσίου
Διοργανώνοντας το συνέδριό μας
«Πρόλαβα να τον χαιρετήσω. Δεν το πίστευε ότι θα έρθει το τέλος», σημείωσε η κα.Μαρία
Εξετάζεται το «ύποπτο» παρελθόν της Ειρήνης Μουρτζούκου
Οι εκτιμήσεις των αστυνομικών αρχών
Η επιθυμία της μοναδικής κατοίκου του νησιού και η δύσκολη επιχείρηση μεταφοράς του
Πώς έγινε το δυστύχημα
Άρπαξαν το χρηματοκιβώτιο και διέφυγαν
Αναλυτικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Το Χ «λέει» και αυτό το τελευταίο αντίο σε έναν εκ των σημαντικότερων δημιουργών της ελληνικής τηλεόρασης και του κινηματογράφου
Το χρονικό της υπόθεσης
Αναλυτική πρόγνωση από την EMY
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.