Ελλαδα

Το ΣτΕ ακύρωσε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Πεντέλη

Που είχε εγκρίνει τόσο ο Δήμος Πεντέλης, όσο και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Ακύρωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που είχε εγκρίνει τόσο ο Δήμος Πεντέλης, όσο και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής επί των οδών Αγίας Μαρίνης και Περικλέους.

Ειδικότερα, ζευγάρι με ανήλικα παιδιά το οποίο είναι ιδιοκτήτες διαμερίσματος επί της οδού Περικλέους ζητούσαν από το ΣτΕ να ακυρωθούν: α) η από 25.11.2014 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πεντέλης για τη θέσπιση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στις οδούς Αγίας Μαρίνης και Περικλέους της Δημοτικής Κοινότητας Μελισσίων του εν λόγω Δήμου, β) η από 27.4.2015 απόφαση του γενικού γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής για την έγκριση των επίμαχων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και γ) η από 27.4.2015 συμπληρωματική της τελευταίας.

Ο Δήμος Πεντέλης με τις επίμαχες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις επιχείρησε την ανακατανομή της κυκλοφορίας στις οδούς Αγίας Μαρίνης και Περικλέους.

Το ζευγάρι υποστήριζε ότι οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αποφασίσθηκαν και εγκρίθηκαν έχουν επιφέρει σημαντική κυκλοφοριακή επιβάρυνση στην οδό Περικλέους, με συνέπεια τον αυξημένο κίνδυνο προκλήσεως τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και την εν γένει υποβάθμιση των συνθηκών διαβιώσεως των κατοίκων της περιοχής.

Το Δ΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας με πρόεδρο την αντιπρόεδρο Μαρία Καραμανώφ και εισηγήτρια την πάρεδρος Ουρανία Νικολαράκου, έκαναν δεκτή την αίτηση των δύο κατοίκων και ακύρωσαν τις προσβαλλόμενες αποφάσεις που επέφεραν τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, κρίνοντας ότι «δεν προκύπτει η συνδρομή των νομίμων προϋποθέσεων για τη θέσπιση των επίμαχων ρυθμίσεων».

Σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας οι θεσπιζόμενες «κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στηρίζονται σε ανεπαρκώς τεκμηριωμένη τεχνική έκθεση – μελέτη».

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το ΣτΕ από την σχετική μελέτη και τα στοιχεία προκύπτει ότι «οι επίμαχες οδοί συνδέονται κυκλοφοριακά και με μεγαλύτερες οδικές αρτηρίες (οδό Σωκράτους, Παναγή Τσαλδάρη, Κουντουριώτου, καθώς και τη Λεωφόρο Νέας Πεντέλης), οι οποίες δεν εξυπηρετούν μόνον την τοπική κυκλοφορία, αλλά δέχονται κυκλοφοριακή επιβάρυνση και από την ευρύτερη περιοχή» και συνεχίζει:

«Υπό τα δεδομένα αυτά, για την επάρκεια και την πληρότητα της συνοδεύουσας τις εν λόγω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μελέτης, έπρεπε να παρατίθενται συγκεκριμένα στοιχεία σχετικά με την κυκλοφοριακή λειτουργία των οδών της περιοχής της μελέτης, προκειμένου να μπορεί να διαπιστωθεί αν οι οδοί αυτές εξυπηρετούν μόνον την τοπική κυκλοφορία ή αν αναμένεται ότι οι εν λόγω οδοί μπορεί να χρησιμοποιούνται για τη διοχέτευση της διαμπερούς κυκλοφορίας της ευρύτερης περιοχής».

Και αυτό, γιατί «στην τελευταία αυτή περίπτωση, για την αντιμετώπιση του προβλήματος της διοχέτευσης της διαμπερούς κυκλοφορίας, η βέλτιστη λύση έπρεπε να μελετηθεί σε επίπεδο γενικότερων κυκλοφοριακών διευθετήσεων και όχι μόνον σε επίπεδο ανακατανομής του κυκλοφοριακού φόρτου μεταξύ δύο γειτονικών οδών προοριζομένων για την υποδοχή της τοπικής κυκλοφορίας μιας περιοχής αμιγούς κατοικίας, όπως η επίμαχη περιοχή».