Ελλαδα

Κυβερνητικές πηγές: Fake news ότι χρεώνονται τα μηνύματα του 112

Κάνουν λόγο για «κακόβουλη φημολογία από τους κήρυκες της μιζέριας» για ένα σύστημα το οποίο μπορεί να σώσει ζωές

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Τι απαντούν κυβερνητικές πηγές για τα περί χρεώσεων των μηνυμάτων του συστήματος 112.

Σε διευκρινίσεις προχώρησαν κυβερνητικές πηγές αναφορικά με τη λειτουργία του 112 και το αν τελικά υπάρχει κάποια χρέωση, όπως κυκλοφόρησε τις τελευταίες ώρες. Με την κυβέρνηση να κάνει πράξη την προεκλογική εξαγγελία της, θέτοντας σε λειτουργία την ενδιάμεση λύση για το σύστημα 112, οι πολίτες έλαβαν το Σάββατο προειδοποιητικά μηνύματα στα κινητά τους τηλέφωνα λόγω του ακραίου κινδύνου εκδήλωσης πυρκαγιάς.

Αυτό, ωστόσο, δεν εμπόδισε «τους κήρυκες της μιζέριας» -όπως αναφέρουν οι κυβερνητικές πηγές- να ξεκινήσουν τη διασπορά fake news περί χρεώσεων για ένα σύστημα, το οποίο μπορεί να σώσει ζώες σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης.

«Σχετικά με την κακόβουλη φιλολογία που έχει αναπτυχθεί τις τελευταίες ώρες από τους κήρυκες της μιζέριας», κυβερνητικές πηγές διευκρινίζουν ότι η αποστολή μηνυμάτων SMS από το 112 (ενδιάμεση λύση έως 31/12) γίνεται χωρίς δαπάνη για τον ελληνικό λαό και για το Κράτος, έπειτα από σχετική συνεννόηση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας.

Οι ίδιες πηγές προσθέτουν: «Σημειώνεται ότι δεν ετέθη ποτέ θέμα χρέωσης των μηνυμάτων αυτών, τα οποία είναι σχεδιασμένα για να σώζουν ζωές. Εξάλλου, για να υπάρχει χρέωση, θα έπρεπε να υπάρχει σχετική σύμβαση, η οποία δεν υφίσταται. Όσο για τα μηνύματα CB, δηλαδή την τελική λύση που θα τρέξει από την 1η Ιανουαρίου 2020, αυτά αποτελούν μη δομημένα δεδομένα (unstructured data) και στέλνονται απευθείας από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Με άλλα λόγια, είναι ειδικός τύπος μηνύματος, όχι SMS, και ως εκ τούτου, δεν χρεώνονται».