- CITY GUIDE
- PODCAST
-
27°
To προφίλ του καταναλωτή της επόμενης δεκαετίας σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ
Σύμφωνα με την έρευνα οι γενιές millennials και xennials έχουν πληγεί σε μεγαλύτερο βαθμό από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![katanalotes.jpg katanalotes.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/11/07/katanalotes.jpg)
Το καταναλωτικό προφίλ της γενιάς των καταναλωτών της επόμενης δεκαετίας (millennials ή generation Y) σκιαγραφεί νέα έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Σημειώνεται ότι πρόκειται για τους γεννηθέντες από το 1976 έως το 1996 οι οποία κατατάσσονται σε δύο υπο-γενιές, τους millennials οι οποίοι έχουν γεννηθεί από το 1988 έως το 1996 (δηλαδή σημερινοί 20άρηδες) και τους Xennials (βρίσκονται ανάμεσα στις γενιές των Millennials και της generation X) οι οποίοι έχουν γεννηθεί από το 1978 έως το 1988 (δηλαδή σημερινοί 30άρηδες).
Σύμφωνα με την έρευνα, οι συγκεκριμένες γενιές, millennials και xennials έχουν πληγεί σε μεγαλύτερο βαθμό από τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης και από το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα. Αυτό καταγράφεται στη μέση εβδομαδιαία δαπάνη η οποία είναι κατά 12% χαμηλότερη για τους xennials και 28% για τους millennials σε σχέση με τον μέσο όρο.
Εκτός του μειωμένου εισοδήματος, άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν τη συγκεκριμένη εξέλιξη είναι ο μειωμένος αριθμός των μελών ανά νοικοκυριό στις ηλικίες αυτές, καθώς και ειδικά για τη γενιά των millennials ότι σε ένα μεγάλο βαθμό τα νοικοκυριά, είτε αποτελούνται από ένα μόνο άτομο (π.χ. φοιτητές), είτε οι ερωτηθέντες δεν αποτελούν ακόμα τον βασικό αγοραστή του νοικοκυριού καθώς φιλοξενούνται ακόμα από τους γονείς τους.
Σημαντικές διαφοροποιήσεις καταγράφονται και στον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν προϊόντα και καταστήματα. Χαρακτηριστικό είναι ότι αν και για την πλειοψηφία των καταναλωτών σε ποσοστό 63% επί του συνόλου οι προσφορές και οι εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν κατάστημα σουπερμάρκετ, μόλις για το 44% των xennials ισχύει το ίδιο και μόλις για 36% των millennials. Ενώ στο σύνολο η πλειοψηφία προτιμάει σε ποσοστό 57% περισσότερες προσφορές παρά χαμηλές τιμές στους millennials και στους xennials μόνο μία μειοψηφία 31% και 29% αντίστοιχα επιθυμεί το ίδιο.
Αντίστοιχη είναι και η τάση για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με το ποσοστό των καταναλωτών που επιλέγει κατάστημα σουπερμάρκετ βάση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να είναι 43% και τα ποσοστά στους millennials και στους xennials να πέφτουν στο 17% και 25% αντίστοιχα.
Αυτές οι αντιλήψεις αντικατοπτρίζονται και στα συναισθήματα τους γύρω από την αγοραστική εμπειρία. Συγκεκριμένα, τόσο οι millennials όσο και οι xennials απολαμβάνουν λιγότερο τις αγορές στο σουπερμάρκετ σε σχέση με το μέσο όρο. Αυτό το εύρημα σχετίζεται με την διαφορετική κατανομή του χρόνου που έχει αυτό το αγοραστικό κοινό, καθώς δίνει προτεραιότητα σε άλλες δραστηριότητες παρά στις αγορές τροφίμων.
Εκτός των παραπάνω, μία βασική διαφοροποίηση της γενιάς των Millennials, η οποία καταδεικνύει και το διαφορετικό και ψηφιακό περιβάλλον στο οποίο έχει ενηλικιωθεί είναι ότι όλο και περισσότερο απομακρύνεται από την τηλεοπτική διαφήμιση, επιλέγοντας εναλλακτικά μέσα, όπως η επικοινωνία μέσω texting σε ποσοστό 49% και μέσω social media σε ποσοστό 43%. Την ίδια στιγμή, όμως, η έρευνα καταγράφει τη διατήρηση της επιρροής που έχει το φυλλάδιο προσφορών του σούπερ μάρκετ, το οποίο εξακολουθεί να είναι προτιμητέο μέσο της σχετικής ενημέρωσης από το 59% του κοινού. Φαίνεται ότι στο άμεσο μέλλον ένα μείγμα παραδοσιακών και νέων ψηφιακών μέσων θα αποτελέσει τον ιδανικό τρόπο προσέγγισης των αγοραστών από τις επιχειρήσεις.
Η επίδραση που έχουν οι νέες τεχνολογίες στην αγοραστική συμπεριφορά αυτών των ηλικιών αποτυπώνεται και στην επίδραση που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις διατροφικές συνήθειες.
Αθροιστικά bloggers, youtubers και social media αποτελούν τη δεύτερη πηγή με την μεγαλύτερη εμπιστοσύνη μετά τους γονείς με ποσοστά 29% για τους millennials και 22% για τους Xennials. Η εξέλιξη αυτή έχει σημαντικές προεκτάσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η στροφή των γενιών αυτών από την ελληνική-μεσογειακή διατροφή πιο παγκοσμιοποιημένες επιλογές και διαφορετικές κουζίνες. Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 65% του συνόλου των καταναλωτών δηλώνει ότι προτιμάει την ελληνική-μεσογειακή διατροφή, το ποσοστό αυτό πέφτει στο 40% για τους xennials και μόλις στο 31% για τους millennials, ενώ αντίστοιχα αυξάνονται τα ποσοστά που προτιμούν διεθνοποιημένες επιλογές.
Συνολικά προκύπτει το συμπέρασμα ότι οι νέοι καταναλωτές θα χρειαστούν μία νέα προσέγγιση από τις επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται στον κλάδο των σουπερμάρκετ και των τροφίμων, προκειμένου να καλύψουν τις νέες ανάγκες αυτών των αγοραστών.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ - ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Νωρίτερα εστάλη μήνυμα 112 στους κατοίκους των γύρω περιοχών
Πήρε το όνομα Spetsi και είναι καλά στην υγεία του
Φίλοι και συγγενείς τίμησαν την μνήμη της
Οι κάτοικοι κλήθηκαν να παραμείνουν σε ετοιμότητα
Οι όροι που επέβαλε το δικαστήριο για να μην μπει στη φυλακή
Νωρίτερα εστάλη μήνυμα στους κατοίκους από το 112
Έχει ήδη δρομολογήσει μια σειρά ενέργειες με σκοπό την απρόσκοπτη και με διαφάνεια αδειοδότηση και λειτουργία των καταστημάτων
Τι είπε στενή φίλη της για τις κρίσιμες ώρες που ήταν στην Πάρο
Οδηγούσε μεθυσμένος - Συνελήφθη από την Τροχαία
Η πρόγνωση του καιρού σύμφωνα με τον Π. Γιαννόπουλο
Δεν έχουν εξακριβωθεί ακόμα τα αίτια
Τα λάθη που γίνονται και ο ρόλος του στα αντανακλαστικά του οδηγού
Στον συλληφθέντα επιβλήθηκε το διοικητικό πρόστιμο των 30.000 ευρώ
Τα συγκινητικά «αντίο» των φίλων της
Μήνυμα του «112» στους κατοίκους - Επί τόπου δυνάμεις της Πυροσβεστικής
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.