- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Τραγωδία στον Πόρο: Τι οδήγησε στη συντριβή του ελικοπτέρου
Ποια στοιχεία έχουν μπει στο μικροσκόπιο των εμπειρογνωμόνων - Θρήνος για τον πολύπειρο Έλληνα χειριστή - Ποιοι ήταν οι δύο Ρώσοι που σκοτώθηκαν
Μηχανική βλάβη δείχνουν τα πρώτα στοιχεία της έρευνας για τη συντριβή του ελικοπτέρου στον Πόρο.
Απάντηση στο αν τελικά η τραγωδία στον Πόρο οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος ή μηχανικό πρόβλημα προσπαθούν να δώσουν οι πραγματογνώμονες, την ώρα που πληθαίνουν οι καταγγελίες πως το ελικοδρόμιο στον Γαλατά λειτουργούσε χωρίς άδεια και δίχως τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας (φωτισμός, προειδοποιητική σήμανση).
Μεταξύ άλλων εξετάζονται τα συντρίμμια του ελικοπτέρου και οι αναφορές των αυτόπτων μαρτύρων για τις τελευταίες στιγμές πριν από το μοιραίο. Όλα τα δεδομένα συγκεντρώνονται στο πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων. Τα αποτελέσματα των ερευνών θα μεταβιβαστούν στη συνέχεια προς εκτίμηση και αξιολόγηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας. Σύμφωνα με μαρτυρίες, το πολιτικό ελικόπτερο με τρεις επιβαίνοντες (έναν πολύπειρο Έλληνα πιλότο και δύο Ρώσους επισκέπτες) προσέκρουσε νωρίς το απόγευμα της Τρίτης σε καλώδια της ΔΕΗ και στη συνέχεια συνετρίβη στη θάλασσα μεταξύ Πόρου και Γαλατά. Πληροφορίες κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη, με την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων να ξεκαθαρίζει όμως ότι ακόμα τίποτα δεν είναι δεδομένο.
Πάντως, η Επιτροπή επιβεβαιώνει έγγραφο της προς την ΔΕΔΔΗΕ και τις αρμόδιες αρχές, μέσω του οποίου ζητούσε να υπάρξει ειδική σήμανση στα καλώδια της ΔΕΗ (τοποθέτηση ειδικών ανακλαστήρων), προκειμένου να είναι απολύτως ορατά από τους πιλότους. Στο ίδιο κείμενο γινόταν αναφορά και στον κίνδυνο πρόσκρουσης.
Ελικοδρόμιο... αλάνα
Καθώς η έρευνα προχωρά, ολοένα και περισσότερα στοιχεία έρχονται στο φως για τον υπαίθριο χώρο στον Γαλατά που χρησιμοποιείται για τις απογειώσεις και τις προσγειώσεις ελικοπτέρων.
Όπως διαπιστώθηκε, το ελικοδρόμιο δεν πληρούσε τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας. Σε κοντινή απόσταση βρίσκονται τα καλώδια υψηλής τάσης της ΔΕΗ, στα οποία και προσέκρουσε το ενάεριο μέσο, με αποτέλεσμα να συντριβεί στη θάλασσα και να βρουν τραγικό θάνατο ο Έλληνας χειριστής Νίκος Καρυστινός και οι Ρώσοι τουρίστες Mikhail Abramov και Davel Akolinin. Παράλληλα, δεν υπάρχει κατάλληλος φωτισμός, ούτε ειδική προειδοποιητική σήμανση. Σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε ο ΣΚΑΪ, πρόκειται για μια αλάνα χωρίς περίφραξη και φύλαξη, με αποτέλεσμα να είναι εύκολα προσβάσιμη χωρίς κανέναν περιορισμό.
Από τη μεριά του ο δήμαρχος Τροιζηνίας Κ. Καραγιάννης επιβεβαίωσε την πληροφορία ότι το ελικοδρόμιο στον Γαλατά λειτουργεί χωρίς άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Μιλώντας στην τηλεόραση του ΑΝΤ1 το πρωί της Τετάρτης είπε: «Το ελικοδρόμιο δεν ήταν αδειοδοτημένο. Κατασκευάστηκε είτε το 1987 ή το 1988 από το πρώην Λιμενικό Ταμείο Πόρου, το οποίο περιήλθε μετά στον Δήμο Τροιζήνας με τον "Καποδίστρια". Ουδέποτε ο Δήμος Τροιζήνας, και μετέπειτα Τροιζηνίας όπως ονομάστηκε, δεν έδωσε επίσημα ότι έχει ελικοδρόμιο. Και αυτό διότι ο χώρος αυτός, όπως και φάνηκε, δεν μπορούσε να πάρει τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις, δεν ήταν ασφαλές για την προσγείωση και απογείωση ελικοπτέρων».
Και πρόσθεσε: «Οι εταιρείες χρησιμοποιούσαν με δική τους ευθύνη τον χώρο και αυτό δεν μπορούσα να το παρεμποδίσω. Και φυσικά δεν πλήρωναν. Κανένας δεν συντηρούσε το ελικοδρόμιο. Εγώ ουδέποτε είχα ασχοληθεί με αυτό, γιατί αν ασχοληθείς σημαίνει ότι είναι νόμιμο».
Πώς έγινε το κακό
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας εξέδωσε ανακοίνωση, παρουσιάζοντας τα βασικά γεγονότα στην τραγική υπόθεση, που προκάλεσε σοκ στους κατοίκους του Γαλατά και του Πόρου.
«Το ελικόπτερο τύπου Αgusta A109 με κατατεθειμένο σχέδιο πτήσης, προερχόμενο από Κρανίδι με προορισμό το αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" και με ενδιάμεση στάση την περιοχή του Γαλατά για να παραλάβει δύο επιβάτες έχασε την επαφή του με τον Πύργο Ελέγχου Αθηνών και άμεσα κινητοποιήθηκαν οι αρχές για τον εντοπισμό του. Συγκεκριμένα, στις 15:32 τοπική ώρα ο πιλότος του ελικοπτέρου επικοινώνησε με την προσέγγιση Αθηνών και ανακοίνωσε ότι σε μερικά λεπτά αναχωρεί από Γαλατά. Έπειτα από αυτήν τη συνομιλία χάθηκε η οποιαδήποτε επικοινωνία με το κέντρο.
» Η ΥΠΑ από την στιγμή που δεν είχε επικοινωνία με το πτητικό μέσο ενημέρωσε το Ενιαίο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης καθώς και την Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, δίνοντας το τελευταίο στίγμα του ελικοπτέρου για να προχωρήσουν τις διαδικασίες έρευνας και διάσωσης των επιβαινόντων».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πού εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα στο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου
Διοργανώνοντας το συνέδριό μας
Θα στολιστεί από τα συνεργεία του δήμου Αθηναίων για τα Χριστούγεννα
Αναλυτική πρόγνωση από την EMY
Στο δημοσίευμα για «καταβρόμικο σιντριβάνι» είχε απαντήσει νωρίτερα και το Υπουργείο Πολιτισμού «δείχνοντας» τον Δήμο
Το σκεπτικό της απόφασης
Τα χιουμοριστικά του βίντεο και οι τεχνολογικές αναλύσεις τον ανέδειξαν
Ο γνωστός βιομήχανος ήταν 95 ετών
Τι αναφέρει η ενημέρωση του νοσοκομείου Υγεία για τον θάνατο του σπουδαίου σκηνοθέτη
«Από οξεία λευχαιμία ο θάνατός του», λέει η σύζυγος του σκηνοθέτη
Οι περιοχές όπου η θερμοκρασία δεν θα ξεπεράσει τους 10 βαθμούς Κελσίου
«Πρόλαβα να τον χαιρετήσω. Δεν το πίστευε ότι θα έρθει το τέλος», σημείωσε η κα.Μαρία
Εξετάζεται το «ύποπτο» παρελθόν της Ειρήνης Μουρτζούκου
Οι εκτιμήσεις των αστυνομικών αρχών
Η επιθυμία της μοναδικής κατοίκου του νησιού και η δύσκολη επιχείρηση μεταφοράς του
Πώς έγινε το δυστύχημα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.