Δήμαρχος Καλαμάτας: Ο σαϊτοπόλεμος φτάνει στο τέλος του
«Προφανώς άδεια δεν μπορεί να δοθεί» επισήμανε μεταξύ άλλων
«Φοβάμαι ότι ο θεσμός του σαϊτοπόλεμου, με τον θάνατο, φτάνει στο τέλος του» δήλωσε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας
Την εκτίμηση ότι κανένα δημοτικό συμβούλιο δεν θα αναλάβει την ευθύνη στο μέλλον να συνεχίσει να υποστηρίζει το έθιμο του σαϊτοπολέμου, διατύπωσε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM», ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας.
«Δυστυχώς χάσαμε ένα από τους καλύτερους ανθρώπους, εργάτη στα ΜΜΕ, δημοσιογράφο, τεχνικό [...] Είναι ο μοναδικός θάνατος στα 200 χρόνια, στα οποία υπάρχει ο συγκεκριμένος θεσμός του σαϊτοπολέμου», σημείωσε ο κ. Νίκας και πρόσθεσε: «Υπάρχει ένας θεσμός που είναι ημιπαράνομος.
Η Πολιτεία κλείνει τα μάτια για τους θεσμούς που υπάρχουν στην περίοδο του Πάσχα σε όλη την Ελλάδα, αλλά και σε άλλες εποχές του χρόνου, όπως οι εκδηλώσεις που γίνονται στη Χίο ή στη Καλαμάτα και στον συγκεκριμένο θεσμό του σαϊτοπολέμου [...] Μετά το γεγονός αυτό δεν θεωρώ ότι η πόλη οργανωμένα θα μπορέσει να συνεχίσει αυτό το έθιμο».
«Προφανώς», τόνισε ο δήμαρχος Καλαμάτας, «άδεια δεν μπορεί να δοθεί [...] ο θάνατος του ανθρώπου είναι μια καμπή γι' αυτό τον θεσμό. Εκτιμώ πως κανένα δημοτικό συμβούλιο στο μέλλον -σημειωτέον οι αποφάσεις ήταν μέχρι σήμερα ομόφωνες- δεν θα αναλάβει την ευθύνη να συνεχίσει να υποστηρίζει αυτό τον θεσμό. Φοβάμαι ότι ο θεσμός αυτός, με τον θάνατο, φτάνει στο τέλος του».
Ωστόσο, όπως είπε, θα πρέπει να υπάρξει μια συζητήση με την Πολιτεία για τον καθορισμό ενός θεσμικού πλαισίου για το έθιμο. «Μπορούμε να καθίσουμε σε ένα τραπέζι κάτω με την Πολιτεία και να προσδιορίσουμε το θεσμικό πλαίσιο; Εμείς εκλιπαρούμε χρόνια τα συναρμόδια υπουργεία να γίνει ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, το πώς ακριβώς θα γίνεται. Αυτό είναι το θέμα [...] Βεβαίως ο κ. Θεοδωρακάκης δεν ξανάρχεται, βεβαίως είναι κάτι που μπορεί να αφιερωθεί στη μνήμη του. Νομίζω ότι υπάρχει ένας τρόπος (σ.σ το έθιμο του σαϊτοπολέμου) να διασωθεί», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Νίκας.
Εκτίμησε, δε, πως το έθιμο του σαϊτοπολέμου «είναι ταυτισμένο με την πόλη της Καλαμάτας», με «καμιά δεκαριά περιοχές γύρω από την πόλη αλλά και ξενοδοχεία, τα οποία αρέσκονται στο να οργανώνουν αυτό το έθιμο», ενώ εξέφρασε τον προβληματισμό του για ενδεχόμενες μη οργανωμένες εκδηλώσεις στο μέλλον, εφόσον τερματιστεί η κεντρική διοργάνωση. «Το τέλος του θεσμού δεν σημαίνει ότι θα σταματήσουν να ρίχνουν (σ.σ πολίτες) μπομπάκια ή σαΐτες. Αυτό θα συνεχίσουν να το κάνουν με άναρχο τρόπο, δεν είναι κάτι που σταματάει», ανέφερε.
Ερωτηθείς για το ζήτημα της επιβολής προστίμων αναφέρθηκε στην κατανομή των αρμοδιοτήτων σε τέτοιες περιπτώσεις. «Εμείς δεν είμαστε αστυνομία, αυτά είναι δουλειά της αστυνομίας. Σε όλες τις χώρες γίνονται εκδηλώσεις και χρησιμοποιούνται ανάλογα υλικά, αν θέλουμε όμως να υπάρχει μια εμπλοκή και προστασία της Ελληνικής Αστυνομίας, πρέπει να υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για αυτές τις εκδηλώσεις, που να ορίζει κανόνες και όρους και ποιοι του επιβλέπουν αυτούς και τι γίνεται», απάντησε.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο δικηγόρος του τραγουδιστή ετοιμάζει μηνύσεις κατά αγνώστων
Η πρόγνωση του Γιάννη Καλλιάνου
Ανατολικά της νήσου Παναγιάς
Οι δικηγόροι του κατέθεσαν αίτηση για να κληθεί να δώσει εξηγήσεις
Το κατάστημα υπέστη μικρές υλικές ζημιές χωρίς να υπάρξουν θύματα
Ο 49χρονος έλαβε στο κινητό του τηλέφωνο το Panic Button
«Οι Έλληνες πυροσβέστες δίνουν καθημερινά την ψυχή τους και την καρδιά τους» τόνισε μεταξύ άλλων
Tι είχε γίνει τον περασμένο Φεβρουάριο
Πώς θα δείτε τα αποτελέσματα - Πότε αναμένονται οι βάσεις
Τα αποτελέσματα της Υπηρεσίας Copernicus
Ο διαπληκτισμός σε νυχτερινό κέντρο και οι τραυματισμοί με μαχαίρι
Πρόγραμμα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 20.000.000 ευρώ
Πού καταγράφηκε - Η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ
Το παράπονο του τραγουδιστή μετά τη δέσμευση της περιουσίας του
«Το πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει κάποιος να διαχειριστεί την περιοχή και το Ναυάγιο»
Καλούνται να δώσουν εξηγήσεις στις αρχές
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.