- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Πολυτεχνικές σχολές κάτω από τα 18000 μόρια ακόμη και σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και «σπάσιμο» προς τα κάτω του φράγματος των 19.000 μορίων της Ιατρικής.
Ως μια «ιδιαίτερη χρονιά» για τις πανελλήνιες εξετάσεις χαρακτήρισε τη φετινή ο Γιάννης Βαφειαδάκης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ). «Είχαμε δυσκολίες σε αρκετά μαθήματα, ιδιαίτερα στα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης, αφού η Φυσική και η Χημεία “έκλεψαν την παράσταση”, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη Χημεία είχαμε τα δυσκολότερα θέματα ίσως όλων των εποχών, σίγουρα των τελευταίων 10 με 15 ετών», τόνισε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ- ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9FM» o κ. Βαφειαδάκης, που παρουσίασε ως ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες τις εξελίξεις στο ότι αφορά τις βάσεις σε δύο από τα τέσσερα πεδία.
Σταθερότητα στις ανθρωπιστικές σπουδές, πτώση στο δεύτερο πεδίο
«Στο πεδίο των ανθρωπιστικών επιστημών εκτιμώ πως τα θέματα ήταν τα πιο εύκολα (σ.σ συγκριτικά με τα υπόλοιπα τρία πεδία και τα φετινά τους θέματα), αν μπορούμε να το πούμε έτσι, αφού δεν είχαμε μεγάλες διαφορές από τα περυσινά θέματα. Είχαμε καλά Λατινικά, σχετικά καλή Ιστορία, απαιτητική μεν, αλλά με μεγάλη σαφήνεια, σε ό,τι αφορά τα θέματα, ενώ τα αρχαία δεν δημιούργησαν επίσης κάποιο ιδιαίτερο θέμα», τόνισε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος, που διατύπωσε την εκτίμηση πως σε αυτό το πεδίο «οι βάσεις ίσως κινηθούν ελαφρώς ανοδικά σε κάποιες σχολές, σταθεροποιητικά σε κάποιες άλλες, με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις που έχουμε από τη διόρθωση κάποιων μαθημάτων».
Στο δεύτερο πεδίο, που είναι και το πεδίο των θετικών επιστημών με τα Πολυτεχνεία, τις φυσικομαθηματικές σχολές κ.ο.κ, «τα μαθηματικά φαίνεται επίσης πως είναι ελαφρώς δυσκολότερα από πέρυσι από τα πρώτα βαθμολογικά στοιχεία που έχουμε» σημείωσε ο κ. Βαφειαδάκης, που τόνισε πως η Φυσική «δυσκόλεψε περισσότερο και η Χημεία ήταν πάρα, πάρα πολύ δύσκολη».
Σε ό,τι αφορά τις βάσεις στο συγκεκριμένο πεδίο, ο κ.Βαφειαδάκης σημείωσε με έμφαση: «Εδώ αναμένουμε σημαντική πτώση των βάσεων, πτώση που θα ξεκινάει από τις κορυφαίες σχολές του πεδίου και θα συνεχίζεται προς τα κάτω. Φέτος δεν ξέρω αν θα δούμε κάποια Πολυτεχνική Σχολή πάνω από τα 18.000 μόρια, ακόμη και στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, μπορεί να έχουμε σημαντική πτώση όταν θα έχουμε και τα βαθμολογικά στοιχεία, δεν έχουμε για τη Χημεία. Όταν δούμε και πώς πάει, μαζί με τη Φυσική, για την οποία έχουμε λίγα στοιχεία, θα μιλήσουμε ακόμη πιο συγκεκριμένα αν και είναι βέβαιον από αυτά που έχουμε δει ότι οδηγούμαστε σε σημαντική αποκλιμάκωση των βάσεων». Τόνισε δε πως η αποκλιμάκωση αυτή δεν είναι κινηθεί σε επίπεδα μέτρια αφού θα είναι «σημαντική και όχι οριακή».
Επιστήμες της Υγείας και οικονομικό πεδίο
Αποκλιμάκωση «βλέπει» ο κ.Βαφειαδάκης και στο πεδίο που περιλαμβάνει τις πολυπόθητες ιατρικές σχολές και όχι μόνο. «Το ίδιο ισχύει και σε ό,τι αφορά τις επιστήμες της Υγείας, παρόλο που εδώ η Βιολογία, που είναι και το μάθημα με τον μεγαλύτερη συντελεστή, δεν είχε σημαντικές αποκλίσεις σε σχέση με τα περυσινά θέματα. Η Χημεία θα δώσει και εδώ τον τόνο», τόνισε και μάλιστα προχώρησε σε μια εκτίμηση σημαντική: «διακινδυνεύοντας μια πρόβλεψη, θα σπάσει προς τα κάτω το φράγμα των 19.000 μορίων της Ιατρικής της Αθήνας, ενώ ανάλογη θα είναι και η πτώση στις υπόλοιπες ιατρικές σχολές», σημείωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος.
Στο δε οικονομικό πεδίο τέλος και σε ότι αφορά τα θέματα που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι υποψήφιοι φέτος, ο κ.Βαφειδάκης εξήγησε πως στα Μαθηματικά τα θέματα «ήταν χειρότερα από το περασμένο έτος», περιέγραψε πως «στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας ήταν επίσης ελαφρώς χειρότερα τα θέματα σε σχέση με πέρυσι», ενώ σε ό,τι αφορά την Ανάπτυξη Εφαρμογών ανάφερε πως τα θέματα μπορεί να χαρακτηριστούν ακόμη και ευκολότερα από πέρυσι: «Εδώ λοιπόν αναμένουμε επίσης μια πτώση των βάσεων η οποία είναι συνδυαστική, θα λάβει χώρα δηλαδή και λόγω των θεμάτων σε κάποια μαθήματα αλλά και λόγω της αύξησης των εισακτέων», κατέληξε.
Άλλες παράμετροι που θα καθορίσουν το ύψος των βάσεων
Οι αλλαγές που έχουν προκύψει από περασμένο έτος σύμφωνα με τον κ.Βαφειαδάκη έχουν ήδη αποδειχθεί επιδραστικές. «Αυτό το είδαμε και πέρυσι, όταν ο κόσμος υποδέχτηκε πολύ θετικά το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής με την ανωτατικοποίηση του, ενώ θεωρώ ότι ήταν διπλός ο λόγος που το συγκεκριμένο Πανεπιστήμιο ανέβηκε, ο ένας ήταν ότι πάρα πολλοί άνθρωποι δεν ήθελαν να απομακρυνθούν τα παιδιά τους από την Αθήνα για προφανείς λόγους άρα δήλωσαν μια σχολή στην Αθήνα ευελπιστώντας ότι αυτή κάποια στιγμή θα ανεβάσει το επίπεδο των σπουδών της», εξηγεί ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ που σημειώνει δε πως αυτό είναι κάτι που και συνέβη φέτος αφού οκτώ σχολές από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής ανακοίνωσαν ότι αλλάζουν το πρόγραμμα σπουδών τους και αυτό γίνεται πενταετές, «άρα δικαιώνουν και τις προσδοκίες των ανθρώπων που την επέλεξαν πέρυσι».
«Σημαντικό ταυτόχρονα είναι πως φέτος έχουμε άλλα είκοσι τμήματα μηχανικών τα οποία έχουν "ανωτατικοποιηθεί" χωρίς ακόμη να έχουν αλλάξει το πρόγραμμα σπουδών τους και εδώ έγκειται να προβλέψουμε ποια από αυτά τα τμήματα θα προχωρήσουν σε περαιτέρω αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών και ποια όχι. Εκτίμηση μου είναι πως δεν θα προχωρήσουν όλα από αυτά σε κάτι τέτοια και άρα δεν θα αποκτήσουν όλα τα παιδιά τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών πενταετούς φοίτησης, πρέπει σε αυτή την περίπτωση λοιπόν να 'μαντέψει' κανείς ποια τμήματα θα έχουν προοπτική» προσθέτει ο κ.Βαφειαδάκης. «Εκτιμώ ότι αυτά που θα βρίσκονται μέσα στη Θεσσαλονίκη θα έχουν καλύτερες πιθανότητες από αυτά που θα είναι στην περιφέρεια και εκεί θέλει μια ιδιαίτερη προσοχή το μηχανογραφικό», εξηγεί.
Ο κ. Βασιλειάδης εξέφρασε τέλος την εκτίμηση πως «οι στρατιωτικές σχολές, όπως και αστυνομικές ακαδημίες, οι πυροσβεστικές σχολές θα τραβήξουν την προσοχή πολλών παιδιών ειδικά από την Περιφέρεια», αφού -όπως εξήγησε- «ένα παιδί από την Αθήνα ή και τη Θεσσαλονίκη έχει πολλές επιλογές στο μηχανογραφικό του- ενώ ένα παιδί από μια πόλη ή χωριό της Περιφέρειας πρέπει υποχρεωτικά να σπουδάσει εκτός του σπιτιού του» και έτσι οι παραπάνω επιλογές, π.χ., μιας Στρατιωτικής Ακαδημίας είναι καθοριστικές, «όταν δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα και έτσι μια τέτοια επιλογή είναι μονόδρομος».