Ελλαδα

Έπαιξες σε διαφήμιση και δεν πληρώθηκες; Μάθε πώς μπορείς να κινηθείς νομικά

Μάθε ποια είναι τα δικαιώματά σου

Μιχάλης Παπαδόπουλος
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Αν δεν πληρώθηκες από διαφήμιση που έπαιξες μάθε ποια είναι τα δικαιώματά σου 

Πριν ένα χρόνο περίπου έκανα τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια διαφήμιση η οποία έπαιξε τόσο στο internet όσο και στην τηλεόραση με απόλυτη επιτυχία. Την ευκαιρία αυτή μου την εξασφάλισε το πρακτορείο μοντέλων στο οποίο ανήκω εδώ και χρόνια, το οποίο και επιλήφθηκε όλα τα θέματα σχετικά με την αμοιβή μου. Η συμφωνία ήταν να πληρωθώ 3 μήνες μετά το πέρας της διαφήμισης. Αφού αυτό το διάστημα πέρασε και εγώ δεν έλαβα ούτε ένα ευρώ στο λογαριασμό μου ξεκίνησα τα τηλεφωνήματα και τα e-mails τόσο ως προς το πρακτορείο μου όσο και ως προς την παραγωγή. Στην αρχή ο ένας με παρέπεμπε στον άλλον, αργότερα η προσπάθεια μου να τους βρω διαρκώς δυσκόλευε και τέλος ο manager του πρακτορείου μου, μου ανακοίνωσε πως δεν πρόκειται να με πληρώσει οπότε με συμβούλεψε να μην χάνω το χρόνο μου με άσκοπα τηλεφωνήματα. Είμαι σε απόγνωση. Τι να κάνω;


Η καταβολή της αμοιβής σας αποτελεί αδιαμφισβήτητα κεκτημένο δικαίωμα. Ήδη από τα πρακτικά της υποθέσεως, τηλέφωνα και e-mails, γίνεται σαφές ότι έχει καταστεί ημερομηνία οχλήσεως, υπόμνηση σε κάποιον για εκπλήρωση ορισμένης υποχρέωσής του. Αυτό σημαίνει ότι πέραν της αγωγής που θα ασκηθεί εναντίον του διεκδικώντας την καταβολή της αμοιβής σας, θα υπάρξουν και συντρέχουσες αξιώσεις τόκων αλλά και ηθικής βλάβης. Συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις οι εναγόμενοι χρησιμοποιούν το σαθρό επιχείρημα του εκφοβισμού, λέγοντάς σας να μην κινηθείτε νομικά διότι μετά από μια τέτοια ενέργεια η βιομηχανία θα σας παραγκωνίσει. Αυτό είναι ένα ολέθριο ψέμα, καταπατά τα δικαιώματα των εργαζομένων, τις αρχές της δημοκρατίας και της αξιοπρέπειας καθώς επίσης επηρεάζει την καλή πίστη στις συναλλαγές. Με αυτά ως δεδομένα λοιπόν πρέπει άμεσα να αποταθείτε στο δικηγόρο σας.