Ελλαδα

Agrifarm: H μικρή εταιρεία από τη Λαμία που έφερε νέα δεδομένα στον αγροτικό κλάδο

Ο Δημήτρης Γκρεμυλογιάννης απευθύνθηκε στην Ευρωπαϊκή Ένωση διερευνώντας ευκαιρίες χρηματοδότησης για την Agrifarm και κατάφερε να αναπτύξει την εταιρεία του εντός και εκτός ελληνικών συνόρων

Φίλιππος Κόλλιας
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Αυτή είναι η ιστορία της Agrifarm και του Δημήτρη Γκρεμυλογιάννη, που με τη βοήθεια χρηματοδότησης από το πρόγραμμα COSME της ΕΕ κατάφερε να αναπτυχθεί περαιτέρω και να στηρίξει νέους αγρότες σε Κεντρική Ελλάδα και Θεσσαλία

Ο Δημήτρης Γκρεμμυλογιάννης εμπνεύστηκε την εταιρεία μέσα από την οικογένεια του, που ασχολείται με την αγροτική παραγωγή εδώ και τέσσερις γενιέςστην Ανθήλη Λαμίας. Έτσι, το 2014 γεννήθηκε η Agrifarm, η οποία παράγει ρύζι και όσπρια, και σαν πρωταρχικό στόχο είχε να αλλάξει τα δεδομένα του αγροτικού κλάδου και να προσελκύσει νέους στον τομέα της γεωργίας.Από τότε έχουν περάσει 5 χρόνια και πλέον η εταιρεία γράφει το δικό της successstory, έχοντας σύμμαχο την ΕΕ, που χρηματοδότησε την επιχείρηση και στηρίζει συνολικά την αγροτική οικονομία της Ευρώπης με πολυάριθμα χρηματοδοτικά και επενδυτικά προγράμματα. Μέσα από αυτά η ΕΕ στοχεύει στην ενίσχυση της αγροτικής παραγωγής, στη δημιουργία επιπλέoν θέσεων απασχόλησης και στην προσέλκυση κεφαλαίων από τον ιδιωτικό τομέα, που θα δημιουργήσουν ένα καλύτερο μέλλον για τους πολίτες.

Ήταν εν μέσω capital controls, όταν ο Δημήτρης Γκρεμυλογιάννης χρειάστηκε χρηματοδότηση για να επεκτείνει τις συνεργασίες του με περισσότερους αγρότες για να διευρύνει την παραγωγική του δυναμικότητα. Με το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, που επικρατούσε στην Ελλάδα εκείνη την εποχή, αποφάσισε να απευθυνθεί στην ΕΕ και να διερευνήσει ευκαιρίες χρηματοδότησης. Έτσι, έλαβε στήριξη από το COSME, το  πρόγραμμα της ΕΕ για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Μέσα από αυτήν η Agrifarm μπόρεσε να αναπτυχθεί γρηγορότερα, δημιούργησε νέες θέσεις εργασίας και επέκτεινε τη συνεργασία με νέους αγρότες σε Κεντρική Ελλάδα και Θεσσαλία, αυξάνοντάς τις από 20 σε 55, εξασφαλίζοντας έτσι σταθερό εισόδημα για τους ίδιους και τις οικογένειές τους και ενδυναμώνοντας περαιτέρω τις τοπικές κοινωνίες.

Από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της, η Agrifarm ακολουθεί ένα ιδιαίτερα καινοτόμο μοντέλο λειτουργίας, που ονομάζεται «Refarming Greece». Η πρωτοβουλία αυτή γεννήθηκε από την επιθυμία του Δημήτρη να αλλάξει την κυριαρχούσα αντίληψη στην αγροτική παραγωγή, όπως είναι ευρέως γνωστή στην Ελλάδα,-να προωθήσει συνέργειες και οικονομίες κλίμακας και να εδραιώσει ένα σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης της εγχώριας γεωργικής παραγωγής-µε σκοπό τη βελτιστοποίηση της ποιότητας παραγωγής των αγροτικών προϊόντων. Ταυτόχρονα, ήθελε να  ενθαρρύνει και να στηρίξειτους νέους αγρότες, ώστε να είναι αυτάρκεις, προσφέροντάς τους ικανοποιητικές τιμές για τα προϊόντα τους.

Δημήτρης Γκρεμυλλογιάννης

Από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της, η Agrifarm ακολουθεί ένα ιδιαίτερα καινοτόμο μοντέλο λειτουργίας, που ονομάζεται «Refarming Greece». Η πρωτοβουλία αυτή γεννήθηκε από την επιθυμία του Δημήτρη να αλλάξει την κυριαρχούσα αντίληψη στην αγροτική παραγωγή, όπως είναι ευρέως γνωστή στην Ελλάδα,-να προωθήσει συνέργειες και οικονομίες κλίμακας και να εδραιώσει ένα σύστημα ολοκληρωμένης διαχείρισης της εγχώριας γεωργικής παραγωγής-µε σκοπό τη βελτιστοποίηση της ποιότητας παραγωγής των αγροτικών προϊόντων. Ταυτόχρονα, ήθελε να  ενθαρρύνει και να στηρίξειτους νέους αγρότες, ώστε να είναι αυτάρκεις, προσφέροντάς τους ικανοποιητικές τιμές για τα προϊόντα τους.

Εκτός από εξαιρετικά προϊόντα, η Agrifarm έχει και μεγάλη οικολογική συνείδηση και υπευθυνότητα, αφού για την παραγωγή των προϊόντων της χρησιμοποιούνται μόνο ντόπιες, ελληνικές ποικιλίες, που είναι πιο ανθεκτικές στα παράσιτα και κατ’ επέκταση περιορίζεται η χρήση λιπασμάτων και παρασιτοκτόνων. Έτσι, η παραγωγή βασίζεται σε καινοτόμες και φιλικές μεθόδους, που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον, ενώ παράλληλα στα αγροκτήματα χρησιμοποιούνται αισθητήρες για τον περιορισμό της κατανάλωσης νερού και έως τώρα έχει επιτευχθεί μείωση της τάξης του 40% στην σπατάλη νερού. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί, ότι η εταιρεία είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που ανέπτυξε και χρησιμοποιεί συσκευασίες από 100% βαμβάκι, χωρίς καθόλου πλαστικό!

Από την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση… στην παγκόσμια αγορά!

Ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό της παραγωγής της Agrifarm, που φτάνει το 42% προορίζεται για εξαγωγές και η εταιρεία ήδη διατηρεί συνεργασίες σε αγορές, όπως οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Βρετανία και η Ιταλία. Χάρη στη χρηματοδότηση της  ΕΕ μπόρεσε να αναπτυχθεί σε ακόμη περισσότερες αγορές, όπως είναι η Γαλλία, και να ανταποκριθεί πιο αποτελεσματικά στην αυξανόμενη ζήτηση, αφού οι πωλήσεις της στο εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 15% τα τελευταία χρόνια.

 

Η περίπτωση της Agrifarmαποδεικνύει πως για να πετύχεις τα όνειρά σου χρειάζεσαι απλά μια ιδέα και αφοσίωση στους στόχους σου. Χάρη στην ΕΕ, υπάρχουν μια σειρά από χρηματοδοτικά εργαλεία που μπορούν να σε βοηθήσουν για να ξεκινήσεις ή να αναπτύξεις τη δική σου επιχείρηση! Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα, αρκεί να επισκεφτείς την ιστοσελίδα της ΕΕ εδώ

*Για ακόμη περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτετην ιστοσελίδα της ΕΕ #InvestEU και την ιστοσελίδα της Agrifarm